Petrie Grand Prix laarzen laten oprekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Re: Petrie Grand Prix laarzen laten oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:54

Mijn laarzen zitten ook te strak, idd ook met kloppende benen. Heb ze op laten rekken. Ik vond ze in het begin echt beter zitten, maar had na verloop van tijd toch het idee dat ze weer strakker gingen zitten (dacht dat het aan mijn kuiten lag). Mij is ooit verteld dat ritsten erin laten zetten geen zin heeft omdat ze om de rits erin te zetten een stuk van de laars moeten gebruiken (om vast te naaien). Dat je dan bijna niks overhoud. Maar als er toch positieve reacties zijn is dit mischien voor mij toch een optie. Kun je dit ook bij de ruitersport zaak laten doen?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:56

bij petri kunnen ze er ook ritsen in zetten.

mag: je kan vragen er niks uit te nemen, dan wordt hij wijder. Als je niet wilt dat ze wijder worden, moeten ze inderdaad iets wegnemen.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:59

Ik heb het ook, zeker als het wat warmer wordt. Ik heb ze laten oprekken en daarna 2 lege 2liter flessen in mijn laarzen gedaan en deze laat ik erin zitten en ik heb nergens geen problemen meer mee. Succes het is het proberen waard, ook ik vind een rits zonde!

Xx_Jillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 06:04

haha
ik heb ze in maat 39
en een vriendin van mij in maat 46
wat zei je nu?kinderlaars?? Tong uitsteken

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 07:59

Ze zijn verkrijgbaar tot maat 39 en officieel volgens Cavallo nog kinderlaarzen Knipoog Wil niet zeggen dat ze niet verdomd makkelijk zijn. Heb zelf ook schoenmaat 46 en Cavallo laarzen, misschien dat je vriendin een ander model met elastische achterkant heeft?

Maargoed, laten we on topic blijven; Mag, sommige ruitersportzaken kunnen het wel, mits ze de goede machines hebben en een vakman die dat dus ook kan. Alleen 9 van de 10 keer wordt je laars toch opgestuurd naar de fabrikant als je 'm bij de winkel brengt en ze kunnen het niet zelf, tenzij je natuurlijk zelf de optie schoenmaker kiest dan.

Xx_Jillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:56

ten eerste : ik zeg cavallo ... en niet cavallo junior
ten 2de een vriendin van mij heeft ze in maat 46 en ik in maat 39

haha grote voeten zouden die kinderen maar hebben

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 00:11

Iemand die toevallig nog foto's heeft (gemaakt) van zijn/haar laarzen met ingebouwde rits van voren? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:08

sphinxie schreef:
Ik heb 2 paar Petrie's gehad (weet zo even niet meer welke modellen), maar die pasten heel snel niet meer. De ene dag waren ze veel te ruim, de andere dag veel te krap. Ik was er van overtuigd dat het aan mijn kuiten lag en bleef het stug proberen (vandaar dat ik dus ook een ander model geprobeerd heb), tot ik ze op een dag helemaal niet meer uit kreeg en ik met tranen in mijn ogen heb geroepen dat ze maar stuk geknipt moesten worden. Uiteindelijk heb ik ze toch uitgekregen en ingeruild voor Derby's, waar ik echt nooit problemen mee heb. Ik heb beide paren meerdere keren laten oprekken, maar dat haalde niets uit. Ik merkte helemaal geen verschil (zag er ook niets van) en de laatste schoenmaker waar ik ben geweest voor advies vertelde eerlijk dat er vrijwel geen rek zit in rijlaarzen, en als ze al een beetje uitrekken dat vaak snel weer weg is. Als je ze zelf iedere dag 23 uur (dus de tijd dat je niet rijdt) oprekt heb je kans dat je er iets van merkt en dat dat blijvend is. Volgens hem was de enige optie een rits, en dat wil ik niet.

Ik kan me overigens voorstellen dat je er van baalt, ik heb flink wat moeten inleveren bij het inruilen van beide paren dus ik hoop van harte dat dit probleem tijdelijk is.

Wat bij mij nog scheelde was mijn laarzen niet op een te koude plek zetten (in een kast in de stal is niet erg warm), dus ik heb ze ook een tijd in de woonkamer gehad en dan trok ik ze dus gelijk thuis aan. Niet ideaal, maar het scheelde wel wat, zeker in de winter. Ook waste ik regelmatig mijn onderbenen met koud water als ik thuis kwam, na een dag werken o.i.d. zijn je benen wat opgezet en gaan je laarzen ook niet makkelijker aan en uit. Met je benen omhoog liggen/zitten als je thuis komt kan ook helpen is mijn ervaring. (Jaja, je gaat wat bedenken en proberen als je laarzen niet meer passen...)

Ik had precies hetzelfde, bleef ook stug volhouden (want idd, de enige dag te ruim, andere dag te krap)... Maar de laatste keer kreeg ik bij elke stap die ik zette kramp, en besefte maar dat ik dat niet meer moest willen... Laarzen zijn opgerekt, maar dat heeft helaas geen verschil gemaakt (alleen de eerste week)!

Ik ga tegenwoordig voor chaps dus Scheve mond

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:14

ik zou ze toch eerst op laten rekken, ze kunnen vaak tot 2 cm max opgerekt worden.

dit moet wel op de juiste wijze gebeuren!!!!!

als dit niet gebeurt heeft het idd geen effect.
de laarzen moeten helemaal nat gemaakt worden en daarna op spanners gezet worden die het model van de laars hebben ze moeten vervolgens een aantal dagen drogen.

je kunt er altijd nog een rits in laten zetten, maar vergeet niet dat het een zwak punt blijft en je laarzen er niet mooier van worden!!!

ik heb zelf uiteindelijk wel een rits in mijn laarzen laten zetten omdat ik eerst kuit maat 36 had en inmiddels 39.

een rits kan dus aan de achterkant op verschillende manieren er ingezet worden en aan de binnenvoorkant zoals bij de petrie anky elegance.

dit is mijn petire standaard laars met rits binnen voor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YN634L4C

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:38

Ik zou ook zeker nog even nagaan wat de mogelijkheden van oprekken zijn. Ik ben een jaar geleden bij van Huet geweest in Houten, omdat mijn toenmalige laarzen veel te klein waren geworden, hij heeft het toen ook over oprekken gehad, uiteindelijk heb ik nieuwe laarzen gekocht, maar het is dus wel een mogelijkheid.

Hij doet veel zelf met laarzen dus neem aan dat hij absoluut kundig is, hij kan er ook eventueel een rits inzetten. Is niet super ver weg voor je, drie kwartier denk ik.

ofirsuzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:37

Ik zal ook eens kijken welke schoenmaker dit doet bij ons in het dorp, maar zijn jullie naar een erkende schoenmaker gegaan of gewoon de dichts bij zijnde??
En ik ben ook wel nieuwsgierig naar meer foto's van mensen die ritsen in hun laarzen hebben laten zetten.

Groetjes

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:54

mijn konigs zijn terug Haha!. De rechter is 0.5 cm opgerekt en zit nu als gegoten. Mijn laars is terug gegaan naar de fabriek. Dit advies gaven ze mij in de winkel aangezien sommige schoenmakers gewoonweg niet de juiste materialen in huis hebben. Mijn laars is wel 3 weken weg geweest Nagelbijten / Gniffelen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:02

Dat is goed nieuws Nathalie! Laat maar weten of ze met een paar weken nog steeds fijn zitten. Dan moeten ze dus voor goed oprekken eigenlijk terug naar fabriek?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:18

ik heb geen ervaring met oprekken van de schoenmaker. Het is dus inderdaad afwachten of het zo blijft. Je kunt het denk ik altijd proberen bij mij was het 20 euro voor 1 laars.