vanitymay schreef:help! 5 april heb ik mijn fjord verkocht van bijna 4 jaar oud. alles ging goed tot ik vanmiddag een email krijg van koper dat ze zomerexzeem blijkt te hebben. ze wil haar terugbrengen ofzo daar was ze zelf nog niet uit. verder gaat het heel goed en is ze er gek mee. ze is naar een handel/fokkerij stal gegaan.
ze schijnt nu 2 dagen te schuren. hier heeft ze nooit geschuurt. ik heb geen stalling meer voor haar en het geld is al uitgegeven. ik zit echt met mijn handen in het haar. ze is sinds ze daar staat gedekt en mogelijk drachtig.
vraag: moet ik haar terugnemen? maakt het nog wat uit dat ze drachtig is en dus in andere staat dan ik haar had verkocht? is exzeem een koopontbindend gebrek. Ik heb een contract waarin staat dat door dat koper de merrie niet wilde keuren de garantie vervalt en mogelijke gebreken onder risico vallen van koper..is dit rechtsgeldig?
graag jullie advies..
hoi,
ze is drachtig , dan is de hormoonhuishouding heel anders en kan dus niet bewezen worden of ze het al eerder had hoor en had je een proefperiode ?
dat geld wel wettelijk !! een contrackt wat niet is ondertekent door een amtenaar of zo iets dergelijks is nooit rechtsgeldig ,geld alleen voor een koopcontrckt ern niet over de gebreken !!!