Sisco4life schreef:Wat wel van belang is voor dit topic; Is het een superknolletje in jouw ogen of is het daadwerkelijk een goedgeboud paard met mooie gangen, goede papieren en waarmee je kan scoren op wedstrijden.
Mijn paard heb ik op een handelsstal gekocht, ik had mijn 5-jarige draver erbij ingeruild (Ik moest wel wat bij betalen, maar hoeveel is niet echt van belang). Paard heeft papieren, alleen deze heb ik niet (Heeft nl. een brandmerk, waarvoor de ouders bekend moeten zijn). Vol ras(duits). Hele ruime stap, erg ruime draf en ik galop een goed ondertredent achterbeen.
Het is niet moedersmooiste, dat geef ik toe. Zijn hoofd is veelste klein voor zijn lichaam (maat kleine COB, bij een paard van bijna 1,70 m), een lichte ramsneus. Ietwat dunne hals.
Maar het is een verschrikkelijk lief paard dat erg graag voor je werkt, en dat vind ik het belangrijkste.
Dus nee, voor mij is een goed paard geen paard wat erg duur is, waar je altijd maar mee scoort, en fantastische papieren heeft. Voor mij zijn dat bijzaken en zeker niet noodzakelijk.
Een goed paard heeft voor mij een geweldig karakter, wat graag voor je werkt. Normale tot nette gangen vind ik opzich wel belangrijk, niet om te scoren, maar wel om wat verder te komen dan de B of L. Natuurlijk is het ook erg belangrijk dat het paard gezond is.
Als je even in mijn profiel kijkt, zie je hoe ik hem kocht (Zonder gespiering) en hoe hij nu is.