wat zouden jullie doen... pure dierenmishandeling!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cavaletti

Re: wat zouden jullie doen... pure dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:00

Lous schreef:
Foto's doen het nog steeds niet. Wil ze wel nog zien, want ben nieuwsgierig.

Ik kan ook de pagina niet openen van foto´s,

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:00

Ik zie het, maar dan kun je gewoon even met rechtermuisknop op openen in nieuw venster (of snelkoppeling kopiëren ) klikken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:03

Doet het allebei niet.

TS kun je de foto's zsm zichtbaar maken? Bloos

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:04

bij mij doen ze t gewoon hoor!!!
vind de 2e overigens niet echt duidelijk!!!!

ben benieuwd hoe dit verder gaat

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:05

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:37

bij mij doen de foto's het ook niet.

maar denk eerlijk gezegd dat je weinig kunt beginnen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:50

@Smarty heb je foto's even gejat en via andere upload weer geladen zodat men ze hier kan zien Vriendjes zijn?

1e foto
Afbeelding
2e foto
Afbeelding

Maar het verschil is groot hoor, men wat hebben die met dat paard uitgevroten Boos! je zou ze toch wat doen. Ik denk zelf ook dat je helaas niets tegen die mensen zelf kan doen. Verkocht is verkocht. Maar ik denk ook dat je blij moet zijn dat ze hem aan jou terug hebben gedaan, ondanks de kosten die je er nu nog eens extra bij krijgt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:52

Bij de tweede foto zie ik duidelijk ribben en die hoeven zien er idd ook niet uit

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:10

Hi,
Ik las je verhaal en ik leef erg met jou en je paard mee. Inderdaad aangifte doen bij de dierenberscherming hoor! Of ze nou verstand heeft van paarden of niet, je moet het wel erg raar maken wil een paard zo snel vermageren. Als je een bewijs van overschrijving hebt dat je het geld van haar hebt ontvangen, dan heb je bewijs dat het paard in haar bezit was.
Geef je paardje maar veel liefde, en veel sterkte met alles!
Groetjes

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:37

In elk geval heel fijn dat het lieve paard weer bij jou terecht is gekomen.

Ik ben niet van plan mijn paard ooit te verkopen, maar als het moet, dan wordt het adres drie dubbel gecheckt en ik denk dat ik een contract maak en de papieren ook nog even zelf hou. Clown
Maar goed, ik zie het niet gebeuren in mijn geval.

Maar in jouw geval zou ik zeker aangifte doen bij de politie (al is het maar voor je gevoel) en contact opnemen met de DB (al heb ik geen hoge pet op van die organisatie). Zo zie je maar dat er in dit land waar zoveel geregeld is, Clown eigenlijk niets geregeld is voor dit soort zaken en voor dieren. Laat ze zich daar eens druk over maken in Den Haag, want het is toch van de gekke dat je machteloos mag toekijken hoe iemand zo met dieren omgaat? Boos!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:41

Gelukkig is het paard weer bij jou terug. Ik hoop dat alles weer goed gaat komen!

Ik begrijp niet waarom mensen dit dieren aankunnen doen! Is het gewoon ontwetentheid of de heb om een paard? Ik vind dat mensen die hun paard/dier verwaarlozen echt een verbod moeten krijgen op het houden van dieren!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:50

Allereerst, ik denk nie tdat je veel stappen kunt ondernemen want ik denk dat die regels ook niet op papier staan, dus da's al iets dat je niet kunt bewijzen.
Mondeling is nooit even bewijsbaar als schriftelijk.
Voor de rest denk ik niet dat de DB veel kan doen, die zullen erger gewend zijn en dit niet zien als een noodgeval.

Goed dat het paardje nu bij jou staat en terug kan opknappen. Geen enkel dier verdient zo een leven.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:02

Mooi paard in elk geval, waarom zou je die weg doen voor een symbolisch bedrag, dat is altijd gevaarlijk. Ik denk dat je heel blij mag zijn dat hij nu weer bij jouw op stal staat. Ik ken er zo op de foto niks bijzonders aan zien. Maar je verhaal is natuurlijk een drama, zeker dat botsplinter, arm beest.

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:07

Ik zal zeker aangifte doen en er zeker achteraan gaan... wie weet kopen ze straks weer een paard!! Dat gun je ze toch niet? Zulke mensen moeten gestraft worden.. Ik ben blij voor je dat je je paard weer bij je hebt... succes met alles!

Sheewawake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:40

Amai, als ze da met die van mij had gedaan had ik wss iets gedaan waar ik derna spijt van had gehad (nen stevigen toek op haar bakkes zoals ze hier zeggen Knipoog) maar ja...

Ik zou zeker en vast bij de politie en dierenbescherming gaan informeren welke stappen je kan ondernemen, je hebt immers foto's, getuigen,... Het is dan wss niet meer voor jezelf maar ik ben er zeker van dat er nog meer mensen in dezelfde val trappen.

In ieder geval veel succes met je paardje!

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:59

Ik kan zo vreselijk pissig worden van dit soort verhalen. Maar hij is weer trug bij jou dus nu lijd hij niet meer. Dat is het belangrijkste. Maarja ik snap dat je wil dat ze gestraft worden, zou ik ook zeker willen.

MissNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:17

Dag Smarty,

Wat vreselijk dat deze situatie je moet overkomen.
Ik kan me voorstellen dat je je ongelovelijk in de zeik voelt genomen!

Je hoort verhalen van mensen die hun paard daarna niet terug krijgen, ben dan ook blij dat jij hem wel terug hebt gekregen en hem kan verzorgen!

Ik zou dit aan de dierenbescherming voorleggen.
Volgens mij heb je juridisch geen goede kans :S
(zover ik hier verstand van heb Knipoog )

Veel succes!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:15

...Jeetje wat een verhaal...het is gewoon te gek voor woorden...Tja ik denk niet dat je er veel aan kunt doen...Informeer anders bij de dierenbescherming leg het verhaal uit misschien kunnen zij je advies geven...
iig heel veel sterkte met je paardje...

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:18

jeetje wat een verhaal!!!! Huilen

snap je toch niet dat mensen zo kunnen zijn! Boos! Verward

als je zwart op wit hebt staan da het paard van haar was, kun je misschien aangifte doen van dierenmishandeling?

niet dat je paardje daar nu nog wat mee opschiet, maar misschien heeft ze nog meer dieren?

pfff kreeg helemaal wurgneigingen toen ik dit las!!!! Whoosh!

in ieder geval wens ik je nog heel erg veel plezier met je paardje en ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt. Kusje

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:52

He Smarty inderdaad denk ik dat je je heel gelukkig moet prijzen dat je hem terug hebt want zulk soort mensen zijn tot alles in staat!!!! Ik denk dat je weinig kan doen inderdaad zal je een rechtszaak niet winnen. Wel kan je op marktplaats een bericht plaatsen als je nog weet hoe ze adverteerden en mensen waarschuwen voor hun!!!! Ik zou zeggen pak ze daar waar het meeste pijn doet!!!! Echt klote voor je. Succes met je paardje!!!!

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:45

Mijn pc was even in de war, maar hier een kleine update...
* Voor het herplaatsen van mijn foto's OK dan!
* Voor hetgeen wat er geschreven word alsof er niks bijzonders te zien zou zijn.... Boos! De foto's waren als trieste illustratie van mijn verhaal! Nee ik heb geen foto van hem in mijn rijbak op dezelfde plek en zelfde zon licht als de eerste foto, HIJ KON NAMELIJK ZO VER NIET MEER LOPEN! Ik ben er tot 's avonds laat bij gebleven.
* Ik heb toevallig een kennis die toen hij van de trailer af kwam, en net stond te trillen in de wei, een foto gemaakt heeft, ik vraag hem wel om er een te plaatsen, zelf hoef ik het niet meer te zien, ik word er nog dagelijks aan herrinnerd.

Vriendjes zijn? Bedankt voor alle lieve reakties en tips!, dit is wat ik al gedaan heb,
* Melding politie (er was een "paarden man" die dienst had, dus dit gaat zeker een staart krijgen!!)
* dierenbescherming erbij geroepen, en aangezien ze nog meer dieren hebben, en ik zelf gezien heb hoe die er aan toe zijn (achteraf dus) gaan die er zeker werk van maken!!!
Dit vonden ze echt niet normaal, het enorme gewichtsverlies terwijl ik hem voor dat die trut hem mee nam, ontwormd had, en de smid erbij had gehad, kortom als een in top conditie verkerend en verzorgde kanjer mee gegegeven!!!!!!
Gelukkig hebben zij toch nog wel een aantal middelen om dit soort lui uit te roeien!!
* Een aantal dieren vrienden hebben zich ook erg druk gemaakt over dit feit, en tja die maken er ook werk van.
* Ik ben ook nog niet klaar trouwens!
* Mijn smid en veearts zorgen dat dit in de buurt goed rond verteld word, zij zijn namelijk goede getuigen van de voor en na situatie!!
* Quixote blond snoozy (schele prei, als lief bedoelde bijnaam) maakt het momenteel langzaam maar zeker wat beter, hij is gelukkig nog niet alles vergeten, en is alweer zijn lieve zelf! Zorgen zijn er nog wel een hoop hoor, zijn dikke knieen (veearts dacht dat het ontstoken slijmbeurzen waren, maar om dat voor mekaar te krijgen, moet je het wel heel bont maken, had het nog niet eerder gezien...)
* dit overkomt natuurlijk dit dier nooit meer!!!!!!!!
* Marktplaats is op de hoogte, en ik kan ze nu even het vee artsen rapport en de meldingen mailen, en dan is dat ook hopelijk voorbij, dat zij zo verder gaat.
* Mocht je ooit een paint aan worden geboden, met een veulen erin. uit eersel van een familie P. Dan kijk goed uit, ze willen namelijk die verkopen (zonder dat de eigenaar dat weet trouwens!!!) het paard is niet gezond, heeft ernstig verwaarloosde mok. Er zit ook geen dekbewijs bij, dus een ongeregistreerd veulen wat ze draagt!!!!!! Mocht je twijfelen, PB en ik zeg de volledige naam en adres gegevens! Dit ben ik nog te weten gekomen!

Ik ben nog met andere opties bezig, en ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor het meeleven, en nog meer tips welkom!!!!!!

kimmiej9189

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:21

Jee, wat een verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je goed woedend bent! De foto is inderdaad niet heel duidelijk, maar daar kan ik me wat bij voorstellen. Daarbij WEL duidelijk genoeg om goed verschil te zien tussen voor en na! Wat zul jij geschrokken zijn zeg! Ik zou het denk ik toch wel zwart op wit zetten...zoiets.. maarja, dat is altijd achteraf! Gelukkig gaan de dierenbescherming en politie er werk van maken.... wie weet kom je daar nog ergens mee! Het zal wel een fijn gevoel zijn dat hij nu in ieder geval weer bij jou is, en zich al wat beter voelt!
Heel veel sterkte nog met je mannetje! Succes!

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:09

ik vind het gemeen, en zulke mensen noemen zich ook nog eens 'echte paardenliefhebbers', ik vind het gemmen, wat ik denk dat je moet doen? naar de politie gaan of naar de dierenbescherming, maar wees blij dat je het nog ontdekt hebt voor hij was verkocht(oke, niet dat dat snel zou gebeuren mnet een paard wat er zooo slecht uitziet) ik weet zeker dat hij het beter krijgt bij jou. ik heb mijn lease paard ook opgeknapt, oke die was niet mishandeld maar was wel heel mager, andere stal geregeld zodat haar eten niet werd opgegeten door een adner paard, en nu glimt ze echt terwijl ze eerst heel dof was en zo en heel veel mensen herkennen haar niet eens omdat ze zo veranderdt is, maar ja, als je een paard goed verzorgt ziet ie er al snel mooi uit!!

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:10

en idd het verschil is duidelijk zichtbaar

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:49

succes!
ben blij dat hij weer terug is bij jou.
Hopelijk worden ze "goed aangepakt".

Sterkte!