"probleem paardenverzekering"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: "probleem paardenverzekering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:40

Als je bij Interpolis wel uitgekeerd krijgt en nu 'ineens' niet kun je ze daar weldegelijk op wijzen hoor! Ze kunnen echt niet zomaar zonder dat jij daar iets aan kunt doen de polisvoorwaarden wijzigen! Suk6 ermee.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:32

deschels schreef:
De dekking geldt als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt als acuut gevolg van de gebeurtenis of binnen 48 uur na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen.

en om dit laatste regeltje gaat het nou.
Hoefkatrol is geconstateerd maar hij hoeft niet acuut of binnen 48 uur worden afgemaakt.

Volgensmij zat alles "in" het been van het paard bij de hogere verzekering (als ik mijn eigen niet vergis)

Maar als je er zeker van bent dat je bij interpolis hiervoor wel verzekerd was, zoek de oude polis op waar dit in beschreven staat en leg het voor aan equine risk.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 20:24

ik heb al zitten neuzen in de oude polis...daar stond niets vermeld over orthopedisch dat is er dus door equine risk ingezet...dat houdt dus in dat de voorwaarden zijn veranderd zonder dat ik het wist....

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:22

Ik heb 15 jaar geleden een paard gehad met hoefkatrol ontsteking.
Ik weet nog dat ik destijds al een uitgebreid pakket moest afsluiten omdat blijvende ongeschiktheid door kreupelheden niet in een standaard pakket vielen.
Verzekering heeft netjes uitgekeerd. Had ik geen uitgebreide verzekering had ik ook geen centen terug gezien.

Succes met speurwerk en ik hoop dat het je iets oplevert.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:54

Ir111 schreef:
manfredie schreef:
mocht het zo zijn dat ik hem hiervoor in moet laten slapen is dit niet gedekt door de verzekering.

Maar zelfs de meest beperkte polis keert toch uit in geval van overlijden? Ook in geval van overlijden door ziekte? En hoefkatrol is ziekte.

Hoefkatrolontsteking valt niet onder de ziekte maar onder de kreupelheden van binnenuit en dat wordt niet gedekt onder de standaard dekking.

Mijn polis is ook van Interpolis naar Equine Risk (=Hippo Zorg) overgegaan en de voorwaarden zijn hetzelfde gebleven.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:00

Ziolette schreef:
Hoefkatrolontsteking valt niet onder de ziekte maar onder de kreupelheden van binnenuit en dat wordt niet gedekt onder de standaard dekking.

Ja, daar ben ik ondertussen ook achter! Weer wat geleerd! Haha!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:42

als je goed je vorige polis doorleest en nu je nieuwe polis..voo rmij is dat de standaard polis dan is er duidelijk een stukje aan toegevoegd..het orthopedische gebeuren, de voorwaarden zijn dus niet hetzelfde gebleven.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:46

manfredie schreef:
als je goed je vorige polis doorleest en nu je nieuwe polis..voo rmij is dat de standaard polis dan is er duidelijk een stukje aan toegevoegd..het orthopedische gebeuren, de voorwaarden zijn dus niet hetzelfde gebleven.

Waarschijnlijk maakt het voor mij niet uit omdat ik uitgebreid verzekerd ben Lachen, maar ik ga eens beter lezen Knipoog. Overigens maakt het mij niet of het Equine Risk (interpolis) of Hippo Zorg is, ze ontlopen elkaar niet zoveel qua uitgebreide verzekering.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:49

Die regels waren er bij Interpolis ook al, dat binnen 48 uur stuk. Ik weet dat wel zeker, want dat is één van de redenen geweest om mijn paard niet te verzekeren. Omdat je dus weet dat dit soort zaken er toch niet onder vallen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:49

Dat scheelt misschien wel idd...maar vergelijk aub je polis met elkaar anders heb je kans dat misschien net als ik ergens tegenaan loopt...veel suc6

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:56

erleyne schreef:
Die regels waren er bij Interpolis ook al, dat binnen 48 uur stuk. Ik weet dat wel zeker, want dat is één van de redenen geweest om mijn paard niet te verzekeren. Omdat je dus weet dat dit soort zaken er toch niet onder vallen.

Niet onder de standaard verzekering, wel onder de uitgebreide verzekering. Dat weet ik zeker aangezien ik 2 paarden door Interpolis over heb laten nemen door een kreupelheid van binnenuit en door ataxie (ook niet binnen 48 afgemaakt).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:58

Ik bedoelde ook de standaardverzekering, want die heeft TS. Uitgebreid verzekeren is een heel ander verhaal Knipoog

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:00

Haha! het valt ook allemaal niet mee...maar vanaf het begin af aan heb ik me niet uitgebreid kunnen verzekeren helaas...heb het wel degelijk geprobeerd...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:04

Er is verteld bij de overname dta de voorwaarden van Interpolis zouden worden gehandhaafd. Indien zij dta dus niet gedaan hebben, en jou geen aangepaste voorwaarden hebben gestuurd, terwijl deze wel veranderd zijn, zou ik er zeker werk van maken!!
Ik heb mijn paard idd expres uitgebreid verzekerd, zodat kreupelheden van binnenuit ook verzekerd zijn.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:29

ik ga er ook achteraan ...ik kan verwijzen naar het feit dat alles gehandhaafd zou blijven..enne niet geschoten is altijd mis..Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:03

Zo is het!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 14:08

..ben benieuwd wat voor reactie ik daar op krijg...