Met een tinker wedstrijden rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zqw39

Re: Met een tinker wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:54

Het maakt niet uit wat voor paard meedoet. Als het maar gewoon netjes zijn/haar proefje kan lopen. Maar dat is vast al vaker gezegd. Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:44

Ik heb ook met een koudbloed wedstrijden gereden. Je hebt natuurlijk het nadeel dat ze minder van zichzelf kunnen en waarschijnlijk minder mooi tonen in de dressuurring (met strekken e.d.). Verder heb ik er nooit veel last van gehad dat ik met een koudbloed startte, ik heb een prijzenkast vol van die pony. Knipoog haha

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:21

Ik rij sindskort met een Fjord tussen de paarden en was ook al 'bang' voor negatieve reacties van juryleden en omstanders. Ik heb er nog nooit wat over gehoord, sterker nog ik ben een keer eerste geworden. Zolang je laat zien wat er wordt gevraagd kan de jury niet om je heen.

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:14

Nou, ik vind dat eigenlijk grote onzin!! Ik vind alle paarden erbij horen!! Niks van aantrekken, jij bent er voor jezelf, en je paard.
Laat ze maar lekker. Ik had het gewoon gedaan. Toevallig rijdt ik gewoon een kwpn'er. Anders had ik het ook gedaan.
Ik vind dat gewoon onzin.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:50

lekker starten.
stalgenootje bij mij op stal start ook lekker met haar verzorgtinker en heeft iedere wedstrijd dikke punten.

en een kwpner zegt niet veel hoor.. willem is hartstikke kwpn en nog groot ook(1.78) maar heeft weer een karperrug en is niet mooi bespierd en heeft nog eens een fjordenkapsel ook.
ik moet hard mijn best doen hoor voor mijn punten, die komen echt niet aanwaaien.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:12

Ik zou gewoon rijden hoor, ik ben vroeger ook vaak afgerekend omdat ik een haflinger had maar dat is nu over, mijn paardje haalt alleen nog maar 1e, 2e en 3e prijzen, je moet gewoon zo denken:"Wij rijden hier en wij gaan hier winnen en laat ze maar uitlachen"! Dat heb ik helemaal gedaan en ik rijd nu L2 met 7 winstpunten, gewoon doorduwen, het gaat 'm helemaal worden Ja

Groetjes Evelien

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:10

Ik rijd met een 'gewoon' Kwpn paard, maar kom op wedstrijden alle rassen tegen hoor! En ze doen goed mee! Friezen, Haflingers, Fjorden, Appalloosa's, Lusitano's, Lippizaners en ik ben ook al een Shire tegengekomen. Dus gewoon doen!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:28

gewoon lekker starten!
ik heb een haflinger en durfde ook niet zo goed tussen de grote paarden Clown ik heb dus eerst een poosje met startkaart alleen haflinger wedstrijden gereden, afgelopen donderdag had ik dus mijn eerste echte paardenwedstijd en het ging heel goed, niemand keek minnewaardig en het was heel gezzelig! had gelijk al een 5 e prijs Haha!

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:57

sbdw schreef:
gewoon lekker starten!
ik heb een haflinger en durfde ook niet zo goed tussen de grote paarden Clown ik heb dus eerst een poosje met startkaart alleen haflinger wedstrijden gereden, afgelopen donderdag had ik dus mijn eerste echte paardenwedstijd en het ging heel goed, niemand keek minnewaardig en het was heel gezzelig! had gelijk al een 5 e prijs Haha!

oke gaaf! Ik ga eerst wel B paarden starten (ivm mijn leeftijd 17 vind ik het niet handig om bij de ponys te starten voor minder dan een jaar) bij ons op stal.

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:08

ik ken ook iemand die dat doet hoor en het gaat best goed Knipoog

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:06

Zelf rij ik met een Fjord. Soms krijg ik hele leuke reacties (wat leuk dat je met een fjord meerijd of wat goed dat je het probeerd).
De ene jury houd wel van koudbloeden de ander niet, sommige beoordelen je daar op wat ik eigenlijk niet vindt kunnen.
Laatst heb ik zelfs de eerste plaats gehaald tussen allemaal warmbloed paarden.
Als je gewoon netjes rijd en er plezier in hebt moet je je van de rest niets aantrekken, wedstrijden rijden doe je voor jezelf en niet voor andere.
Dus als ik jou was zou ik het gewoon proberen en kijken waar het schip strand.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:06

Dabo schreef:
Gewoon doen hoor! Is juist leuk, eens wat anders in de ring! Haha!
Ik rijd zelf met een draver, dus ik weet hoe het is om met 'iets anders' te rijden! Haha! Haha!
Veel succes!!
idd

Shash_Didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:04

Een paard is een paard. Kwpner of Tinker ja toch?
Harstikke leuk juist.
Alleen vind ik dan altijd. Al kom je met zo'n mooie kwpner binnen zijn je punten vaak hoger dan dat je met tinker binnen komt. Maar goed oefenen en dan kom je er wel!

xxx