Liins schreef:Dit heb ik idd ook een tijd geprobeert. Zachtjes een klein schopje geven tegen de neus. Maar dit werkte niet
. Volgens mij vond ze het alleen maar leuk!
Niet tegen zijn neus maar tegen zijn been!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Liins schreef:Dit heb ik idd ook een tijd geprobeert. Zachtjes een klein schopje geven tegen de neus. Maar dit werkte niet
. Volgens mij vond ze het alleen maar leuk!

AstraGirlie schreef:Negeren kan je ook maar toelaten tot een bepaald niveau...
Gericht bijten/happen naar jou zou ik absoluut niet toelaten.
alweer 

Nicolletje schreef:Ik zeg ook: niet hard knijpen
Ik pakte de lip van mijn paard vast en ging dan heel irritant doen, en langer dan hij leuk vond.
Hij zag het imo als een grappig maar wel vervelend spelletje wat hij niet elke keer wilde opwekken
merrieveulen schreef:het paard doet in zijn ogen niets fout, probeert alleen op zijn paardenmanier contact met je te maken. dat is niets meer of minder dan zéér positief, een goede band en verstandhouding komt immers van twee kanten.

merrieveulen schreef:ze weten dat ze mogen vragen
Maar die vraagt door met zijn neus bij me te komen, dan kroel ik hem en dan kroelt hij terug.

Urielle schreef:merrieveulen schreef:ze weten dat ze mogen vragen
mijne ookMaar die vraagt door met zijn neus bij me te komen, dan kroel ik hem en dan kroelt hij terug.
Zomaar ineens knagen, happen of bijten is not done. En aan mijn spullen mag hij al helemaal niet komen :)

Anke schreef:belangrijkst als je een tik verkoopt, dat je er geluid bij gebruikt, bijv. foei, dan leren ze dat commando en op een gegeven moment hoef je alleen het woord te gebruiken en weten ze al genoeg...een tik verkopen zonder verbale ondersteuning vind ik nutteloos.

merrieveulen schreef:ik krijg altijd het idee dat mensen het zo vanzelfsprekend vinden dat een paard het goed doet, dat ze het 'loslaten' en belonen vergeten ofzo...