Tussentijds afgroeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Tussentijds afgroeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:49

ik heb zelfs een keer afgegroet voordat ik gestart was Haha!

ik kwam de ring nauwelijks binnen en in de ring bleef mevrouw maar stuiteren en idioot doen. ik ken haar goed genoeg om te weten dat het dan helemaal geen zin heeft om kwaad te worden of te gaan schoppen. het wordt dan alleen maar erger.
de jury gaf me wel even tijd om een paar rondjes de ring door te gaan, maar ik kwam niet eens in de buurt van de hoefslag.
toen ben ik maar zo goed als het kon naar de jury gereden en heb gezegd dat ik niet zou starten.

dit was voor 1 april, dus had er verliespunten voor kunnen krijgen. maar de jury had tegen de organisatie van het concours gezegd dat ze de coupon niet op hoefden te sturen, omdat het volgens de jury de juiste beslissing was geweest

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:52

Misschien is het een idee om HC te starten voor combinaties die ervaring op willen doen. Ook in de dressuur is dat mogelijk en kan de proef gewoon uitgereden worden

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 18:55

Novice schreef:
Misschien is het een idee om HC te starten voor combinaties die ervaring op willen doen. Ook in de dressuur is dat mogelijk en kan de proef gewoon uitgereden worden

Ik start Shine inmiddels in de Z2 en er is gewoon geen peil op te trekken welke ring ze eng vind en welke niet, zaterdag was dus echt de extreemste tot nu toe Lips are sealed ! HC moet je van te voren aangeven, dus dat is voor mij geen optie!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:57

Remember schreef:
Ik start Shine inmiddels in de Z2 en er is gewoon geen peil op te trekken welke ring ze eng vind en welke niet, zaterdag was dus echt de extreemste tot nu toe Lips are sealed ! HC moet je van te voren aangeven, dus dat is voor mij geen optie!

bekend probleem!!
de proef in mijn post hierboven was mijn 2e van die dag, 1.5 uur later dan de 1e proef (in tussentijd weer op de wagen gezet) en in de 1e proef liep ze als een zonnetje en had ik 2 wp's!. het was indoor en er was maar 1 ring... waarom ze het de 2e keer zo eng vond heb ik geen idee van

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:58

Ik heb dus een hele apart pony (zoals velen van bokt hier Knipoog ) maar het is vaak voorgekomen dat ik binnen kwam bij A en ging groeten daarna wilde ik weg stappen en voelde ik dus in wat voor bui mijn pony was en kon ik gelijk afgroeten.

Draak kan gewoon ineens besluiten dat ie niet meer wilt, schoppen slaan en schelden heeft geen zin gewoon afgroeten en hopen dat ie de volgende keer normaler doet Haha!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:08

Ik heb vorig jaar 2 keer afgegroet voordat ik met de proef begon (M1), nouja misschien is het beter om het "af te melden" te noemen. Knipoog Ik had vorig jaar al 3 keer verlies gereden (2 proeven op verschillende wedstrijden), door dus wel gewoon met de proef te beginnen en door te rijden.
Die 2 keer dat ik afgegroet heb, was ze met het om de baan heen rijden al zo vreselijk idioot en gespannen. Ik ken m'n paard door de jaren heen ook goed genoeg dat als ik die proeven wel was begonnen, dat dus echt helemaal 3x niks zou worden en ik een hele grote kans had op verliespunten.
Ik ben erg blij met deze reglementswijziging: nu kan ik dus wel gewoon beginnen en proberen om toch nog een goede proef te rijden ipv te gokken om wel of niet te rijden ...

Ik moet zeggen het was vooral de 1e keer heeeeeeel moeilijk voor mijzelf de stap te nemen en me bij de jury af te melden, terwijl ik al om de baan heen reed en m'n moeder dus al met paspoort ed bij de jury was.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:09

Fitzroy schreef:
Maar dat was dus in mijn geval zo, als ik het enalaatste onderdeel had afgegroet hadden we die ervaring dus óók opgedaan maar dan zonder verliespunt Knipoog. Verder wordt natuurlijk niet elk paard er beter van om een keer 'door te drukken' !

Daar ben ik het dus niet mee eens. Een paard leert van alles weer wat dus is doordrukken soms best belangrijk. Ik heb paarden gekend die wisten dat als ze de ring in gingen niet meer gestraft konden worden. Ze begonnen te steigeren, bokken etc. Toen had die vrouw eindelijk een jury die zei dat ze 3 minuten had om haar paard goed te krijgen. Een flinke mep was alles wat haar paard nodig had. Hij heeft het ook nooit meer gedaan.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 11:51

Ik geef duidelijk aan dat niet 'elk' paard er beter van wordt, natuurlijk moeten sommige dieren gewoon een keer aangepakt worden Ja. Hangt er ook vanaf wat de oorzaak is van het gedrag, tussen 'echt bang' en 'aanstellen/onder het werk uit willen komen' zit een wereld van verschil, ook in aanpak!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:57

Carry schreef:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Een paard leert van alles weer wat dus is doordrukken soms best belangrijk. Ik heb paarden gekend die wisten dat als ze de ring in gingen niet meer gestraft konden worden. Ze begonnen te steigeren, bokken etc. Toen had die vrouw eindelijk een jury die zei dat ze 3 minuten had om haar paard goed te krijgen. Een flinke mep was alles wat haar paard nodig had. Hij heeft het ook nooit meer gedaan.

In zo'n geval denk ik dat die mensen beter gewoon een keer HC kunnen starten....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:43

Precies, Cinzano. Zo heb ik iemand in het M ook wel eens geadviseerd om de 2e proef HC te rijden met zweep!
Paard liep gelijk als een speer.