Is deze vraagprijs reeël?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Re: Is deze vraagprijs reeël?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 14:52

Bovendien kost het zog. 'opzijspringen' veel punten. Ook jammer.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:54

Doe wat je eigenlijk denkt maar niet wil denken, bij enige twijfel; niet doen. Als je het wel doet en het gaat mis,dan sla je jezelf voor je kop.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:05

misschien een optie om eens te gaan kijken en vergelijken van paarden in dezelfde prijsklasse. Wat is er nog meer te koop voor dat geld?
Ik ben het toch ook wel erg met missmiekie eens.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:09

€8000,- is echt VEEL te veel.. Voor een Z gereden paard, maar niet Z gekwalificeerd zou ik niet zoveel vragen en al helemaal niet voor een paard dat waarschijnlijk droge mok heeft. Dat de kogel ook altijd dik is, is opzich wel vaag, maar daar kom je denk ik nooit achter. Ik zou denken aan een vraagprijs tussen de €4000,- & €6500,- MEER ECHT NIET. Wat ook nog een optie is, is om paarden te gaan vergelijken van dezelfde prijsklasse, wat heeft het ene paard meer dan het ander. Zoiets.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:15

Ik vind dat een paar draadwonden geen invloed hebben op de prijs. Ook een dikke kogel niet, mits dit natuurlijk rontgenlogisch goedgekeurd word en de veearts geen andere verklaring heeft. Ik heb ook 2 littekens op mijn knie, daarom niks minder waard Haha!
8000 euro is veel geld, maar het is net waar je naartoe wilt. Hoe ervaren ben je zelf, wat is je ambitie en denk je dat je met dit paard dat bereiken kunt? Dat zijn denk ik de belangrijkste gegevens. Het is wat een gek ervoor geeft. Het is ook het moment waarop je naar een paard zoekt.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:47

Ik vind het op z'n zachtst gezegd dubieus dat het paard niet is uitgebracht op Z1 niveau, daar zou ik mijn vraagtekens bij hebben. Dat zou het paard in ieder geval meer waard hebben gemaakt, dus wat dat betreft is het ook vreemd. Of hij 8000 euro waard is, is slecht te beoordelen, als het echt een (leer)paard is met veel uitstraling en goede gangen, vind ik dat geen gekke prijs. Ongeacht of een paard dan wel of geen draadwonden heeft (en het volgens de VA geen kwaad kan).
Misschien kun je het paard een keer meenemen (met de eigenaren uiteraard) naar een andere locatie, zodat je kunt ervaren hoe hij daar reageert en of hij dan sterk wordt. Is gelijk het trailerladen ook getest... Veel succes met je beslissing!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 15:56

Nou, over dat trailerladen was de eigenaar heel duidelijk: hij is er weleens een keer in geweest, maar hij is er moeilijk op te krijgen. Dit kan getraind worden, vind ik op zich nog geen probleem.
Uitproberen is idd een optie. Mits contractueel goed vastgelegd e.d.
Die draadwonden en de mok vind ik op zich ook niet zo heel erg: wel die dikke kogel. En daar moet de keuringsarts uitsluitsel over geven.
Over het feit dat hij niet eerder is uitgebracht: eigenaar zegt dat het paard te sterk is.
Dat is alles wat ik erover kan vertellen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:04

Yetse schreef:
Nou, over dat trailerladen was de eigenaar heel duidelijk: hij is er weleens een keer in geweest, maar hij is er moeilijk op te krijgen. Dit kan getraind worden, vind ik op zich nog geen probleem.
Uitproberen is idd een optie. Mits contractueel goed vastgelegd e.d.
Die draadwonden en de mok vind ik op zich ook niet zo heel erg: wel die dikke kogel. En daar moet de keuringsarts uitsluitsel over geven.
Over het feit dat hij niet eerder is uitgebracht: eigenaar zegt dat het paard te sterk is.
Dat is alles wat ik erover kan vertellen.

Lees je berichtje nog een keer over. Haha!
*trailerprobleem
*mok
*schoonheidsfoutjes
*niet uitgebracht, wegens te sterk????
VS:
*8000 euro
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 05-05-07 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:06

Ik denk dat er wel heel veel ''nadelen'' aan dit paard zitten. Je zegt dat je zelf al twijfelt over het paard. Misschien dat je beter naar een paard kunt zoeken waarvan je gelijk zegt: Ja dat is mijn droompaard.

En over de vraagprijs kun je moeilijk een mening geven. Ik kan het paard niet zien vanaf mijn computer.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:07

Ik wil toch nog een keer reageren. Ik kom heel vaak bij een handelaar, en draad verwondingen aan de benen gaan wel degelijk ten koste van de prijs.
Er zit inwendig immers ook litteken weefsel.
Als ik alle tekortkomingen zie die je zelf al opnoemt denk ik niet dat je dit paard moet kopen.
Voor die prijs koop je ook een perfect paard.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:39

Bestaan er perfecte paarden? Volgens mij is er altijd 'wel wat' (al dan niet ernstig van aard).
Ik weet genoeg, de twijfel die ik had, is nu weg: ik doe het niet!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:50

Yetse schreef:
Bestaan er perfecte paarden? Volgens mij is er altijd 'wel wat' (al dan niet ernstig van aard).

Wijs besluit, in ieder geval, vind ik dan!

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:36

Yetse schreef:

Ik heb het even gevolgd en werd inderdaad ook niet vrolijker na verder lezen.
Mijn ervaring is "bij twijfel NIET DOEN" je gevoel is bijna altijd goed wat dat betreft. En de opsomming met negatieve punten wordt alleen maar groter! Gelukkig ben je er zelf ook al achter en heb je besloten het niet te doen. Ben ik helemaal met je eens. Voor die prijs of minder weet ik zeker dat je een paard gaat vinden dat wel helemaal naar je zin is en dat niet allemaal twijfels oproept. Veel succes met je verdere zoektocht, er zijn genoeg leuke paarden te vinden!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:27

idd bij twijfel niet doen ...
het stukje sterk en slof...denk dta je dta trouwend bij huidige eigenaar moet laten ...
dergelijk hulpjes hebben meer relatie tot rijkunstig vermogen en handigheid van de ruiter dan het paard
en een onzekere ruiter zal de slof als psychische steun gebruiken terwijl het eingelijk niet nodig is kwa gedrag van het paard

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:50

Als het paard bij de keuringen er goed uit komt, vind ik de prijs niet teveel. Alleen bij twijfel, nooit doen.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 20:20

Ik heb inmiddels de eigenaar keurig ingelicht over het feit dat ik de aankoop niet aandurf, dat er voor mij teveel haken en ogen aanzitten. Ik wil niet naar een slof grijpen 'omdat ik het paard niet de baas meer zou zijn', bovendien vertrouw ik die dikke kogel niet. En dat dit niet het paard voor mij is.
Hij begreep dit, waardeerde mijn eerlijkheid, vertelde ook dat de kogel nog steeds dik was en dus niet verminderd. Ik wenste hem veel succes met het zoeken naar een geschikt baasje. Hij had al wel de vraagprijs verlaagd, omdat hij zelf ook wel inzag dat dit toch te hoog gegrepen was.
Welnu, einde verhaal! Ben toch wel blij met al jullie reacties, bedankt daarvoor! OK dan!