peesbeschermers in de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Re: peesbeschermers in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 00:14

In het gewone werk gaat er de nodige bescherming om maar in de wei alleen de peesbeschermers en de strijlappen mits niet langer dan 2 uur op de wei omdat het anders gaat broeien ( ook bekend met witte haren op de benen door te lang peesbeschermers om ).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:51

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:52

@ Tancreda4: ik heb ze besteld via emmers.be

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:54

ik doe zo min mogelijk de beschermers om
zeker op de wei zou ik geen beschermers om doen, zelfs geen springschoenen, ook deze kunnen voor flinke irritatie zorgen

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:09

Mijn paard staat ongeveer 3/4 uren buiten met peesbeschermers van Eskadron en dan voor en achter. Daarnaast heeft hij springschoenen om. Enige waar je voor moet waken, is dat ze geen wondjes ervan krijgen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:11

Ik heb nooit beschermers om in de wei In de zomer staan ze ook dag en nacht buiten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:18

Is het geen optie om een uur beschermers om te houden totdat je paard helemaal uitgeraasd is? Geen enkele beschermer kan je 24/7 omhouden omdat dat veel te warm is.
Maar goed: mijn pony staat 24/7 buiten dus dan is het drukste er ook wel uit.

Horsea_nlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:51

ik heb die van mij alleen rondom op springschoenen omdat ze haar ijzers er altijd aftrapte!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:31

Bij ons op de manege zie ik ook een aantal mensen die kappen voor en dan springschoenen omdoen, soms ook achter kappen.
maar ik doe het zelf niet, mijn paard heeft voren al een witte plek van kappen neem ik aan. en hij staat redelijk lang op de wei iedere dag een uur of 8/9 dus ja. Maar als het echt erg is en altijd zo is dus niet echt energie teveel dan zou ik ze misschien wel omdoen. Die ene lijken me wel fijn die wat Rockey heeft.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:37

Mijn paarden staat bij goed weer 24/7 buiten. en krijgen echt geen bescherming om hoor . Vind het zwaar onnodig!!

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:38

Onze VZ pony krijgt bij het wennen op de wei ( max. 3 uurtjes ) ook peesbeschermers aan ivm herhaaldelijke beschadigingen. Zodra de groep aan elkaar gewend is en de rang orde vastgesteld is het niet meer zo nodig. Ik maak ze wel geregeld schoon ( wasmachine zonder wasverzachter ). Ook borstel ik haar benen ff goed af als ze weer uit de wei komt.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:39

Mijn peesbeschermers worden gewoon in een bak met heet water gelegt een nacht. Volgende dag eruit uit laten lekken en in de droger Ja .

Namapo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:40

Mijn 5 jarige krijgt ook beenbescherming en springschoenen om.
3in 1 beschermers voor en achter. Van peesbeschermers heeft hij drukplekje gekregen. Overgens is misschien 10 paarden bij elkaar een te grote groep. Ik vind 4 paarden bij elkaar maximaal. Dan kan er gewoon een paard uitgehaald worden zonder dat er maar een achter blijft. En hebben ze genoeg maatjes om mee te spelen. Spelen is belangerijk, heel blijven ook! Ps Hij staat de hele dag op het land.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:42

Dus jou 5jarige heeft gewoon altijd bescherming om?!

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:44

krackertje schreef:
In het gewone werk gaat er de nodige bescherming om maar in de wei alleen de peesbeschermers en de strijlappen mits niet langer dan 2 uur op de wei omdat het anders gaat broeien ( ook bekend met witte haren op de benen door te lang peesbeschermers om ).

Zit met het zelfde probleem de witte harne echt balen Huilen

Wat zijn je ervaringen over de Flexisoft ?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:47

Als je paard wel altijd bescherming om heeft, kun je beter voor de 3 in 1 beschermers gaan Ja . Die knellen niet.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:52

Mijn paard heeft tijdens het werk trouwens ook geen peesbeschermers om normaal. En hij staat in een vrij kleine groep, 5 paarden. Bij de pony's ( ff tellen hoeveel het zijn, 10/11 ) heeft ook gene iets om, en ze zijn meestal gewoon rustig alleen als ze allemaal naar de weien rennen wat rennerig en wat schoppen maar meer dan een paar wondjes op de hals/kont enz hebben ze nooit.

Namapo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:58

Alleen als ik op wedstrijd ben geweest of hij terug gaat na het rijden dan zet ik hem met springschoenen (voor)in de wei. Dan is hij toch te moe om gek te doen. Ruinen spelen vaak ruw.De springschoenen zijn om het aftrappen van de yzers tegen te gaan. Vorige zomer kwam de hoefsmid soms iedere twee weken, wordt je ook niet vrolijk van. Heb nog niet gemerkt dat hij ging zweten onder de HH memoryfoam beschermers. Ik heb wel twee sets zodat ze altijd schoon en droog omgaan.(volgens mij is dat het belangerijkste). Denk ook dat als je je paard korter in de wei zet hij meer knalt, dan dat ze er langer in staan.
En er moet wel wat te eten zijn,anders gaan ze zich vervelen en rottigheid uithalen. Desondanks dat ik aan deze voorwaarden probeer te voldoen doet hij iedere dag flink gek,en is dit de enige optie om al te veel beschadigingen tegen te gaan.
Of op stal zetten,maar dat vind ik niet eerlijk en hij wordt er zeker niet vrolijk van dan is dit de beste compromie.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:59

Met rijden heb ik alleen bij het eene paard peesjes en strijkjes en bij het andere paard peesjes strijkjes en springschoenen Ja .
In de wei vind ik het echt onnodig .

Namapo: Kijk dat begrijp ik dan wel weer van de ijzers. Zit zelf ook met dat probleem Ja . Maar z het scheelt het paard doet nooit gek in de wei. Ja alleen een keer heen en weer galloperen Clown .

Namapo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:55

Met alleen heen en weer galloperen zou ik het ook niet doen.
Maar ik heb het over flink bokken, beetje steigeren ,hard galloperen en bijna met een sliding stilstaan .Zeer kort draaien,rollen opspringen, er direct in volle vaart vandoor, dat soort dingen. Heb dus geen keus. Zo zie je maar ene paard is het andere niet.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:56

ik ben er ook een beetje op tegen om beenbescherming om te doen in het weiland, mede doordat ze er schuurplekken van kunnen krijgen, maar.... mijn haf heeft het nu ook, steeds allemaal wondjes en schavingen omdat ze ook zo lomp is Sigaar dus ik heb er zelf ook al aangedacht maar die van mij staat 24/7 buiten dus dan is beenbescherming geen oplossing maar als jou paard maar een paar uur per dag buiten staat zou ik het gewoon doen!!

lizana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:18

zet haar nooit met pees beschermers om in het land, eerst ook wel eens maar kreeg ook soort druk plekken. nu gaat ze d'r gewoon zo in.

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:50

Die van mij zet ik de eerste paar keer helemaal ingepakt in de wei. Na een winter op stal is dat wel nodig. Nu zet ik hem nog steeds met peesbeshermers voor en springschoenen erin. Als ik hem er net in zet loopt tie meestal 10 min te klieren. Rennen bokken en andere pesten. Als hij daarna rustig is, doe ik de beenkappen af, springschoenen laat ik altijd zitten. Been beschermers zo lang laten zitten durf ik gewoon niet aan, al hoewel ik het ook eng vindt om ze af te laten. Bloos

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:17

in de winter meer buiten laten is ook een goede optie...

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:17

merrieveulen schreef:
in de winter meer buiten laten is ook een goede optie...

niet iedereen heeft die luxe Knipoog