Ouders!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Ouders!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:03

MangoXSanne schreef:
hey san ben je hier ook???

Dit is niet echt de bedoeling hoor

Respecteer ook je ouders. Ze zullen vast een reden hebben. Misschien kunnen ze het niet betalen of vinden ze dat jullie er (nog) niet aan toe zijn of is er iets anders

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:03

Je kan nu wel goed zitten met cijfers, maar het wordt steeds moeilijker ( lees : examens ed)
Inderdaad, gewoon lekker verzorgen en eerst je opleiding!
Aan met zn tweeen een paard zitten veel nadelen, vooral op die leeftijd (ruzie/wie wat mag doen etc. )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:05

Ik heb vroeger ook wel lopen zeuren om een eigen paard. Op een gegeven moment zag ik ook wel in dat dat geen zin had en respecteerde ik dat ook.
Tot ze Anouar ineens voor me gekocht hadden zonder dat ik het wist (ik verzorgde hem toen)

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:16

Het moet financieel ook echt wel haalbaar zijn. Wat nou als je een paardje hebt en na een tijdje blijkt dat het financieel niet meer te doen is.Ga eens met je moeder praten en vragen wat waarom ze het niet wil mischien dat je dan daar iets mee kan.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:38

MangoXSanne schreef:
ik had bij ponykampen gevraagt of iemand iets weet van mage eekwal in emmen

,, ik ga deze vakantie op ponykamp naar de eekwal,, Haha!

MangoXSanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:00

ja? ga je in de zomervakantie? ik ga daar namelijk ook heen XX

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:52

MangoXSanne schreef:

Dit is niet de bedoeling hoor. Je topic gaat over het overhalen van je ouders zodat ze een paard kopen. Hier moet je het dus over hebben, je mag niet van het onderwerp afdwalen dat zijn de regels. Het is geen chatsite hier.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:55

MangoxSanne waarom zeg je in een ander topic dat je je pony wast met zwitsal, en hier zeg je dat je je ouders wilt overhalen voor een eigen pony. Vork

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:56

uhh..je pony wassen met zwitsal.. Verward lijkt mij niet erg goed maarja..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:58

Edit: Foutje!

MangoXSanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 11:39

ik rij handelsspaarden vandaar snaps??
en van dat zwitsal in een verkeerd stukje gaat echt nie express hoor.

MangoXSanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 11:39

zou ik even mogen weten waar die regels te vinden zijn dan?

mangoXsgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:45

wij rijden indderdaad ieder 6 paarden per week.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:47

MangoXSanne schreef:
zou ik even mogen weten waar die regels te vinden zijn dan?

Tijdens het registreren bij bokt moet je het eens zijn met de voorwaarden en je krijgt dan ook de faq te zien als het goed is. Verder even zoeken rond bokt dus, bij elk onderwerp (bijvoorbeeld ruiter waar jij nu staat) heb je bovenaan een faq. Jou topic hoort trouwens niet bij ruiters dit hoort volgens mij bij paardenpraat of zoiets ik tem even.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:52

mangoXsgat schreef:
wij rijden indderdaad ieder 6 paarden per week.

ieder 6 paarden per week, en dan ook nog een eigenpaard erbij? denk je niet dat dat wat te veel word.
Ik weet dat jullie denken dat jullie genoeg ervaring enz hebben maar ik zou toch nog even wachten tot je klaar bent met school.
En tje anders toch je moeder mee nemen naar stal, de paarden laten zien dat je rijdt. Laten zien de je verandwoordelijkheidsgevoel hebt. De beste oplossing is niet elke dag te gaan zeuren maar gewoon vertellen wat je gedaan hebt op stal. Hoe leuk je het wel niet vond en hoe leuk je het wel niet vind om ze te verzorgen. Respecteer ook je moeders mening. Mischien vind ze wel dat er niet genoeg geld voor is. Vraag haar reden eens. Lachen

troella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:56

weet zowiezo niet of het handig is om samen een paard te kopen , denk dat daar oneenigheid van komt , zat er zelf ook aan te denken om samen met een vriendin te doen (en ik ben al volwassen hahah)
maar heb er vanaf gezien
maargoed als je het echt wil
weet niet hoe oud je bent maar denk dat het meschien zal helpen als je een deel van de kosten op je kan nemen geluk ermee

mangoXsgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:04

wij rijden indderdaad 6 paarden per week, en brengen die ook uit op wedstrijd (Dressuur/SGW/Springen) en rijden ze voor de verkoop. misschien is het ook wel handiger om te wachten tot na je opleiding, na obse opleiding [Horse&health NHB Deurne] zijn we toch al vanplan om een eigen ''stal'' te starten. dus dan komt het er toch al van eigen paarden. en nu hebben we het ook al heel erg leuk om de paardje te rijden die we nu rijden.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:08

Joh, dat is bijzonder! Gisteren vroeg je nog wat een startkaart kost en nu rij je al 6 paarden per week en breng je die ook uit op wedstrijd!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:10

Ik zou wachten eerlijk gezegd. Als je ouders er niet achter staan, en je doet het uiteindelijk toch tegen hun zin in, kan er nog wel eens een probleem van komen. Stel dat je paard eens ziek wordt en je hebt geen geld opzij gezet, je/jullie ouders zullen dan misschien wel met geld moeten bijspringen en of ze daar blij mee zijn weet ik niet. Bovendien kan je altijd ruzie krijgen, en dan heb je een probleem. Wie gaat het paard nemen? Knipoog

Bovendien zeg je zelf al dat je 6 paarden per week rijdt, dan kan je toch beter even wachten en je voorlopig met deze 6 zoet houden? Lachen

mangoXsgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:14

de handelaar regenld tog alles voor ons.. hij stuurd ons gewoon op wedstrijd. hij zegt ga daar en daar maar om half negen heen bijv. :S met dat berichtje over die startkaart wou k het wel eens zelf weten:S

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:15

Als je nou al zoveel paarden rijd en dan ook nog een eigen paard wil, denk ik dat je het heel erg druk gaat krijgen met school dus het lijkt me geen goed idee.
Wacht tot je klaar bent met school!
Waarom heb je eigelijk niet genoeg aan die handels paarden?

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:17

LadyElmira schreef:
MangoXSanne schreef:

sorry maar dit moet ik even vragen .... welke datum ga je heen

mangoXsgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:23

weten we nog niet

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:24

natasja1991 schreef:
sorry maar dit moet ik even vragen .... welke datum ga je heen

Dat kan ook via pb!

Ts, moet je niet eerst een middelbare schooldiploma hebben voordat je naar deurne kan of heb ik het nu mis? Jullie zijn immers 14 en 15 jaar.

Edit: En hoe doe je dat dan? Je zit op deurne en je rijd ook nog eens 6 paarden? Ik vraag me af hoe je dat doet want deurne is of intern of je moet erheen reizen, en dan hou je alleen maar tijd over op de dagen dat je niet naar school gaat.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:42

LadyElmira schreef:
Ts, moet je niet eerst een middelbare schooldiploma hebben voordat je naar deurne kan of heb ik het nu mis? Jullie zijn immers 14 en 15 jaar.

Edit: En hoe doe je dat dan? Je zit op deurne en je rijd ook nog eens 6 paarden? Ik vraag me af hoe je dat doet want deurne is of intern of je moet erheen reizen, en dan hou je alleen maar tijd over op de dagen dat je niet naar school gaat.

Idd dat vraag ik me ook af Nagelbijten / Gniffelen
Deurne is een MBO opleiding. Dan zul je eerst je diploma moeten halen van de middelbare school Knipoog