met of zonder cap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dewii

Re: met of zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:23

Ik rij altijd met, maakt niet uit op welk paard ik moet. Ook bij het borstelen heb ik hem op, misschien wat overdreven, maar ik heb een keer een kopstoot van een paard gehad, dat deed behoorlijk zeer, vandaar Lachen

Raspoetin_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:24

Ik rijd ook altijd met cap! Je weet nooit wat een pony gaat doen Knipoog
Een cap helpt altijd een beetje! Want als je bijv. op een steentje valt zit hij niet in je hoofd ofzo Tong uitsteken

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:59

Ik ben denk ik de enige die me hier durft te melde die bijna altijd zonder cap rijd. Valt me wel tegen dat ik verder niemand tegen kom hier, terwijl je het op HAW vaak genoeg ziet Knipoog Maar ok.

Ik heb eigenlijk niet echt een rede dat ik zonder cap rijd. Op mijn vorige pony heb ik nooit zonder gereden, maar daar lag ik ook minstens 2keer per week naast. Mijn huidige paardje ben ik 1 keer afgevallen en toen had ik toevallig een cap op.

Buiten rijden doe ik standaard, ik heb geen bak en in de wei vind ik geen succes. Zonder zadel doe ik ook regelmatig en ik rijd altijd bitloos (vinden mensen af en toe helemaal onverandwoord Sigaar zucht )

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:02

ik rijd altijd met cap Ja een tijdje geleden ook altijd met body protector, maar nu alleen maar met springen en crossen

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:25

Goed dat je met cap blijft rijden! kan er minder snel iets ergs gebeuren Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:47

Bij de manege waar ik rijd is het verplicht om met cap te rijden. En ook al was het niet verplicht dan nog zou ik met cap rijden. Een paard kan altijd ergens van schrikken zodat jij er af valt. Ook al zit een cap niet geweldig lekker bij mij gaat veiligheid voorop!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:59

Ik rij ook nooit met cap.
Vind het niet fijn en er moet heel wat gebeuren wil ik eraf vallen én op m'n hoofd vallen.

Met inrijden heb ik 'm wel op gehad.
Ook wel eens gevallen toen, maar door mijn judo-geschiedenis kan ik goed vallen en wanneer ik denk dat het niet goed gaat, spring/rol ik eraf. Ik bepaal zelf het moment en laat me dus niet lanseren....

Een ongeluk kan altijd gebeuren, maar dat kan ook als je de straat over steekt op uitglijd op de trap.

Wil niet zeggen dat ik met cap niet veiliger vind........

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:01

ik rijd vrijwel nooit met cap.....behalve als ik ga springen of naar buiten ga... dan doe k hem wel altijd op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:44