Help, mijn twenter schraapt de heledag met voor benen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Help, mijn twenter schraapt de heledag met voor benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:05

Idd negeren.
Mijn ruin doet het ook en in zijn jeugd is er altijd op geslagen als hij dit soort dingen deed. Het is een paard wat veel aandacht wil en of dat nou positief of negatief is dat maakt hem geen fluit uit, dus krijgt hij een lel vind hij het ook prima.
Ik negeer het maar helaas is het bij hem in zijn jeugd dusdanig bevestigd dat hij het niet meer afleert, hij is nu 15 en bij tijd en wijle steekt het de kop weer op.
Hij heeft het zo erg gedaan dat zijn hoeven er helemaal scheef van werden maar gelukkig is het niet zo erg meer. Moet wel zeggen dat hij al ruim 10 jaar bij ons is dus helemaal zal hij er niet meer afkomen maar het is wel behoorlijk minder geworden.
Die van jou is pas 2 jaar, hopelijk kan je het met negeren eruit krijgen.

Ik ben overigens erg benieuwd waarom je een 2 jarige veulenbrok voert?

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 18:11

Ik heb al een tijdje hier niks meer geplaatst, maar het is nu een aantal maanden later en het schrapen is helemaal over, ze doet het alleen nog als ik haar eten aan het maken ben dan wilt ze dr eten graag hebben haha. Ze doet het niet meer zinds ze met mijn haflinger staat, mijn haf is de baas over haar en daardoor is ze ook een stuk rustiger geworden. Het gaat nu veel beter en ze vraagt al wat minder aandacht, ze is ook gewoon rustiger met poetsen etc.

ben er erg blij om dat het eruit is! Knipoog

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 18:15

@ tanja, ik voerde haar nog veulenbrok omdat het beter was om nog 3 maanden haar veulen brok te geven, bij de vorige eigenaar scheen ze teweinig veulenbrok te hebben gehad en heeft de veearts als advies gegeven om nog 3 maanden ermee door te gaan. Dat heb ik gedaan en nu krijgt ze slobber en is helemaal van de veulenbrok af. Knipoog

Chantyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:31

Hoi,
Ik heb echt precies hetzelfde alleen mijn pony is 14.
?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:36

Chantyy, zou je daar niet beter een nieuw topic voor kunnen openen?

*Edit: inmiddels gezien dat je dat al hebt gedaan.

viewtopic.php?f=119&t=838968

@ TS: fijn dat het zo goed als over is. Als ze gaat schrapen met voeren, kun je ervoor kiezen haar als eerste te geven, maar zo leert ze dat ze wint als ze schraapt. Je kunt haar overslaan als ze gaat schrapen, en pas eten geven als ze rustig staat. Of je kunt haar tegen etenstijd uit haar box halen, ergens vastzetten, eten in de bak doen en vervolgens weer in de box zetten. Dan ligt er eten als ze binnenkomt.
Het is overigens ook niet verkeerd om een paard geduld aan te leren, ook al ligt er eten in de bak. Even vastzetten in de box hoort daar ook bij....