schade aan trailer, veroorzaker laat het afweten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: schade aan trailer, veroorzaker laat het afweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 22:21

nee het was niet heel, maar je kan wel zien wat de oude schade was Ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:06

chas schreef:
IKbenEllen schreef:
Nou dan zou ik het fijn oplossen door allebei de helft te betalen en je trailer nooit meer uit te lenen.

Idd ook een oplossing ,Maare als je hubbie mee gaat met je ?

Wat bedoel je daarmee? Blond

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:10

Pellie schreef:
Ellen, ik verlies gelukkig niet mijn vertrouwen in de hele mensheid Knipoog

Ik ook niet, maar zie met dit soort spul (trailers, auto's enz.) vaak dat de veroorzaker van de schade niet thuis is (waarschijnlijk niet eens gemerkt dat ie schade gemaakt heeft). Daarom zal ik dat soort spullen niet gauw uitlenen. Ik heb zelf geen trailer, vrienden van mij wel. Ik zal het niet in mijn hoofd halen te vragen deze te lenen, maar ik weet zeker dat ze me met liefde en plezier ergens heen brengen mocht dat nodig zijn. Heb ik op structurele basis een trailer nodig, dan zal ik er zelf een kopen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 17:24

nee de meeste mensen lenen idd niet graag hun trailer uit, dat lijkt haast een ongeschreven code ofzo, heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:41

zo bijzonder is dat niet
Ken wel meer verhalen net als het jouwe, maar nooit heeft diegene het gedaan die hem mee had.
Mij te duur voor, dus ik leen de trailer echt alleen uit in nood, niet voor wedstrijdjes of andere luxe ritjes
Alleen kliniek of zo.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:39

Wat je ook nog kunt doen is om zelf een aangetekende brief te sturen naar die mensen. Daar kun je in voorstellen dat je graag de kosten wilt hebben vergoed. En als dat niet gebeurd, dat je dan juridische stappen onderneemt..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:47

Pellie schreef:
nee de meeste mensen lenen idd niet graag hun trailer uit, dat lijkt haast een ongeschreven code ofzo, heel bijzonder.

Nou ja, dit soort dingen hoor je dus heel vaak, dus ik vind dat niet bijzonder. Jij doet je best, leent alles maar uit en krijgt het kapoet terug met een bedankje.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:58

ik vind dat ook bijzonder. verantwoording nemen is blijkbaar moeilijk en zijn mensen bang voor wat..?

het hele geval ligt trouwens al bij de rechtsbijstand en heeft ze me gister een antwoord gestuurd op mijn laatste mail, inclusief voorstel. ik wacht het advies van rechtsbijstand even af.

verder wil ik nog even een rectificatie aanbrengen, ze heeft mijn trailer NIET meer gebruikt om haar paard weg te brengen. dit was ik vergeten Ja ze mocht hem gebruiken maar heeft dit niet meer gedaan. dus bij deze!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:00

Bang voor hun portemonnee, dat lijkt me duidelijk!

Maar ik denk dat ze vaak ook niet weten dat ze schade aangebracht hebben, of er is bv een 3e tegen de trailer aangereden, en die is doorgereden, zo zal het ook wel vaak zijn.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:13

als er al oude schade aan zat, en het totaal plaatje 170 euro gaat kosten, zou ik bij haar langs gaan en dit melden en voorstellen beide de helft betalen. allebij wat moeten betalen en allebij blij, jij geen schade meer en hun hebben niet alles hoeven te betalen. want je had dus al oude schade wat niet door hun is gekomen, alleen is het nu meer uitgescheurd (als ik het goed begrijp)

ik leen mijn trailer ook niet uit, uitgezonderd noodgevallen. ooit een keer uitgeleend toen was het remkabeltje doorgesleten(had over de grond gesleept/ had overigens de volgende dag wel een nieuwe van die mensen gekregen, en hun hadden gelijk wat geleerd) en ooit nog een keer uitgeleend en toen kreeg ik mijn trailer helemaal onder de stront terug. sorry als je hem schoon mee krijgt wil ik hem ook schoon terug. dus leen hem ook niet uit.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:40

Dat hoor ik ook vaak ja, dat ze hem vies terug brengen. Hoe groot is die plank voor je harses dan?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:37

nog een tip: ik zou die trailer dan echt niet meer uitlenen aan diegene!
Succes verder en gelukkig is het geen hele dure schade