Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ProudJustify schreef:Ik maak het ook zelf, maar dan toch anders als eerder beschreven:
1 liter sterke oude thee (1 nacht laten trekken, 2 theezakjes)
1 liter azijn
2 flesjes citronella olie.
Dit allemaal bij elkaar gooien, in een plantenspuit doen, even schudden en sprayen maar.![]()
Als er vliegen op mijn paard zitten en ik begin te spuiten met dit spul, zijn ze allemaal weg en niks meer te zien.
Wesssel schreef:ProudJustify schreef:Ik maak het ook zelf, maar dan toch anders als eerder beschreven:
1 liter azijn
Dit allemaal bij elkaar gooien, in een plantenspuit doen, even schudden en sprayen maar.![]()
Als er vliegen op mijn paard zitten en ik begin te spuiten met dit spul, zijn ze allemaal weg en niks meer te zien.
Dat is ook een combinatie zeg!
Even een vraag, ontstaat er geen irritatie op de huid? Of andere reactie?
ProudJustify schreef:Ja dit scheelt echt een hoop geld. Ik kreeg het als tip van de man waar ik mijn voer haal, die heeft wel meer van dit soort goeie tips. Dit maakten ze vroeger al als vliegenspray en zo heeft hij ook veel tips qua voeding en zo.

_Rapido_ schreef:ProudJustify schreef:Ja dit scheelt echt een hoop geld. Ik kreeg het als tip van de man waar ik mijn voer haal, die heeft wel meer van dit soort goeie tips. Dit maakten ze vroeger al als vliegenspray en zo heeft hij ook veel tips qua voeding en zo.
Ik kreeg die tip van die vliegenspray van mijn oude instructrice en ja het helpt ook tegen dazen
Het helpt echt erg goed en goedkoop
!Wesssel schreef:horse_girl schreef:Ik gebruik Leovet Power Phaser en ik geloof wel dat het werkt. Mn verzorgpaard zit iig veel minder onder de vliegen dan de andere paarden als ik haar uit de wei haal
Dat is wel erg fijn ja minder vliegen. Geef het ook enige irritatie aan het huid v.h paard?
Wesssel schreef:Onder het rijden merk ik nu al dat mijn paarden last beginnen te krijgen van de verschillende vliegen die in de lucht vliegen.
Ik ben nu opzoek naar een gezonde en goede vliegenspray voor de paarden. Daarbij rekening houdende dat het niet te duur moet zijn.
Wat voor vliegenspray gebruiken jullie? Wat zijn daar ong. de kosten van?
Of hebben jullie tips voor een goede vliegenspray?
M.v.g.
Wessel
Rozanne schreef:Ik gebruik geen vliegenspray maar Knoflook olie. Dat gaat van binnen uit. Doe ik elke dag 2 druppels door het eten en weg vliegen!
Je doet er ook een tijd mee dus bespaart ook enorm..

Wesssel schreef:ProudJustify schreef:Ik maak het ook zelf, maar dan toch anders als eerder beschreven:
1 liter azijn
Dat is ook een combinatie zeg!
Even een vraag, ontstaat er geen irritatie op de huid? Of andere reactie?