Groomen; wat verdien jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shayenne93

Re: Groomen; wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:59

Ik wou graag willen groomen dat lijkt me nou echt geweldig.
Beetje op wedstijd rondlopen, de hele tijd met ruiter en paard bezig zijn.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:03

Wij helpen mekaar altijd op stal, dan gaat de een mee dan de ander, als dank krijgt diegene dan alle drankjes en een hapje gratis tijdens de dag, het invlechten en wassen wat iemand hier eerder zei, doet de eigenaar zelf, dus het gaat vooral om dingen helpen aangeven, proefje voorlezen en misschien een foto maken ed en vooral supporter zijn.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 08:12

gomir schreef:
Als ik endurance ga groomen dan krijg ik altijd netjes mijn reiskosten vergoed en wordt mijn eten en slaapplek voor me geregeld. (doe eigenlijk alleen de grote wedstrijden en dan ben je toch wel een dag of drie van huis)

Dus net als eigenlijk tot nu toe zoals bij iedereen, de onkosten worden vergoed.
Vind het ook niet meer dan logisch, voor wat hoort wat Haha!

Denk ook echt dat er (zeer) weinig bokkers te vinden zijn die echt betaald krijgen, dus aan het einde vd dag geld in de zak overhouden.

Maar TS, wanneer wordt de eerste grote dag dat je mee moet?? (kan niet echt mag zeggen hè aangezien het dan je 'werk' is Knipoog )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:22

Cinzano schreef:
gomir schreef:
Als ik endurance ga groomen dan krijg ik altijd netjes mijn reiskosten vergoed en wordt mijn eten en slaapplek voor me geregeld. (doe eigenlijk alleen de grote wedstrijden en dan ben je toch wel een dag of drie van huis)

Dus net als eigenlijk tot nu toe zoals bij iedereen, de onkosten worden vergoed.
Vind het ook niet meer dan logisch, voor wat hoort wat Haha!

Alleen met de endurance hoor, als ik springpaarden aan het groomen was draaide ik gewoon voor mijn eigen reiskosten op Clown (en dat loopt behoorlijk op als je 45 km enkele reis naar stal moet rijden Bloos )

Daarom ben ik de laatste tijd ook niet zo happig meer om mee te gaan. Mijn eigen paarden staan thuis stil, ben van 's ochtends vroeg tot laat in de avond van huis en kan er nog geld op toe leggen. Op een gegeven moment heb je dat wel gezien Knipoog

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:42

Ik groom wel eens bij vriendinnen Lachen
Puur voor het plezier.
Ze gaan dan ook mee op mijn wedstrijden..

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:23

patjelisa schreef:
Mijn vriend die groomt en die krijgt altijd een kusje van mij Tong uitsteken Haha!

haha das lief Haha!

Ik groom ook weleens...krijg er een hele hoop ervaring voor terug Knipoog en ik vind het leuk om te doen Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:27

Mijn vriendin groomde vroeger voor een vrij bekende ruiter, maar ze werkte ook op zijn stal. Ze kreeg dus een vast uurloon. Zij ging vaak mee met een camion met 3 a 4 paarden door heel europa, das best intensief groomen ook. Maar eigenlijk, als het al betaald is, is het slecht betaald Lachen

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:29

Ik 'groom' voor een vriendin bij haar spring wedstrijden. Gewoon voor de lol! En ik zorg natuurlijk voor de goede Chi!

Als ik ooit wedstrijden ga rijden komt ze ook wel mee hoor denk ik!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:44

Ik groom nu ook voor de lol zeg maar, maar heb een paar jaar geleden wel voor geld gegroomd bij een professionele stal. Ik kreeg dan 20 euro per dag. Maar dan waren het wel lange dagen, 's ochtends om 7 uur op stal zijn, voeren, vlechten, vrachtauto inpakken, en dan op concours zo'n 6 á 8 paarden verzorgen. En dan 's avonds terug op stal ook alles weer opruimen, schoonmaken, enz. Het was dat ik het erg leuk werk vond, maar het verdient al met al niet zo goed.
Maar volgens mij doen de meeste grooms het niet voor het geld! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:57

Ik heb als 14 jarige nog op een professionele stal gewerkt: smorgens om 7u beginnen (soms half uurtje vroeger of later), paarden voeren, vegen, mesten, weer vegen, vanaf 16u weer voeren, vegen, mesten, vegen. En dat verdiende nog geen 20 euro per dag Lachen Het waren 120 stallen met 2. Maar goed, ik mocht af en toe eens een manegepaardje rijden (lees: beest dat 2 weken in zijn box gestaan heeft even laten uitrzaen 7)8 ) en ik vond het heerlijk tussen al die dure sportpaarden te lopen. Op concoursdagen moest ik smorgens mesten en voeren en dan de hele dag hek van de concourspiste openen en dicht doen of afroepen, verder kon je rustig kijken naar het springen, en dat verdiende het dubbele (en je kreeg eten dan). Flut betaald maar ik heb er wel veel mijn ogen kunnen uitkijken Ja

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:13

ik geef mijn grooms altijd kost en inwoning Clown
dus als ze meegaan en mij voorlezen en af en toe wat spullen pakken en aanmelden etc, dan krijgen ze gewoon op mijn kosten eten en drinken en als ze willen mogen ze blijven slapen.
maar dit gebeurt eigenlijk op vriendenbasis, dus dat is niet in geld uit te drukken.

Bij een groepje van vier 14 en 15 jarigen die samen 3 maanden voor mijn paarden hebben gezorgd en stallen hebben gemest toen ik in het buitenland zat heb ik als dank een volledig verzorgde bioscoopavond met eten en drinken gegeven deze week. viel goed in de smaak Lachen

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:20

Soms is ervaring of idd zo avondje veel meer waar dan geld Haha!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 01:55

Ik groom wel vaker.
Bij de ruiter bij ons op stal. Maar heb er nog nooit wat voor gekregen. Ja, 1x een privéles (Hij geeft zelf les en vraagt normaal 40€)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:37

Ik heb fulltime gewerkt als groom op een (Italiaanse) eventingstal. Ik was natuurlijk op stal ook gewoon groom en werd normaal betaald, maar als ik op wedstrijddagen mee ging op concours kreeg ik 25 euro per dag extra.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:44

Ik heb een aantal jaar geleden wel gegroomd. Dit was bij een dressuurstal en kreeg er wel voor betaald 25,- euro per dag. Voor een meisje van 13/14 ws dit best veel.. Nu groom ik nog bij kenissen en af en toe nog een bij die stal maar zij zijn verhuist Knipoog Maar bij kenissen doe ik het ook gewoon voor de lol. Zij groomen mijn wedstrijden ook!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:04

Concorde schreef:
Ik heb fulltime gewerkt als groom op een (Italiaanse) eventingstal. Ik was natuurlijk op stal ook gewoon groom en werd normaal betaald, maar als ik op wedstrijddagen mee ging op concours kreeg ik 25 euro per dag extra.

Zo, wel gave ervaring om dat in Italië te doen denk ik? Lachen
Woensdag ga ik bij de vrouw en haar paarden langs en via de telefoon zei ze al dat ik tussen de 15 a 20 euro per dag krijg, ligt eraan hoelang zo'n dag is etc. Verder betaald ze mn eten en drinken zoals velen dus Lachen
Ik ga 17 juni mee naar een wedstrijd bij Bergsenhoek in de buurt en 23 juni misschien al mee naar CHIO in Rotterdam, dat wordt dus ook wel heel gaaf als het allemaal doorgaat Haha! En die €15,- is dan heel leuk meegenomen Lachen

paardenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:07

Ik groomde wel es voor een vriendin, heb zelf nog geen eigen paard helaas maar ik vond het alleen al super leuk om mee te gaan en ervaring op te doen.. Knipoog maar hoefde dr echt geen geld voor te hebben.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:04

Woplala schreef:

Ja, was leuk. Al heb ik er helaas niet lang genoeg gezeten om mee te gaan naar de grote internationale wedstrijden (dat was wel de bedoeling namelijk)
Al was het wel flink aanpoten hoor, ook de pensiongasten reden concoursen en gingen dan gewoon mee op de vrachtwagen, en die staken dus echt geen vinger uit naar hun paard, alles moest voor ze worden gedaan, das dan wel wat minder... Ben wel weg geweest met 12 paarden (2 vrachtwagens) als enige groom, veel mensen moesten in dezelfde rubriek rijden, nou je komt echt handen tekort en als die mensen dan ook nog allemaal te laat aan komen wandelen, of zelf te lam zijn om even hun eigen paard vast te houden, dan wordt ik er nog wel een keer zat van Tong uitsteken
Mentaliteit was niet helemaal je-van-het. Sigaar
Ik ga trouwens in Nederland ook voor de fun wel mee om te groomen, meestal nationale wedstrijden en da's wel heel leuk, zo kom je nog eens ergens en zie je nog eens wat. Zo waren we vorige week in Eindhoven op het NK, vorig jaar in Roosendaal, afgelopen kerst in Mechelen, erg leuk! Haha!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:36

Concorde schreef:
Woplala schreef:

Ja, was leuk. Al heb ik er helaas niet lang genoeg gezeten om mee te gaan naar de grote internationale wedstrijden (dat was wel de bedoeling namelijk)
Al was het wel flink aanpoten hoor, ook de pensiongasten reden concoursen en gingen dan gewoon mee op de vrachtwagen, en die staken dus echt geen vinger uit naar hun paard, alles moest voor ze worden gedaan, das dan wel wat minder... Ben wel weg geweest met 12 paarden (2 vrachtwagens) als enige groom, veel mensen moesten in dezelfde rubriek rijden, nou je komt echt handen tekort en als die mensen dan ook nog allemaal te laat aan komen wandelen, of zelf te lam zijn om even hun eigen paard vast te houden, dan wordt ik er nog wel een keer zat van Tong uitsteken
Mentaliteit was niet helemaal je-van-het. Sigaar
Ik ga trouwens in Nederland ook voor de fun wel mee om te groomen, meestal nationale wedstrijden en da's wel heel leuk, zo kom je nog eens ergens en zie je nog eens wat. Zo waren we vorige week in Eindhoven op het NK, vorig jaar in Roosendaal, afgelopen kerst in Mechelen, erg leuk! Haha!

Oke, gaaf hoor Haha! Ik beging met 1 paard en over een paar maandjes komt nr 2 erbij, we zien wel hoe het gaat lopen Lachen

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:33

Ik zou ong. het normale iets meer dan het minimale loon per uur vragen als ik jou werkzaamheden hoor

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 09:34

Carry schreef:
Ik zou ong. het normale iets meer dan het minimale loon per uur vragen als ik jou werkzaamheden hoor

Volgens mij heb je het topic even niet goed doorgelezen Bloos Tong uitsteken
Ik vraag nl. helemaal niets Clown Ik krijg gewoon een leuk zakcentje omdat ik haar help, ik doe het niet voor het geld!!! We doen alles samen, het is niet zo dat zij in de kantine gaat zitten en dat ik alles mag doen. Niet dat ik dat heel erg zou vinden, maar ze heeft zoiets het zijn mijn paarden, ik wil wedstrijden rijden dus is het ook mijn verantwoordelijkheid dat mijn paard er goed uit ziet en verzorgd wordt Lachen

Ircolando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:40

ik werk op een springstal (ben 15 jaar) en ga elk weekend mee op concour om te groomen, en ik start zelf ook regelmatig zelf een paard. ik krijg rond de 15,- + eten en drinken enzo Knipoog er gaan 8 a 9 paarden mee, ik zadel ze op (eventueel schroeven in) en zorg dat ze er goed uitzien verder, stap ze ook allemaal uit als ze klaar zijn. maar meestal helpen ze zelf gewoon mee met opzadelen en afzadelen omdat ik er geen 4 ofzo tegelijk kan doen Lachen

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 15:22

Ircolando schreef:
ik werk op een springstal (ben 15 jaar) en ga elk weekend mee op concour om te groomen, en ik start zelf ook regelmatig zelf een paard. ik krijg rond de 15,- + eten en drinken enzo Knipoog er gaan 8 a 9 paarden mee, ik zadel ze op (eventueel schroeven in) en zorg dat ze er goed uitzien verder, stap ze ook allemaal uit als ze klaar zijn. maar meestal helpen ze zelf gewoon mee met opzadelen en afzadelen omdat ik er geen 4 ofzo tegelijk kan doen Lachen

Leuk zeg Lachen
Gaan er nog mensen 23 juni naar de halve finale van de CHIO z-h cup?

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:25

Mijn beste vriendin in mijn ''groom'' Lachen
vlechten/wasse en poetsen doen we gezellig samen, evenals opzadelen enzo, soms is ze mn pakezel Clown en we zijn meestal gewoon heel de dag gezellig samen Lachen ze mag ook altijd wel even rijden enzo Lachen
Tevens mn vaste fotograaf Knipoog