verschil in niveau in verschillende gebieden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 00:44

Jura schreef:
Maar alle jurycursussen zijn toch ongeveer hetzelfde en iedereen leert dan toch hetzelfde? Dan zou je dus zeggen daar waar de hoogste punten worden gereden, wordt misschien ook wel het beste gereden? Dat zou dus in Brabant zijn dan.

Ik durf er nu niet iets over te zeggen, maar in mijn ponytijd was het zo dat als je in onze omgeving (dat was toen R'dam en omstreken) 1e werd met 160 pnt, je met zo'n zelfde proef in Brabant 1e werd met 180 pnt!
Dus toen werd er in Brabant wel degelijk hoger gepunt.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:30

Nou misschien punten ze in Gelderland wel idioot hoog want hoe ik aan die 174 en 168 ben gekomen, Joost mag het weten Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:49

Zat je misschien in een anders stukje brabant Lachen
Hier hebben alleen de gene die in de prijzen rijden een wp, als ze geluk hebben.
ik zie ook wel eens mensen gezien met 175 pnt maar daar heb ik dan ook bij staan kwijlen.
Anders krijg je ze hier echt niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:26

Ik heb dezelfde ervaring als kawa. Hier in de regio wordt echt niet hoog gepunt. Ik reed met Pablo twee B proeven uit het boekje, en kwam met 169 en 166 terug. Als wij een paar jaar terug in de de Betuwe of rond de rivieren gingen starten met de club kwamen we met alle prijzen en dikke winstpunten terug. Als ik hier lees dat je elders in het B w.p. kunt rijden met een paard dat niet aan de teugel loopt, valt mijn mond open. Hier moet je je paard in het B toch al heel behoorlijk voor elkaar hebben, anders kun je het schudden.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:01

Het viel mij vroeger op dat NBVR ruiters beter reden dan KNF ruiters. Meer prestatiegericht leek wel.

Het niveau zal dus toch wel wat verschillen. Denk dat het niet aan het niveau op zich ligt, maar aan de hoeveelheid ruiters.
Op sommige plaatsen in het land kom je meer paarden en stallen tegen. Goedkoper om daar paarden te houden, dus ook meer mensen zullen zich met de sport bezig houden, ongeacht of ze er klaar voor zijn, maar iedereen doet het dus waarom niet. Het is een hobby en niet iedereen doet het voor de prestaties en een prijs maar doen het ook voor de lol en de gezelligheid. Niets mis mee toch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:12

Het verschil tussen de regio's is geen mythe, maar bestaat al heel lang. Dat heeft inderdaad ook te maken met de verschillen tussen de bonden van vroeger. Het maakt dus ook nog uit wat voor een wedstrijd je heen gaat, daar kan een heel verschil tussen zitten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:29

Piaffe schreef:
Ik dnek dat het allemaal heel erg persoonlijk is wat je hoog vindt wbt het punten. Niet banketstaaflig bedoeld tegen Nimber, maar als ikd an lees dat zij op de ARK 2e wordt met 147 dan vind ik dat niet bijzonder hoog gepunt en dus ook niet echt goed gereden.

...

maar er werd ook niet goed gereden dus terechte punten.
ik reed zelf een slechte proef en gokte eigenlijk op 140 punten dit viel dus nog mee:))

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:52

Wat Branbant betreft,
ik heb vorige week een keertje in de buurt van Nijmegen gestart omdat er in mijn regio niets meer te regelen was (dat krijg je als je dezelfde week nog wilt starten Haha! ) en het niveau viel me nu heel erg tegen.
Ik moest losrijden met 3 anderen die ook M1 moesten starten waarvan 1 niet eens doorhad dat hij in de verkeerde galop zat en het was echt geen contra!

Verder zie je het met springen vooral, in Noordholland kom je in de B hindernissen van 80-90 cm tegen,
In Brabant wordt er echt 1m gebouwd en in de barabe staat er echt een heel dik L.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:46

Piaffe schreef:
Ik dnek dat het allemaal heel erg persoonlijk is wat je hoog vindt wbt het punten. Niet banketstaaflig bedoeld tegen Nimber, maar als ikd an lees dat zij op de ARK 2e wordt met 147 dan vind ik dat niet bijzonder hoog gepunt en dus ook niet echt goed gereden.

...

Ook niet banketstaaf bedoeld, maar het was dus 2e van de 3, voor zover ik begrepen heb.

Sjuimpje,

Nijmegen hoort niet bij Brabant Haha! Overigens vind ik 4 combinaties in de M1 echt extreem weinig, ik rijd meestal in de regio Den Bosch en daar zijn het er zo'n 30.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 12:21

Voor mij is het wel Braboland hoor Lielle,
zodra ze Houdoe zeggen als je afscheid neemt zijn het voor mij Brabanders Haha!