Ben eigenlijk wel benieuwd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

peacehorses schreef:Vind je het heel gek dat hij er niet langs wil? Paarden hebben een ON-GE-LO-FE-LIJ-KE hekel aan varkens!! Is er geen andere weg dan langs de slachterij?
TasjaIsLief schreef:Nee, dit vind ik zelfs heel normaal, dat staat ook in 2 van mijn posts, maar een andere weg gaat ie op een gegeven moment Net zo vervelend doen, maar dan omdat ie de weg niet kent, denk ik?
Ik begrijp je trouwens ook Prima als je dit normaal zegt.
) En als dat dan ook de route naar les is? Hoe vind hij het lessen dan? Vind hij het wel leuk om (daar) te werken? En met buitenritten, doet hij dan wel gewoon rustig? Sorry hoor voor de vele vragen, maar die "ploepen" zo bij me op
Ik had er zelf echt wat anders van gemaakt, niks raars verder hoor, uitproberen/klieren zou ook op die plaats kunnen staan
Prutsmuts... hihi TasjaIsLief schreef:Hey,
Enorm probleem, mn zus gaat elke week naar de les, nou moet ze dus langs een kippen/varkensslachterij, vind k vrij normaal dat een paard daar niet graag langsgaat, maar ik hoor dus elke week weer een verhaal dat ie bokt, steigert, stilstaan enz. dus ik dacht, laat ik t zelf eens proberen, nou, dat heb ik dus nu net gedaan, en meneer is echt helemaal door t dolle heen, vanaf het begin al, steeds een beetje dribbelen, overal naar kijken, met een Grooooooooote bocht om een put heen enz. nou, een paar honderd meter voor die slachterij begint het, stilstaan, geef je been (ook Vóór het stilstaan), reageert ie niet op, sla je m, reageert ie OOK niet op, als je geluk hebt wel maar dan alleen in zn achteruit... nouja, dan moet iemand hem mee SLEUREN, dan loopt ie nog niet normaal, maar wel door gelukkig, een andere weg kan niet, dan gaat ie stilstaan als er een auto of vrachtwagen achter m rijdt, doet ie alsof ie iets engs ziet en draait met zn kont de weg op, Wat je ook doet, nou helemaal omrijden zou ook best kunnen als dat werkt, maar dan moet je dus links ipv rechts als je t erf afrijdt, en dan begint het gekloot al, want meneer wil dan rechts, AB-SO-LUUT geen optie om links te gaan :S
Heeft iemand Alsjeblieft een goeie tip voor mij? Want ik word er Nu (na 2 keer) al helemaal gek van.
Trouwens, op stemverheffing reageert ie wel een beetje, maar als ie dan weer normaal doorloopt en jij weer rustig praat, gaat ie weer gewoon stilstaan.
, bedoel je daarmee echt slaan of... Natasjaa schreef:peacehorses schreef:Vind je het heel gek dat hij er niet langs wil? Paarden hebben een ON-GE-LO-FE-LIJ-KE hekel aan varkens!! Is er geen andere weg dan langs de slachterij?
Als je even terugleest, lees je dat ie er aan de hand wel langs wil, dus ik denk dat jouw reactie ON-GE-LO-FE-LIJK nergens op slaat

Hopen dat dit zo blijft.

TasjaIsLief schreef:Het is vandaag voor het eerst gelukt om er Zonder stilstaan langs te komen
Er zat iemand op, en ik fietste ervoor, ik denk dat ie dus echt een 'leider' nodig heeft, maargoed, het gaat dus al veel beter, en daar ben ik blij meeHopen dat dit zo blijft.
dolor schreef:paarden zijn bang voor varkens. dus hij ruikt waarschijnlijk de geur van de varkens van de slachterij en daarom wil hij niet verder. je kan hem aan de geur enzo laten wennen. maar dat is heel erg moeilijk omdat ze van nature er bang voor zijn, dus al generaties lang. mijn paard is ook bang voor varkens en toen ik in de bak aan het rijden was werd hij helemaal wilt, omdat er op de weg die 50 meter van de bak ligt, een vrachtwagen stond met varkens erin. ook in zijn box was hij helemaal gek.
ik weet niet of dat op te lossen valt. en een ander paard meenemen heeft waarschijnlijk ook geen zin, want die is er ook bang voor en dan gaan ze met ze tweeën lopen klieren. dus dat schiet ook niet op.

ELpatcho schreef:niet alle paarden hoor! wij hebben gewoon varkens gehad nooit problemen meej gehad! vroeger hadden wij ook een ponytjuh die niet langs sown varkensschuur wou! ook op de terugweg niet.. wat we ook probeerde we zijn er nooit normaal lang gekomen in die tien jaar dat we dr hadden
Misschien kun je een ander paard meenemen die er wel langs durft? Veel succes iig!