Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KarinvdM schreef:Ik wil ook duidelijk zien dat een paard echt stil wil blijven staan, 1 seconde vind ik daarin ook weinig.
Ik tel zelf meestal ongeveer 3 seconden door in mezelf 21-22-23 te zeggen.
Lielle schreef:KarinvdM schreef:Ik wil ook duidelijk zien dat een paard echt stil wil blijven staan, 1 seconde vind ik daarin ook weinig.
ik neem aan dat je bedoelt voor het achterwaarts gaan en niet erna zoals iemand hierboven zegt? Na het achterwaarts hoor je niet stil te staan, maar vloeiend en rustig weer aan te tappen/draven.
Cinzano schreef:Klinkt misschien logisch, maar helaas zie je maar al te vaak dat ruiters amper stil staan en direct achterwaarts gaan.

Gewoon meenemen die oefeningen en beperk je niet alleen tot de oefeningen die in je klasse gevraagd worden
MyWishMax schreef:Ik deed altijd, halthouden ongeveer 4 seconden, dan 4/5 passen achterwaarts, weer halthouden en wegrijden.
Ook niet te snel wegrijden na je achterwaarts, dat ziet er ook zo gehaast uit

KarinvdM schreef:VValar schreef:Enkele passen zijn er twee, je hoeft er dus ook niet meer te doen. Ik zou er dus geen 4 passen aw van maken.
Nee, een paar passen zijn 2.
Ik vind 2 passen ook te weinig, mininaal 3-4.
Ik wil ook duidelijk zien dat een paard echt stil wil blijven staan, 1 seconde vind ik daarin ook weinig.