Königs lederen rijlaarzen; ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Königs lederen rijlaarzen; ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:27

De laarzen op de foto zijn absoluut niet nieuw. Er zit geen boog op en dat heb je tegenwoordig standaard. Kijk maar, heb de foto even in het topic gezet.
Afbeelding

En een plaatje van de neus en de voet zegt mij niet zo veel, ik moet ze wel in het geheel zien, want het plaatje van de neus is een foto van een nieuwe laars zo te zien. Ik heb zeer sterk het idee dat de detailfoto's niet van dezelfde laarzen zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:32

Ik denk wel dat de detailfoto's van dezelfde laars zijn, maar dan nog ziet hij er in het geheel niet bijzonder uit.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:46

ALs ik het model zie van de laars, is dit echt een verouderd model. Zonder de laars in het echt te zien, kan ik de staat van onderhoud niet beoordelen. Königs drukt naast de maten ook het fabricage jaar aan de binnenzijde van de laars. Kwestie van even kijken of dit nog leersbaar is.

Alleen omdat men in Nederland "iets op de laarzen" mooi vindt, worden de laarzen uit de Benelux serie standaard voorzien van een kroontje. Het kroontje kan evtentueel ook op andere modellen gezet worden.

De leerkwaliteit van dit merk is absoluut top.

Vind eerlijk gezegd de prijs voor deze laarzen zelfs nog wat aan de hoge kant.

Een nieuwe kalfsleren Königslaars heb je al vanag € 290,00 !

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 12:57

@ Germie: Tuurlijk zijn de laarzen niet nieuw! Ik koop ze over van iemand. En de foto's zijn echt wel dezelfde, dat weet ik 100% zeker. Alleen op de eerste foto zit er een schijn van de flits, daarom dat ze er doffig uitzien. En er zit idd geen boog op, maar het zijn rijlaarzen voor zowel mannen als vrouwen. Het model is de Komet Classic.
Ik moet geen chique model hebben, de laarzen moeten gewoon goed zitten. En voor laarzen die amper 5 maand oud zijn, doe ik mij nu € 170 voordeel. Anders zou ik nooit zulke dure laarzen kopen.

Oordelen vanaf een foto gaat wel heel makkelijk, niet?!

Het gaat hier trouwens niet over de laarzen die ik wil kopen, maar over de ervaringen met Königs.