rijbroeken met lederen zitvlak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wereldhummel

Re: rijbroeken met lederen zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:34

Ik heb beide,
en heb niet echt een voorkeur, vind al m'n rijbroeken even fijn!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:34

Vind ze super die rijbroeken met kunstlederen zitvlak, ik heb het wel in het begin (bij gladde rijbroek) dat ik glijd maar dat is gewoon weer even me zit vinden en dan is het goed

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 00:05

Ik vind het echt heerlijk zitten tijdens het rijden, ik glij nu wel wat meer als ik een andere rijbroek aandoe, maar dat ben ik ook binnen 5 minuten weer gewend.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het wat lastiger is om op een heel groot paard te klimmen omdat je broek wat stugger is Clown (maar dat is eigenlijk ook alleen als hij net nieuw is Knipoog)

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 00:09

Ik heb er een gepast in de winkel nou ik vond het echt niks, echt zo'n lap dat aan je kont zat ofzo, maar ik hoor er wel goede verhalen over dus misschien dat ik er is eentje koop..

_Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:10

Ik heb ook een broek met een kunst lederen zitvlak en ik vind deze echt heerlijk zitten! Voor mijn gevoel zit ik een stuk steviger in het zadel.
Moet altijd wel even wennen als ik er weer eentje aandoen zonder kunstlederen zitvlak, maar ik vind dat niet veel minder lekker rijden.

eemes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:49

Ik vind ze heel fijn, vooral met lange buiten ritten!
Als je er dan eentje hebt zonder zitvlak krijg je zo'n zere kont. Bloos
Maar met gewoon rijden heb ik niet echt een voorkeur

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:05

Ik heb 2 rijbroeken met een leren zitvlak, ik vind het heerlijk. Maar ja, als je een "gewone" broek aan heb, dan merk je wel weer verschil ja... dus ik wissel het af... vooral in de winter vind ik het fijn om stevig in mijn zadel te zitten, dus dan heb ik die met lederen zitvlak vaker aan...

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:00

Ik heb ook 1 rijbroek met kunstlederen zitvlak en ik sluit mij totaal aan bij het verhaal van _jodie_ .. Ze zitten heerlijk echt als een huis vind ik. Als ik een andere broek zonder aan heb dan vind ik dat ook lekker zitten hoor Knipoog geen probleem.

lufnikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:10

ik heb geen broeken met kunstlederen zitvlak,, maar ik wil ze wel. volgens mij zit je dan steviger..altijd handig toch? Haha!

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:51

Bedankt voor de reacties! Haha! Haha! Ik zal gewoon een keertje in de winkel eentje aanpassen,
en dan kijken of ik even op een zadel (op zo'n zadelbok weetjewel) kan zitten.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:55

ik heb er een keer eentje gekocht, en ik wilde niet anders meer!
heb nu alleen maar rijbroeken met (kunst)lederen zit. Ik vind het echt ideaal!
het enige nadeel vind ik, dat is bij mij tenminste zo, dat je lederen vlak wel een beetje gaat 'pillen'. (je krijgt er van die bolletjes op zeg maar, net als je wel eens op een wollen vest hebt?)
ik weet niet goed hoe k het moet uitleggen. maar dit is niet extreem hoor en ik ken ook mensen die dit helemaal niet hebben.
Ik klem nogal met mijn benen, dus misschien komt het daardoor.
maar ik blijf erbij, ik wil niets anders meer!

Aliekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:14

ik heb eentje met kunstzitvlakken, zit heerlijk. Naar mijn idee glij ik minder weg

Little_Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:17

_charissa_ schreef:
hooi,
ik heb er ook een keer één gekocht en ik vind het helemaal niks.
je zit ontzettend stroef in je zadel en je schuift niet niks ik vind dat dus ontzettend irritant zitten mrjah je moet gwn keer op 2e hands beurs één kopen voor 5 euro ofzo!! als het dan
niet lekker zit dan kan je hem weer verkopen voor 5 euro ofzo

groetjes charissa

de 2e handse zijn meestal zo kapot! ik vind die met lerenzitvlak hééééérlijk zitten! Bloos

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:19

Ik heb er met en zonder leren zitvlak. Ik moet zeggen dat ik liever met rijd. Ik heb het gevoel steviger in het zadel te zitten en dit geeft me vooral bij het springen een fijner gevoel. Het is wel wat lastiger met opstijgen en het is inderdaad wel een beetje waar dat je daarna met een andere broek wat meer het gevoel hebt dat je alle kanten opschuift, maar bij mij is dat meestal na 10 minuutjes over Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:23

Ik heb broeken zonder en met. Ik rijd liever in de broek met (nep)leren zitvlak. Nou moet ik zeggen dat de pasvorm van die broek ook veel beter is ( was ook 4 x zo duur als die andere ), dus daar kan het ook aan liggen. Ik doe die met leren zitvlak altijd aan als ik op paarden ga waarvan ik denk dat ze gaan bokken ( is puur psychologisch Haha! ).

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 16:49

Het lijkt mij ook fijner als je op een "eng" paard gaat rijden, dan voel je je zekerder denk ik... maar dat zit gewoon tussen de oren Clown

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:09

Ik vind het heerlijk rijden! Als ik met een 'gewone' broek rijd, kan ik niet meer normaal zitten? Maar dat zit denk ik tussen m'n oren. Clown

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:12

ik rij het liefst met een kunstleren zitvlak! vind ik veeel lekkerder zitten dan zonder

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:34

Ik vind rijbroeken met kunstleren zitvlak juist erg fijn! Je zit toch net iets steviger. Alleen met warm weer vind ik ze minder, dan rijdt ik liever zonder kunstleren zitvlak.

SoldaatxDees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:45

Ja ik vind ze ook fijn! zit echt heerlijk! alleen in de zomer heb ikd an wel is last van een plakkont Knipoog

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:09

haha! Dankjewel voor de reacties.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:11

Ik vind het echt heerlijk rijden, maar ik denk dat ik er toch maar mee stop. Afgelopen week (met die warmte) heb ik mijn bovenbenen open geschuurd omdat dat leer net wat stroever is dan gewoon stof. Aangezien ik toch een nieuwe rijbroek voor de zomer moest hebben, heb ik er toen maar een zonder leer gehaald want om nou iedere dag mijn billen open te rijden door dat leer zag ik ook niet zitten. Ik zat vervolgens echt alle kanten op te stuiteren, en net nu ik meer vertrouwen in mijn zit begon te krijgen.

niknokjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:16

Ik heb 7 broeken met lederen zitvlak en eentje zonder maar die lederen zitten toch stukken steviger Bloos en lekkerder...kan niet meer zonder !

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:53

Ik heb ook een rijbroek met zit vlak en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt, op de een of andere manier blijf ik nu lekkerder in mijn zadel zitten.

Trouwens ik rijd ook nog wel met andere broeken hoor,.. maar das toch mijn beste broek!

Groetjes

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:55

Ik heb ook een rijdbroek met leren zitvlak, maar vind andere rijbroeken net zo lekker zitten Lachen