ik wil mijn paard laten cremeren, uitvaartverzekering paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

larrylurex

Re: ik wil mijn paard laten cremeren, uitvaartverzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 22:40

bedankt voor alle reacties, ik blijf het moeilijk vinden om ooit afscheid te moeten nemen.
Er is ook een topic hierover slachten of inslapen (al moeilijk genoeg) en dan....

Ik ga die site van die verzekering even nakijken, helaas wordt je vaak opgelicht met de belofte dat je dier alleen de oven in gaat wat uiteindelijk niet het geval blijkt.....
Ik weet er alles van....

Toch zijn de andere reacties ook waar als je paard niet meer leeft is het een zielloos hoopje paard.
Ik blijf toch erbij dat je je maatje een respectvol einde moet gunnen, gelukkig zijn er steeds meer mogelijkheden om je maatje hond, kat enz te begraven of iets anders....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:41

toen ik pas met ponyrijden begon, begin jaren 80, was er op onze manege ook een privépaard overleden, en die is toen bij hoogovens gecremeerd... wat dat toen gekost heeft weet ik niet, die mensen hoefden niet op een dubbeltje te kijken iig.

succes er mee... en ik hoop dat je nog heel lang van je paardje mag genieten.

als die van mij zover is wordt ze ingeslapen en daarna rendac.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:07

Geen idee of er een verzekering voor is, maar wij hebben laatst bij ons veulen gewoon de Rendac gebeld. Kostte 14,50 voor alles meende ik.

Danii16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:59

Je kunt je hier nog niet voor laten verzekeren,
dit komt omdat paarden cremeren nog vrij nieuw is,
en ook erg duur.
De verzekering gaat niet 1800 euro voor de crematie voor een
paardje betalen als hij voor een ong. 30 euro je paard op kan laten halen door zo een bedrijf.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:59

in rotterdam zit een crematorium die ook paarden cremeert en ook op komt halen. paard is 1400 pony is 950,-hoe het met de verzekering zit weet ik niet. ik vind het wel een mooie gedachte.ik wil mn pony ook laten cremeren.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:16

de mensen die zeggen dat je er niet voor kan verzekeren of het niet weten,lezen jullie de eerste pagina niet ofzo? daar staat wel degelijk een verhaaltje en een site van de EFO dat je je paard daarvoor kan verzekeren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:21

moeilijke beslissing.

ik blijf erbij dat je moet doen waar JIJ je het minst onprettig bij voelt,
ik bedoel waar jij je het fijnst bij voelt is natuurlijk niet de juiste benaming....

ik heb de slacht gezien, wat er behoorlijk rustig aantoe gaat, paard is weg voor ie het weet.
en heb inslapen gezien... gaat nog wel eens fout.

de rendac heb ik ook gezien, slacht of rendac maakt in principe niet uit, bij beide eindigt je paard in kleine stukjes....

cremeren is net eender, daar eindigt je paard als as,
en onder de grond ligt ie weg te rotten,
eigenlijk is er na de dood niets prettig, je zou willen dat alles en iedereen gewoon blijft leven, en dat kan nu eenmaal niet.
als iemand dood gaat, moeten de nabestaanden doen wat zij het prettigst vinden, dat zou ik tenminste willen.
ik bedoel ik maak het toch niet meer mee, de mensen die ik achterlaat wel. die moeten bepalen wat voor dienst en begraven/cremeren.