paardrijden met lenzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0oSannuho0

Re: paardrijden met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:01

mai schreef:
Ik heb ook altijd zachte lenzen in met paardrijden, merk er niets van.
Zo tegen de avond krijg ik wel altijd last van me lenzen. Ik zou trouwens niet met bril durven rijden, dat lijkt me heel onhandig en ik ben bovendien veel te bang dat hij kapotgaat!

Ik had bij mijn vorige lenzen ook steeds tegen de avond last van mn lenzen. Dit moet je melden aan je opticien/oogarts, hij of zij kan er iets aan doen. Je lenzen laten dan waarschijnlijk te weinig zuurtstof door en daar ben je waarschijnlijk gevoelig voor

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:01

Ik heb ook geen last als ik met lenzen rij. Als er met buitenritten wat inkomt is dat wel vervelend, want dat gaat irriteren.

fuurtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:28

ik heb zachte lenzen. ik heb er alleen last van met een harde wind en als de bak stoffig is.

coli_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:31

ik rij ook altijd met lenzen, maar nooit ergens last van eigenlijk. Wel als het heel hard waait.
Maar het waait ook wel eens als ik op de fiets zit en dat geeft dan hetzelfde effect.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:37

Ik heb harde lenzen, en als er zo'n wind staat als afgelopen doe ik een zonnebril op, anders vliegt er zo van alles in. Nagelbijten / Gniffelen
Ik houd hem trouwens ook op met buiten fietsen, wandelen etc.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:43

Met een bril paardrijden... das pas erg!! Tijd geleden moesten mijn lenzen voor een polijstbeurt weg. Ik m'n bril opgezet. Drie rondjes gereden en toen zonder bril verder gegaan. Ik zag amper nog iets, maar dat hoeft in een omheinde binnenbak ook niet Clown
Voor mij dus altijd mijn lenzen! Nu het zo'n extreem droog weer is heb ik met longeren wel wat last, maar dan zet ik m'n zonnebril op en poets ik m'n lensjes daarna een keertje.
Ik weet niet hoe handig jij met je lenzen bent, anders neem je gewoon zo'n lenzenkokertje met wat vloeistof erin mee, dan kun je onderweg altijd even poetsen.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:47

Hier nog 1 die met zachte lenzen rijd (doe er alles soms zelfs mee in slaap vallen, hihi). Heb geen last met rijden alleen af en toe met een stoffige bak en veel wind, maar altijd nog beter als met bril rijden (ding blijft niet zitten, beslaat, glijd van je neus enz. enz.) Nee geef mijn maar (zachte) lenzen Lachen.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:48

en als het je toch niet bevalt kan je altijd je lenzen uitdoen en je bril weer opzetten. Lachen

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:30

Bergje schreef:
Met een bril paardrijden... das pas erg!! Tijd geleden moesten mijn lenzen voor een polijstbeurt weg. Ik m'n bril opgezet. Drie rondjes gereden en toen zonder bril verder gegaan. Ik zag amper nog iets, maar dat hoeft in een omheinde binnenbak ook niet Clown
Voor mij dus altijd mijn lenzen! Nu het zo'n extreem droog weer is heb ik met longeren wel wat last, maar dan zet ik m'n zonnebril op en poets ik m'n lensjes daarna een keertje.
Ik weet niet hoe handig jij met je lenzen bent, anders neem je gewoon zo'n lenzenkokertje met wat vloeistof erin mee, dan kun je onderweg altijd even poetsen.

Grinnik, ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb nl. echt nergens last van met mijn bril. Neemt niet weg dat ik een hekel heb aan dat ding Boos! .

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:28

Ik kan prima paardrijden met mijn zachte lenzen. Ik heb nergens last van Lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:30

Ook ik heb zachte lenzen en nergens last van. Ook niet van het stof, heb er gisteren een tijdje ingestaan en ging prima Lachen

anne_kuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:32

Precies, ik rijd ook met Zachte lenzen. En ook nergens geen last van Bloos

Rhapsody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:33

ik heb ook zachte lenzen, maar heb er helemaal geen last van hoor!
Met dit droge weer kunnen ze wel eens gaan irriteren, omdat het zand zo stuift, maar ik heb daar geen last van!
Kan dus prima hoor! Pling

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:57

Ook ik rij met zachte lenzen.
Zo met dit droge weer heb ik er wel last van.
Ook met stof e.d.
Maar als het normaal weer is of de bak regelmatig beregend wordt heb ik er geen last van.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:02

Ik doe het en heb nergens last van. Ten minste, alleen in de eerste week is hij er wel eens uitgevallen, en toen moest ik heel snel op zoek gaan naar het lenzendoosje Clown Verder nooit ergens last van, ook niet in een droge bak.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:03

Ik heb er ook last van gehad! Vooral met buiten rijden. Tips heb ik helaas niet.. Ben bang dat de enige optie een bril is (al is dat ook niet ideaal) weet wel dat niet iedereen er last van heeft trouwens!

_Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:48

Ik rijd al twee en een half jaar met mijn bril en heb er echt totaal geen last van..

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:55

Ik heb 2 jaar lenzen en heb nergens last van.
Behalve als ik tijden een buitenrit even flink hard ben gegaan. Bloos

tiger_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:15

Ik heb ook zachte lenzen en nergens last van! als het droog of stoffig is, doe ik altijd een soort oogdruppels op mn lenzen (ik heb snel droge ogen).
Ben ze juist gaan gebruiken om geen bril op te hoeven!

culasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:14

Ik draag normaal altijd een bril, maar bij paardrijden en sporten algemeen doe ik mijn zachte lenzen in .
Beval me prima, nog nooit ergens problemen mee gehad. Lijkt me ook veiliger dan een bril, voor het geval dat je een smak van je paard maakt.

Mitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:13

Ik heb zelf ook zachte lenzen en gelukkig met rijden heb ik nergens last van.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:45

Ik zachte lenzen en rij al jaren met de lenzen in (anders ben ik een gevaar te paard...). Het gaat prima, het kan hoogstens beetje irriteren als het ergens heel stoffig/waaiend zand is. Maargoed, dat irriteert ook zonder lenzen Knipoog .

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:24

Ik heb al jaren zachte lenzen en heb er op stal nog nooit last van gehad. Hooi, stro of stof is allemaal geen probleem.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:26

Ik heb er eigenlijk nooit last van, behalve als ik met meerdere mensen in een hele stoffige bak rijdt.

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:26

Ik heb (zachte) lenzen en het gaat altijd goed!
Heb alleen wel is last van vliegjes die ik niet wegkrijg, maar heb eigenlijk niet meer last dan zonder lenzen.