wat vooral erg belangrijk is is het koppel, nog meer dan het aantal paardekrachten. Voor een 2 paardstrailer toch minimaal zoeken rond de 300 nM, liefst meer.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alleen het verbruik was niet zo leuk. Zonder trailer 1 op 6 en met trailer en twee paarden 1 op 4 ofzo
ijslanderfan schreef:Landrover Defender 110. Weegt 1900 kg en trekt 4000 kilo nog weg, wel met moeite maar goed.
De defender kan het ook, maar met 1720kg eigen gewicht en 125pk V8 benzine is die toch minder grappig om te gebruiken...... Alenthe05 schreef:Ik trek mn trailer met een suzuli jimny. Met een anderhalf paards trailer er achter. Mag tot 1300 kg trekken en dat is ook het maximaal toelaatbaar vermogen van mijn trailer dus in principe ook nog zonder het E rijbewijs.
Gaat prima..
maar ik moet eerst nog ff oefenen voor ik op pad ga, wel zo veilig

Ik heb een Feroza voor mijn 2 paardstrailer staan. Hij mag 1500kg trekken, dus 1 paard of 2 pooownies in de kar.
Maar hij rijd als een tierelier en laat je NOOIT staan. DJ_Ro schreef:Mijn vorige auto was een Jeep Cherokee, 4 ltr, automaat. Vond ikzelf een ideale auto, geen enkele moeite met 2 paarden er achter, en op wedstrijden in het land is die vierwiel aandrijving erg makkelijkAlleen het verbruik was niet zo leuk. Zonder trailer 1 op 6 en met trailer en twee paarden 1 op 4 ofzo
fjordnina schreef:Wij hebben een Opel frontera 3.2 V6 ervoor staan. Je hoort er enorm slechte dingen over maar dat is alleen over de 2.2 versie. Verder nog nooit rottigheid over gehoord.