Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sphinxie schreef:Ik heb 2 paar Petrie's gehad (weet zo even niet meer welke modellen), maar die pasten heel snel niet meer. De ene dag waren ze veel te ruim, de andere dag veel te krap. Ik was er van overtuigd dat het aan mijn kuiten lag en bleef het stug proberen (vandaar dat ik dus ook een ander model geprobeerd heb), tot ik ze op een dag helemaal niet meer uit kreeg en ik met tranen in mijn ogen heb geroepen dat ze maar stuk geknipt moesten worden. Uiteindelijk heb ik ze toch uitgekregen en ingeruild voor Derby's, waar ik echt nooit problemen mee heb. Ik heb beide paren meerdere keren laten oprekken, maar dat haalde niets uit. Ik merkte helemaal geen verschil (zag er ook niets van) en de laatste schoenmaker waar ik ben geweest voor advies vertelde eerlijk dat er vrijwel geen rek zit in rijlaarzen, en als ze al een beetje uitrekken dat vaak snel weer weg is. Als je ze zelf iedere dag 23 uur (dus de tijd dat je niet rijdt) oprekt heb je kans dat je er iets van merkt en dat dat blijvend is. Volgens hem was de enige optie een rits, en dat wil ik niet.
Ik kan me overigens voorstellen dat je er van baalt, ik heb flink wat moeten inleveren bij het inruilen van beide paren dus ik hoop van harte dat dit probleem tijdelijk is.
Wat bij mij nog scheelde was mijn laarzen niet op een te koude plek zetten (in een kast in de stal is niet erg warm), dus ik heb ze ook een tijd in de woonkamer gehad en dan trok ik ze dus gelijk thuis aan. Niet ideaal, maar het scheelde wel wat, zeker in de winter. Ook waste ik regelmatig mijn onderbenen met koud water als ik thuis kwam, na een dag werken o.i.d. zijn je benen wat opgezet en gaan je laarzen ook niet makkelijker aan en uit. Met je benen omhoog liggen/zitten als je thuis komt kan ook helpen is mijn ervaring. (Jaja, je gaat wat bedenken en proberen als je laarzen niet meer passen...)