Z amazones...hoedje vastmaken, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Z amazones...hoedje vastmaken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:51

Ja een op maat gemaakt hoedje is een stuk duurder.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:25

Ik heb er 1 van marktplaats 35 euro mooi en past als een huis!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:56

Bij mij zit er ook een elastiekje aan.. die draai ik dubbel om mijn knot heen, en dan blijft ie goed zitten... Ook zet mijn hoofd meestal wel uit tijdens de proef van de hitte.... hahahaha

jaeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:35

hoe moet gewoon blijven zitten zonder elastiekje is mij verteld in de winkel, daarom krijg je der ook zo lekker hoofdpijn van omdat ie zo strak zit! haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:37

Wanneer je voorover bukt moet je hoedje blijven zitten, anders pas t ie niet.
De mijne had ook elastiek, die ik 2 keer om mijn knot draaide Lachen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:39

Bettine schreef:
Eigenlijk moet je een hoedje daarom ook op maat aan laten meten, dan heb je zelfs met een raar hoofd (:P) een goed passend hoedje.
Heb ik ook laten doen, en zelfs met windkracht 9 heb ik nog geen stiekje nodig!

Ik heb mijn hoedje ook op maat laten maken. Blijft super zitten, mooi glimmend en chique en zit als gegoten Haha!.
Kijk maar eens op www.lhiver.nl

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:12

Barbara_m schreef:
Ik heb mijn hoedje ook op maat laten maken. Blijft super zitten, mooi glimmend en chique en zit als gegoten Haha!.
Kijk maar eens op http://www.lhiver.nl

Die hoedjes zijn prima, maar het zijn wel een stelletje "inbrekers" hoor ....... Nagelbijten / Gniffelen
(of mag een dergelijke uitspraak niet. Net als "maffiamaatje"..... Knipoog )

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:17

Jij wel toch Tong uitsteken.
En waarom vind je het een stelletje inbrekes CGJ12?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:50

Barbara_m schreef:
En waarom vind je het een stelletje inbrekers CGJ12?

Gevalletje voor de NMA.
Ze "gebruiken" hun monopolie net iets te gretig.

Dik 700 euro voor de "instapper" vind ik nogal overdreven (cash = "zwart" betalen aub)
Vergelijk maar even: Voor 700 euro netto moet de gemiddelde bokker 2 WEKEN werken......... Ja

En dan 180 euro vragen voor een bijbehorende koffer.......... van hooguit 15 euro inkoopsprijs ........
En die dan eigenlijk verplicht erbij moeten verkopen......(anders is de garantie NUL) Nagelbijten / Gniffelen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:55

Haha!.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:00

Ik mag toch hopen dat de gemiddelde bokker meer verdient...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:04

CGJ12 schreef:
Dik 700 euro voor de "instapper" vind ik nogal overdreven (cash = "zwart" betalen aub)
Vergelijk maar even: Voor 700 euro netto moet de gemiddelde bokker 2 WEKEN werken......... Ja

En dan 180 euro vragen voor een bijbehorende koffer.......... van hooguit 15 euro inkoopsprijs ........
En die dan eigenlijk verplicht erbij moeten verkopen......(anders is de garantie NUL) Nagelbijten / Gniffelen

Ze zijn aardig in de prijs omhoog gegaan, de mijne was in de guldentijd waar is die tijd gebleven inclusief koffertje volgens mij rond de 1100,00 GULDEN.
Dat was in die tijd ook al duur, maar ja als je een scheef hoofd hebt dan moet je wat he Tong uitsteken

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:21

Tja ik heb al een blauwe, en mijn zwarte kan ik volgende maand afhalen... Nee, ik heb niet het instapmodel Bloos.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:27

CGJ12 schreef:
Als ie afwaat, dan past ie dus gewoon niet goed genoeg.
Een goed passende hoed zit bijna vacuum..... Ja

Hmmm...jij zit dus bijna nooit te zweten met je hoedje op?

Die van mij heb ik ook zulke problemen mee en ik heb ook een raar hoofd Bloos Boos!
Ik heb bovenop mijn hoofd een soort bultje ofzo waardoor het hoedje niet ver genoeg op mijn hoofd kan. (Nee ik heb geen waterhoofd o.i.d.).
Goed, op zich gaat het wel want het valt op zich precies op de goede plek. Ik kreeg er toen van die kurkjes bij die ik in de binnenrand kon stoppen om het beter vacuum te laten zuigen.
Goed, de rand staat dan ook in mijn hoofd getatoeerd na het rijden maaaaaaar.....omdat ik zo ga zweten (moet er anders toch maar eens wat luchtgaatjes in gaan prikken ofzo Clown ), gaat de rand op mijn voorhoofd tóch glijden waardoor de hoed dus naar achteren gaat afglijden als het ware.
Ik zorg er altijd voor dat ik (na een hoop geklungel) mijn knot hoog genoeg heb zitten, waardoor de achterrand op de knot leunt (hoort ook zo) maar ja, met stevige wind en een flink zwetend voorhoofd kan ik toch niet voorkomen dat het wat gaat bewegen. Ook dat elastiek heb ik nog aan mijn knot bevestigd dan...

Ik vind het uiteindelijk altijd nog een enorm geklungel (maar ja, het stáát zo mooi en chique hè Haha! )

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:34

De 'gemiddelde' bokker is een 'gemiddelde' ruiter die ook 'gemiddeld' verdient ook dan ook écht niet ruim boven die 1400 euro netto zal verdienen per maand.

Vind het nogal een opmerking om te zeggen 'mag hopen dat de gemiddelde bokker meer verdient'...natúúrlijk zou iedereen dat willen maaruhhh...ik denk dat je nogal 'boven-gemiddeld' aan het denken bent dan.

Ik vindt als 'gemiddelde bokker' met mijn ene wedstrijdpaard waarmee ik met hoedje mag rijden met mijn 'gemiddelde inkomen' 700 euro voor een hoedje toch écht te ver gaan (voor een 'zwarte' instapprijs zelfs). Nee hoor, dan hou ik het wel bij geklungel met een elastiekje en in erger geval zou ik er zelfs nog éérder voor kiezen om gewoon lekker met cap te gaan rijden...

Natuurlijk de échte wedstrijdsporters met een 'bovengemiddeld bokt-inkomen' met meerdere paarden op hoedjesniveau of 'teveel' geld en de hoedjes-geilers buiten beschouwing gelaten..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:58

creool schreef:

Off-topic:

De gemiddelde bokker is een BrEaZuH-sLeTjUh van 17 met een tinker......
Wat dacht je nu zélf wat die verdienen ?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:12

Off topic:
Citaat:

Ja right, en jíj denkt dat die zover komen dat ze een hoedje moeten gaan aanschaffen?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:48

CGJ12 schreef:
creool schreef:

Off-topic:

Haha, met je onderschrift erbij ben je weer de Jan-Jaap, inclucies konijntjeslip, van bokt Tong uitsteken.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:38

rianne67 schreef:
Bij mij zit er ook een elastiekje aan.. die draai ik dubbel om mijn knot heen, en dan blijft ie goed zitten... Ook zet mijn hoofd meestal wel uit tijdens de proef van de hitte.... hahahaha

Bij mij idem dito!! Doe dat elastiek ook 2x rond me knot heen. En ehb een knot met een donut erin...dan is je knot wat groter en dan kan je het elastiek er ook goed om knopen Haha!