Wat hebben jullie aan bij de manege

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Charlotte

Re: Wat hebben jullie aan bij de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:10

Bolivia schreef:
Meestal heb ik een rijbroek, lekker zittend t-shirt en rijlaarzen aan, maar als ik niet kom om te rijden, een oude spijkerbroek met gymjes

ik ook Bloos Vingers aflikken
lekker simpel..
Ik vind dat je niet volgens de nieuwste mode erbij hoeft te lopen op een stal/manege hoor..
Maar waar ik me wel aan erger zijn mensen die gaan rijden in een spijkerbroek Vingers aflikken .. Als je het te veel moeite vind om een rijbroek te kopen, rij dan lekker niet Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:21

lotte_abc schreef:
Maar waar ik me wel aan erger zijn mensen die gaan rijden in een spijkerbroek Vingers aflikken .. Als je het te veel moeite vind om een rijbroek te kopen, rij dan lekker niet Knipoog

Ik rij ook wel eens in een spijkerbroek, en dat is echt niet omdat ik te lui ben om een rijbroek te kopen. Heb een hele stapel rijbroeken liggen, maar soms ben ik niet van plan om te gaan rijden, en doe ik een spijkerbroek aan. En tja, als ik dan toch ineens zin heb om te rijden dan gaat dat met een spijkerbroek prima hoor!

Of bedoel je echt in manegelessen?
Niet alle mensen hebben geld voor een rijbroek. Paardrijlessen zijn duur genoeg, net als alle benodigdheden, zoals een cap, laarzen etc.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:41

Ik rijd altijd gewoon in een rijbroek, met jodhpurs en chaps. Ik wil heel graag leren laarzen maar dat is nog eventjes sparen Geld, geld!
Daarboven op heb ik vaak gewoon een shirtje die wel fijn zit. Meestal gewoon een goedkope polo van de H&M Tong uitsteken
En mn cap natuurlijk Knipoog En soms rijd ik met handschoentjes aan..

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:46

Een paardrijbroek met hoge sokken (van stapp horse)
en van die lekkere brede, lompe, berg/wandel-schoenen! Ja
Een (meestal) te korte trui, en een smerige jas erover.

Ik fiets er ook mee door het dorp,
en als mensen me raar aan kijken, zeg 'k gewoon; HALLOO! Haha!
dan kijken ze écht niet meer Lachen

Estah_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:48

lekkere trui/shirt aan, paardrij broek, knie kousen en/of beenwarmers, cap en lekkere rijlaarzen aan Haha! (dat moest ik allemaal zelf betalen.. Knipoog ) en dan gewoon rijden en poetsen, de rijlessen willen mn ouders nog maar net betalen.. anders moet ik dat ook nog zelf gaan doen:| wort mijn wel lekker duur:P maar soms heb ik ook wel gewoon een spijkerbroek aan omdat ik dan gewoon niet altijd ga rijden misschien alleen bij mn verzorgpony's of *(echt heeeel soms!!) een trainings broek.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:48

Ik heb gewoon paardrijbroek, hoge sokken, gympen of m'n leren
jodphers eronder.. en dan een fleece-trui of mn jas aan Nagelbijten / Gniffelen
maar ga ook wel eens in m'n donnaybroek of gewoon een
spijkerbroek aan naar mn pony Lachen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:51

Gewoon rond op de manege en bij de lessen kijken wat voor kledij de rest draagt. Knipoog
Het belangrijkste is dat je de kleding die je draagt zelf ook fijn vind zitten, leuk vind en natuurlijk ook praktisch is.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:13

Paardrijkleding moet natuurlijk lekker zitten!!! Haha! Op de manege draag ik altijd mn rijbroek met mn ariats en chaps. Daarboven altijd lekker een polo of een warme trui in de winter. Als ik niet hoef te rijden kom ik ook wel gewoon in mn normale kleding. Als ik aan het werk ben, dan kom ik ook in van die mooie stapp sokken Haha! Dan vind ik chaps een beetje irritant Tong uitsteken

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:15

ik heb altijd een rijbroek aan en belachelijke roze kousen eronder Knipoog daaronder jophurs

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:18

- Paardrijbroek
- Sokken van Burlington (zitten heerlyk)
- (meestal) Zwart tshirt met lange mouwen
- Trui of vest
- Chaps of laarzen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:25

Nou gewoon een rijbroek (zwart of blauw) Met daarover van die lange paardrijsokken die er ontzettend bij vloeken. Pling Dan pak ik meestal gewoon een shirt of trui uit de kast (ligt ook aan het weer) en dan vaak ook een kleur die heerlijk vloekt! Haha! Ik rijd met chaps en joppers en als ik niet hoef te rijden trek ik die wel eens uit.

MiilouuLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:27

Vaak mijn rijbroek met hoge of lage sokken, ligt eraan welke ik snel uit mn sokkenla pak Tong uitsteken En t-shirt met vest/jas.
En als ik ga rijden trek ik vaak mn rijlaarzen aan! Lachen

En voor schut loop je toch niet in je rijkleren op de manege, iedereen loopt er zo bij! Lachen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:28

Ik heb gewoon een paardrijbroek aan, (ligt eraan welke in de was zit) een trui met daaronder een t-shirt, Hoge harry's horse sokken met daaronder van die eeh, stalschoenen waar ik altijd m'n chaps overheen kan doen als ik ga rijden of als iemand vraagt of ik z'n paard wil rijden. Bloos

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:32

Mocca schreef:
lotte_abc schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, daar stoor ik me ook altijd aan. Maar het zijn toch wel meestal de mensen die western rijden met hun paard die in hun spijkerbroek rondlopen (das niet zo erg), en ook rijden, en dat vind ik nogal vreemd.. Dat zit toch helemaal niet lekker Clown

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:31

Ik heb nooit met een spijkerbroek gereden maar het lijkt mij juist wél lekker zitten... Maar das misschien ook omdat mijn rijbroek me nooit heel lekker zit... Het jeukt... :S
Denk dat de maat niet goed is Knipoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:44

Vanny_ schreef:
Op de manege loopt (bijna) iedereen toch zo.

- Rijbroek
- Soms ook die moooie lange paardrijsokken erover
- Gympen/teenslippers (met warm weer) als ik niet ga rijden
- Laarzen als ik ga rijden
- Shirtje/vest erboven
- Joggingbroek/spijkerbroek met gympen als ik niet ga rijden

teenslper nog nooit gezien op stal maar veder wel

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:48

Ik heb altijd als ik ga rijden gewoon mijn rijbroek met laarzen of chaps aan. Shirt of trui verschilt, maar het is iig 9 van de 10 keer niet mooi Knipoog
Als ik niet ga rijden, dan ga ik gewoon in mijn spijkerbroek. Gewoon wat ik die dag toevallig aan had Tong uitsteken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:52

rijbroek, dikke trui, en laarzen

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:52

rijbroek daarover paardrijsokken, en een lekker zittend truitje/vest Lachen

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:03

Mocca schreef:
lotte_abc schreef:

Ik rij ook wel eens in een spijkerbroek, en dat is echt niet omdat ik te lui ben om een rijbroek te kopen. Heb een hele stapel rijbroeken liggen, maar soms ben ik niet van plan om te gaan rijden, en doe ik een spijkerbroek aan. En tja, als ik dan toch ineens zin heb om te rijden dan gaat dat met een spijkerbroek prima hoor!

Of bedoel je echt in manegelessen?
Niet alle mensen hebben geld voor een rijbroek. Paardrijlessen zijn duur genoeg, net als alle benodigdheden, zoals een cap, laarzen etc.

Ik rij soms ook weleens in een spijkerbroek op me vzpony hoor, idd ook omdat ik dan niet van plan ben om te rijden,

Ik bedoel dus idd de manege lessen, en oke als mensen het dan niet echt kunnen betalen,
Maar er zitten ook mensen tussen bij ons die dan laarzen hebben van 200/300 euro en dan een spijker of sportbroek, dan denk ik : Koop dan laarzen van 100 euro, en dan kan je ook nog met gemak een rijbroek erbij kopen Nerd (bij mij gaat het danover beginnende ruiters die absoluut niet zulke dure laarzen nodig hebben , omdat hun voeten daardoor juist erg slordig staan Knipoog )

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:07

Ik snap wel wat je bedoelt, daar stoor ik me ook altijd aan. Maar het zijn toch wel meestal de mensen die western rijden met hun paard die in hun spijkerbroek rondlopen (das niet zo erg), en ook rijden, en dat vind ik nogal vreemd.. Dat zit toch helemaal niet lekker Clown[/quote]

eindelijk iemand die me begrijpt haha(grapje;))..
Maar de western mensen , die rijden ook met een ander zadel enz;) daar is het normaal.. maar bij ons op de manege;):p

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:10

Waarom zou je je ergeren aan de kleding van een ander? Nors opkijken

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:12

Liedje schreef:
Heb ik ook aan hoor Haha! Sterker nog: Ik loop vaak in mijn rijbroek, met gewone (normale, printloze) sokken met daaronder gympen Haha! Alleen als ik ga rijden trek ik mijn laarzen aan Lachen

ja zo doe ik het ook hoor!! anders loop je de hele dag op je laarzen dat vind ik ook niet lekker lopen.
en dan vlak voor het rijden doe ik mijn laarzen aan.

Liique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:36

Als ik ga rijden dan draag ik een rijbroek met kousen met daarop een polo/fleece vest/ bodywarmer. Hoe kouder hoe meer lagen dus! Handschoenen, laarzen en me cap Met mijn cap loop ik na het rijden met afzadelen ook gewoon mee, vanwege mogelijke kopstoot. (Heb ik al een paar keer gehad, dus dan is hoofdbescherming wel handig!)
Als ik niet ga rijden dan draag ik een spijkerbroek, kousen, gympen, t-shirt/fleece vest/bodywarmer.

Sinds kort heb ik echt een polo, vest en bodywarmer voor naar de manege. Eerst pakte ik gewoon iets uit mijn kast, maar na een tijdje zaten aan sommige normale kleren paardenharen etc.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:31

Als ik ga rijden draag ik een rijbroek met een polo of mouwloos shirtje, halflange sokken en rijlaarzen (op jodphurs). Als ik niet ga rijden een spijkerbroek ipv rijbroek en jodphurs.