verography schreef:chevax schreef:Oh, je zou versteld staan van hoe "dom" veel mensen zijn die op een manege les krijgen of misschien beter gezegd hoe dom de manege-eigenaren zijn. De basis van paardenrijden is toch communiceren met je paard? Besteed daar dan eens wat aandacht aan in een les of tijdens het opzadelen. Kan me echt zó boos maken over mensen die paarden zo (vaak uit onwetendheid) behandelen.
hier kan je dus de leerlingen niets verwijten. Het is aan de instructeurs om het de onwetende (niet domme) kinderen alles te leren over paarden. Maar dan ook echt alles. Sommige maneges hebben dan ook poetslessen en noem maar op terwijl een andere manege alle paarden all klaar hebben staan als een jonge ruiter aankomt.
Hoho. Wij hebben voornamelijk alleen maar C en D pony's die toch net een maatje te groot zijn om voor de kinders zelf op te zadelen. Daarbij drukken wij onze klanten op het hart om eerder te komen, maar vertikken de meeste ouders om wat eerder te komen en ja, ze willen wel allemaal op tijd beginnen, dus moeten de pony's wel klaar zijn. Echter hebben wij ook poetslessen, en ben ik vaak degene die de kinders laat zien hoe en wat er gedaan moet worden. Zodra de kinders enthousiast zijn over het poetsen en zadelen krijgen ze hun ouders zover om eerder te komen en staan ze te schreeuwen als ze mogen helpen met opzadelen.
, maar ik kan er echt niet meer tegen. Ik ontloop maneges zoveel mogelijk tegenwoordig, want ik word er te woest over, van wat ik daar zie. Mijn dochter leert straks rijden bij mijn eigen instructrice en haar zal ik alles over paarden zelf leren (als ze een paardenmeisje blijft, want dat is ze nu wel op 2-jarige leeftijd).