wie doet er deze week weer een regendeken op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Re: wie doet er deze week weer een regendeken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:54

Ik ga denk ik wel een ongevoerde regendeken opdoen, aangezien die van mij dag en nacht buiten staat...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:31

mijn dekens waren helemaal nat vna binnen vandaag door de vele regen is het er doorheen gegaan? dat mag toch niet mogen hoe voelen jullie dekens aan als je het er nat afhaald?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:37

mijne voelde vandaag ook wat klammig,nat aan...
zat ook helemaal onder de zand, geloof dat ze lekker in de modder heeft liggen rollen...
iemand ander van stal had het ook dat de deken iets nat was..
hoort niet zo geloof ik maargoed.. even aankijken Scheve mond

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:40

Nee hoor, mn paard staat nu al een paar weken dag en nacht op de wei. Ze is in prima gezondheid en voor zover ik weet heeft ze haar leven lang nog nooit een regendeken op gehad. Dus waarom nu dan wel.
Alleen de oude pony die erbij staat heeft er een op gezien haar leeftijd.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:45

Mijn paard staat s'nachts wel binnen maar ik heb hem wel een deken opgedaan mochten ze morgen naar buiten gaan en het nog steeds zo plenzen heeft hij een ongevoerde bucas deken op.
Ben wat dat betreft best een zeikerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:26

Emaartje schreef:
mijn dekens waren helemaal nat vna binnen vandaag door de vele regen is het er doorheen gegaan? dat mag toch niet mogen hoe voelen jullie dekens aan als je het er nat afhaald?

Er zijn maar weinig dekens echt waterdicht, de meesten zijn water afstotend. Je zou een spray kunnen kopen waar ze tenten waterdicht mee maken, die werkt nl wel.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:43

Ik heb mijn paard ook de waterdichte deken weer opgelegd. Wel een 0 grams. In de nacht gaat daar een zomerdeken onder. De spray werkt idd goed, verder is er ook een middeltje dat je er met een spons moet aanbrengen, (speciaal voor tenten) dat werkt ook super.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:04

Ik twijfel een beetje. Koud is het natuurlijk absoluut niet maar om haar nu de hele dag in de stromende regen te zetten vind ik ook niets. Ze heeft al snel last van haar rug. Vanavond kijk ik even hoe ze het vandaag heeft gedaan zonder en anders gooi ik haar ongevoerde regendekentje erop.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:06

Die van mij heeft sinds eergister een 0grams regendeken op!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:11

Mijn nieuwe, wat oudere, paard was gisteren een beetje zieligjes toen ik hem uit de wei haalde. Hij staat nu bijna twee maanden op deze stal, waar hij dagelijks (en sinds twee weken dag en nacht) op de wei komt. Hiervoor stond hij grotendeels binnen, dus ik ben een beetje voorzichtig en ik heb hem gisteravond toch maar een regendeken om gedaan. Tis nog een beetje zoeken voor mij momenteel.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 11:09

wat voor regendekens hebben jullie? en welke is aan te raden?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:46

ik heb sinds vandaag een regendeken opgedaan met die regen is het niks een nat paard en je wild rijden dan moet je eerst weer een uurtje of wat wachten tot je paard een beetje droog is dus dan maar een 0 grams regendeken

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:28

die van mij gewoon lekker bloot op de wei. 's nachts kunnen ze drogen in de stal (en dan staan ze nog met hun neus naar buiten te steken zodat die nat regen, maffe dingen). Ze zijn, zoals eerder vermeld, niet van suiker. Al heeft uiteraard iedereen zijn eigen motivatie om wel een deken te gebruiken.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:46

Ja hoor, m'n 2 rijpaarden hebben dekens op (de shire en shetjes uiteraard niet). Mijn ruin is erg gevoelig in de rug sinds kort, en ik merk dat wanneer er kou etc. op zijn rug komt, hij erg veel last heeft. Dus die heeft een zomerdeken plus een regendeken op. Voelt ie zich prima bij!
Mijn merrie enkel een regendeken, die haaaaat regen, en met een deken op vind ze het enigszins te doen hihi. En mooie bijkomstigheid is, dat ze schoon blijft (schimmeltje).

Het regent gewoon zo ontzettend veel, het is ook een erg grote overgang vind ik, van bijna 30 graden naar 11 graden met regen en wind...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:53

Ja, de ene wel, 18 jarige verwende meneer, die veel prettiger in de wei staat met zijn bucas dun gevoerde regendeken.

Mijn 3 jarige momenteel niet, omdat ze over 1 week weer de opfok in gaat en ik daar niet mijn deken in de vernieling wil laten helpen.
Als ze thuisbleef, krijg ze wel een regendeken op, zit erg dun in d'r vacht. En als het nu te erg word, kan ze een nachtje op stal om bij te tanken.

Beide staan 24/7 op het land.

Bij een bui komt het allemaal wel goed,maar met zulke lange druilerige dagen. Dan kies ik voor een deken, ook al is het onnatuurlijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:14

Mijn pony [33jaar] heeft wel alweer haar ongevoerde regendeken op.Zonder deken staat ze te bibberen van de kou.Als ze haar energie ook nog moet gebruiken om warm te worden/blijven word ze nog magerder.Ze is al zo mager,is haast niet dik te krijgen.En het zijn nogal pittige regenbuien die er nu vallen,dus regendeken kan zeker wel op.

tamara105

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:19

mijn pony van 23 jaar heb ik donderdag weer een o grams dekentje opgedaan. ze stond zo te bibberen en ze was zo stijf.
ze staat dag en nacht op het land. ze stond vanmorgen zo relaxt in het land. maar als ze jonger was geweest had ik haar geen deken opgedaan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:32

Als ik het zo lees hebben de meeste mensen waarvan het paard zonder deken staat het wel 's nachts op stal.

Mijn paarden zijn niet van suiker, maar staan wel dag en nacht buiten met een regendek Clown . Er is ook geen schuilstal en het is ook wel prettig als ze een beetje droog blijven. Het opdrogen lukt niet echt met dit weer.
Ze staan nu wel zonder dek, maar ik houd de buienradar goed in de gaten Knipoog .

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:27

Mijn fjord staat ook overdag op het land met een 0 grams regendeken en s nachts op stal!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:20

Danley heeft sinds de regen begon een superdunne regendeken op, omdat ze al een beetje hoestte...
gewoon voor de zekerheid. Ze staat 's avonds binnen.

xxx Marleen

Sonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:03

Mijn paarden (Fries ras) staan dag en nacht buiten met een grote schuilstal en krijgen geen dekens.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:14

Die van mij staat weer onder de deken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:55

Bij mij staan ze lekker zonder deken, het is echt te warm voor haar om er nu een deken op te gooien. En dan nog, haar buurpaard van 43 (geen typefout) staat ook lekker zonder deken buiten, als hij er tegen kan kan die stinker van 9 er toch zeker ook wel tegen.... Overigens staan zowel onze paarden als de buurpaarden 24/7 buiten zonder schuilstal.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:58

russel schreef:
Natasjaa schreef:
Ik zit ook te twijfelen of ik er weer een zomerdeken op zal gooien, t wordt toch wel weer errug koud de komende week....

Koud??? Dat vind jij. 11 graden is voor paarden een ideale temperatuur, daar voelen zij zich het lekkerste bij.

Inderdaad, daarbij worden paarden eerder verkouden van het op en af doen van een deken.
Dan helemaal zonder.

Dus die van mij krijgt niks meer op!
Maar staan snachts wel binnen.
Ze gaan om half 11 naar binnen en smorgens rond 8 uur naar buiten!