Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Yaraa schreef:is dat niet verplicht?? maar de staart van mijn pony is niet opgeschoren hé!
ik dacht altijd dat je de staart móet invlechten of anders opscheren..

runningkawa schreef:Opscheren, trekken of vlechten is wel verplicht
Dat het niet gedaan wordt en vaak gedoogd is wat anders
Of ipv een 8 voor verzorging een 7 en je merkt het niet eens

Citaat:De bovenkant van de staart:
a. De haren van de staart ingevlochten over een afstand van tenminste een vierde deel van de staartwortel. Het mee vlechten van gekleurde linten wordt voor dressuurwedstrijden minder op prijs gesteld. Disciplinereglement Dressuur
vastgesteld op 15 januari 2007 door de Ledenraad - inwerkingtreding op 1 april 2007 12 - 51
b. De haren van de staartwortel ‘bijgetrokken’.
c. De haren van de staartwortel ‘bijgeknipt’of ‘bijgeschoren’.

SplashIsLief schreef:Ik doe het bijna altijd!
Gewoon strak vlechten en desnoods een extra elastiekje eromheen en dan op hoop van zege
casperrr schreef:Ik geloof dat ze bedoelt dat het niet verplicht is voor wedstrijden alleen voor de dressuur is het verplicht
(denk ik..)
Er wordt hier alleen voor de dressuur gesproken, maar ik heb nergens gelezen dat we het over de dressuur hebben.
Maar zolang het topic niet over een specifieke discipline gaat moet je niet zeggen dat het verplicht is, en vooral "bij de KNHS-wedstrijden". Dat is gewoon fout, als je nu had gezegd "bij de KNHS-dressuurwedstrijden" dan was het correct geweest.