Toch maar een bodyprotector!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SharonB

Re: Toch maar een bodyprotector!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:30

Dat is niet zo mooi Ziek
Ik ben zelf ooit is op de bakrand gevallen met mijn buik, maar ik had een bodyprotector aan en die ving de klap goed op Knipoog Maar toen reed ik iedere dag met dat ding. (Mijn paard was toen 3/4)
Nu draag ik alleen nog een bodyprotector met springen en met buitenrijden!

Ik hoop dat je van je val geleerd hebt en heel veel beterschap!! Vriendjes zijn?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:55

Ik heb ook een bodyprotector. Ik gebruik em nu alleen nog met springen. Maar ik denk dat ik hem ook ga dragen mt buitenritten.
Dan ziet het er maar raar uit voor andere, want ik voel me er wel veiliger in dan, alhoewel een bodyprotector niet 100% veilig is, maar wel veiliger dan helemaal zonder, voor een goede bodyprotector moet je gewoon passen en meestal mag je dan op zo'n bok achtig iets zitten om te kijken of dat goed gaat. In het begin zal het vast vreselijk zitten, maar je weet wel dat het toch veiliger is voor je, dus gewoon doorzetten totdat je eraan gewent bent.

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:22

kga me ook een bodyprotector aanschaffe
zondag was er bij ons een jumping een meisje eraf gevalle en ze hebbe die vervoerd naarhet ziekenhuis nu is da meisje dood
dermee ga ik nu een bodyprotector kope
maar der zijn mense die zegge da da net slecht is ?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 15:31

En nu graag in normaal Nederlands....

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:58

wattes? Ik volg de helft van wat je verteld, wat zeg je het trouwens lekker soepel; nu is da meisje dood.
En een bodyprotector voorkomt denk ik niet een val zó erg waaraan je kunt overlijden. Knipoog
Het geeft je alleen meer veiligheid en zekerheid voor jezelf.

ik citeer deb_ke: maar der zijn mense die zegge da da net slecht is

Wat zeg je daar nou? Ik kan het niet echt lezen.

irisjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:59

Ik rij ook met Bodyprotector.!!
als ik na de les heen stap langs de weg heb ik hem om en met springlessen en binnenkort ga ik waarschijndelijk ook op concour springen en dan gaat tie zeker weten om.!!
je weet maar nooit wat er gebeurd..!!!!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:31

deb_ke schreef:
kga me ook een bodyprotector aanschaffe
zondag was er bij ons een jumping een meisje eraf gevalle en ze hebbe die vervoerd naarhet ziekenhuis nu is da meisje dood
dermee ga ik nu een bodyprotector kope
maar der zijn mense die zegge da da net slecht is ?

haha vertaling Tong uitsteken van een nederlander die in België woont
Ik ga ook een bodyprotector aanschaffen.
Zondag was er bij ons op een springwedstrijd een meisje gevallen. Ze hebben haar naar het ziekenhuis gebracht. Nu is het meisje dood.
Daarom ga ik nu een bodyprotector kopen.
Maar er zijn mensen die zeggen dat een bodyprotector juist slecht is?

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:55

ja bij mij op concour was ook een meisje hard van dr paard gevallen met springen,
heeft 3 kwartier gestrekt gelegen uiteindelijk met de ambulance mee genomen,
Zo iets zet je aan het denken, en ik ga er ook 1 aanschaffen

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:30

ja dat bedoelde ik dus

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:02

ik heb ook een bodyprotector.
destijds aangeschaft voor de cross. rijdt nu al een tijdje geen cross meer (pony had artrose, paard moet nog leren springen Clown )
maar met springen en lange buitenritten doe ik hem altijd nog aan.

opstappen is niet makkelijk. en ik heb begin rijd het ff stijf. maar dat is naar 5 minuten al over.

Shakti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:58

Ik heb ook een bodyprotector Lachen
De eerste x dat ik m aanhad, gelijk hard op mn rug gevallen en geen pijn! Lachen
Kheb hem nu alleen nog aan op paarden waarvan ik weet dat ze bokken ofzo.

rian_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:13

Ben blij dat ik hier zie dat meer mensen zo'n ding dragen en ik dus niet de enige ben die een beetje voor gek rijdt Haha!
In het begin is het even wennen als je met bp rijdt, maar merk dat ik 'm steeds meer aan doe. Het geeft gewoon een veilig gevoel, ook al hoor ik honderd keer "het paard is heel lief", "hij doet heus niets", "je gaat toch niet met zo'n debiel ding rijden" en "hoelang rij je nu al, je gaat toch nu niet ineens met zo'n ding rijden"

Ik ben naar meerdere ruitershops geweest en om advies gevraagd: je merkt snel genoeg welke mensen er wel of geen verstand van hebben.
Ik heb heel veel verschillende bp gepast omdat ik nogal een moeilijk figuur heb, je hebt heel snel door welke wel en niet lekker zit!

Ik heb er absoluut geen spijt van, het is even een investering maar ben blij dat ik m toch heb aangeschaft!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:03

Inderdaad zet je zoiets aan het denken, maar ik heb er geen. Misschien ga ik er ook een kopen.

rockoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:42

winnitou schreef:
OK je bent nooit oud genoeg om te leren. En soms moet er iets gebeuren voor je aan veiligheid gaat doen. Nog steeds rijdt niet iedereen met een cap. En een bodyprotector is weer een stapje verder. Ik rij er ook niet mee maar overweeg het wel en helemaal als je jou berichtje lees. (rij wel met een veiligheidsvestje aan, ook overdag).
Ik wens je heel veel sterkte met je herstel en hoop dat we allemaal eerder de beslissing nemen om voor veilighed te gaan (als het kalf verdronken is dempt men de put).
Beterschap!!!!

En heb je al iets gevonden naar je zin ? Hoorde dat je er wel mee bezig was.
Laat ons weten als je iets hebt gekocht, wil ik hem een keer proberen. Haha!

XWorlino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:44

HalloDan schreef:
Had ik dinsdag maar een bodyprotector aan gehad...Ik ben er in het park heel suf afgevallen toen paardje schrok van een fazant. Ik viel op mijn rug, was alleen en had mijn telefoon in een andere jas in mijn kastje op de manege liggen...Niet zo handig, tegen mijn dochter zeg ik dat ze Altijd dat ding bij zich moet hebben als ze gaat rijden en nu had ik het zelf niet gedaan!Niet zo handig als je daar ligt en je je rug gebroken hebt. Het is gelukkig een stabiele fractuur ( is het instabiel, dan kan je in een rolstoel terecht komen)maar het doet verrekte pijn en ik lig nu op bed gekluisterd voorlopigen kan/mag helemaal niks. Het ironische is dat ik net vrijdag een bodyprotector voor mijn dochter had gekocht en het voor mijzelf niet nodig achte...Hoogmoed komt voor de val zeggen ze geloof ik?!

niet zo handig

kazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:48

Aha, een topic voor mij!
Ik kom juist terug van Decathlon (sportwinkel). Toen ik langs het paardenrek ging, zag ik enkele bodyprotecters hangen, maar ik besteedde er verder geen tijd aan. Op mijn manege dragen alleen de jonge ruitertjes zoiets, en ik ben bijna 16! Ik draag zelf wel een cap, maar een tijdje geleden ben ik ook eens met mijn rug tegen de muur aangevlogen en toen had ik toch ook even geen adem meer... Toen heb ik meteen gezegd tegen mezelf dat ik een bodyprotector moest dragen, liever dan voor de rest van mijn leven niet meer te mogen rijden door een ongeluk. Daarna was ik dat vergeten, maar vandaag was een perfecte gelegenheid om me aan mijn belofte te herinneren, dus voila! Om het kort te maken: ik ben dus blij dat ik op dit moment bevestigd wordt dat mijn aankoop nodig was: Danku!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:26

Hoi! Ik ben degene die de topic plaatste...Ik ben inmiddles 2,5 week verder en moet nog 9 tot 12 weken een corset dragen (lees harnas) en mag nog helemaal niets.. MIjn leven speelt zich binnen 4 muren af en bestaat uit lezen, tv kijken en af en toe computeren bahhh! En dat voor een buitenmens als ik, het valt niet mee hoor! Het zal nog wel minstens een half jaar duren voor dat ik weer op een paardenruggetje zit helaas!! En ik vind het dus heel goed dat jullie dit tot het nadenken over een BP zet!!
Groetjes van zielige ik!!

Sire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:29

rockoo schreef:
winnitou schreef:
OK je bent nooit oud genoeg om te leren. En soms moet er iets gebeuren voor je aan veiligheid gaat doen. Nog steeds rijdt niet iedereen met een cap. En een bodyprotector is weer een stapje verder. Ik rij er ook niet mee maar overweeg het wel en helemaal als je jou berichtje lees. (rij wel met een veiligheidsvestje aan, ook overdag).
Ik wens je heel veel sterkte met je herstel en hoop dat we allemaal eerder de beslissing nemen om voor veilighed te gaan (als het kalf verdronken is dempt men de put).
Beterschap!!!!

En heb je al iets gevonden naar je zin ? Hoorde dat je er wel mee bezig was.
Laat ons weten als je iets hebt gekocht, wil ik hem een keer proberen. Haha!

ja ik zit ook erg te twijfelen of ik er een wil! mag ik die van jou ook eens proberen?
het lijkt me namelijk niet zo lekker zitten..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 19:03

Tip! Koop niet de goedkoopste, die zijn heel stijf. Mijn dochter heeft een Jack Ellis, die zijn goed, wel 175 euro voor betaald maar als hij niet lekker zit dan is het pas echt zonde van je geld, daar zou ik dus niet op bezuinigen! Hij moet ook goed passen en niet te groot zijn, anders kan je juist je organen beschadigen DOOR de BP. Laat je dus goed adviseren Knipoog