Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gomir schreef:Als ik endurance ga groomen dan krijg ik altijd netjes mijn reiskosten vergoed en wordt mijn eten en slaapplek voor me geregeld. (doe eigenlijk alleen de grote wedstrijden en dan ben je toch wel een dag of drie van huis)

) Cinzano schreef:gomir schreef:Als ik endurance ga groomen dan krijg ik altijd netjes mijn reiskosten vergoed en wordt mijn eten en slaapplek voor me geregeld. (doe eigenlijk alleen de grote wedstrijden en dan ben je toch wel een dag of drie van huis)
Dus net als eigenlijk tot nu toe zoals bij iedereen, de onkosten worden vergoed.
Vind het ook niet meer dan logisch, voor wat hoort wat
(en dat loopt behoorlijk op als je 45 km enkele reis naar stal moet rijden
)

patjelisa schreef:Mijn vriend die groomt en die krijgt altijd een kusje van mij![]()
en ik vind het leuk om te doen
Het waren 120 stallen met 2. Maar goed, ik mocht af en toe eens een manegepaardje rijden (lees: beest dat 2 weken in zijn box gestaan heeft even laten uitrzaen 7)8 ) en ik vond het heerlijk tussen al die dure sportpaarden te lopen. Op concoursdagen moest ik smorgens mesten en voeren en dan de hele dag hek van de concourspiste openen en dicht doen of afroepen, verder kon je rustig kijken naar het springen, en dat verdiende het dubbele (en je kreeg eten dan). Flut betaald maar ik heb er wel veel mijn ogen kunnen uitkijken

Maar bij kenissen doe ik het ook gewoon voor de lol. Zij groomen mijn wedstrijden ook! Concorde schreef:Ik heb fulltime gewerkt als groom op een (Italiaanse) eventingstal. Ik was natuurlijk op stal ook gewoon groom en werd normaal betaald, maar als ik op wedstrijddagen mee ging op concours kreeg ik 25 euro per dag extra.

En die €15,- is dan heel leuk meegenomen
maar hoefde dr echt geen geld voor te hebben. Woplala schreef:Zo, wel gave ervaring om dat in Italië te doen denk ik?
Concorde schreef:Woplala schreef:Zo, wel gave ervaring om dat in Italië te doen denk ik?
Ja, was leuk. Al heb ik er helaas niet lang genoeg gezeten om mee te gaan naar de grote internationale wedstrijden (dat was wel de bedoeling namelijk)
Al was het wel flink aanpoten hoor, ook de pensiongasten reden concoursen en gingen dan gewoon mee op de vrachtwagen, en die staken dus echt geen vinger uit naar hun paard, alles moest voor ze worden gedaan, das dan wel wat minder... Ben wel weg geweest met 12 paarden (2 vrachtwagens) als enige groom, veel mensen moesten in dezelfde rubriek rijden, nou je komt echt handen tekort en als die mensen dan ook nog allemaal te laat aan komen wandelen, of zelf te lam zijn om even hun eigen paard vast te houden, dan wordt ik er nog wel een keer zat van![]()
Mentaliteit was niet helemaal je-van-het.![]()
Ik ga trouwens in Nederland ook voor de fun wel mee om te groomen, meestal nationale wedstrijden en da's wel heel leuk, zo kom je nog eens ergens en zie je nog eens wat. Zo waren we vorige week in Eindhoven op het NK, vorig jaar in Roosendaal, afgelopen kerst in Mechelen, erg leuk!
Ik beging met 1 paard en over een paar maandjes komt nr 2 erbij, we zien wel hoe het gaat lopen
Carry schreef:Ik zou ong. het normale iets meer dan het minimale loon per uur vragen als ik jou werkzaamheden hoor

Ik krijg gewoon een leuk zakcentje omdat ik haar help, ik doe het niet voor het geld!!! We doen alles samen, het is niet zo dat zij in de kantine gaat zitten en dat ik alles mag doen. Niet dat ik dat heel erg zou vinden, maar ze heeft zoiets het zijn mijn paarden, ik wil wedstrijden rijden dus is het ook mijn verantwoordelijkheid dat mijn paard er goed uit ziet en verzorgd wordt
er gaan 8 a 9 paarden mee, ik zadel ze op (eventueel schroeven in) en zorg dat ze er goed uitzien verder, stap ze ook allemaal uit als ze klaar zijn. maar meestal helpen ze zelf gewoon mee met opzadelen en afzadelen omdat ik er geen 4 ofzo tegelijk kan doen
Ircolando schreef:ik werk op een springstal (ben 15 jaar) en ga elk weekend mee op concour om te groomen, en ik start zelf ook regelmatig zelf een paard. ik krijg rond de 15,- + eten en drinken enzoer gaan 8 a 9 paarden mee, ik zadel ze op (eventueel schroeven in) en zorg dat ze er goed uitzien verder, stap ze ook allemaal uit als ze klaar zijn. maar meestal helpen ze zelf gewoon mee met opzadelen en afzadelen omdat ik er geen 4 ofzo tegelijk kan doen

en we zijn meestal gewoon heel de dag gezellig samen
ze mag ook altijd wel even rijden enzo