Mag je met een gekleurd dekje dressuurwedstrijden rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CarlosLover

Re: Mag je met een gekleurd dekje dressuurwedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:21

Nou ik weet het niet zeker maar ik Denk van niet en van wel ik zie meestal met dresuur gewoon een wit dekje..
en het staat nergens in
maar ik zal wel een wit dekje doen want je weet maar nooit Vingers aflikken Pling

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:26

Even iets anders - nu we het dan toch over verzorging hebben...

Een te dik paard kan in punten afgestraft worden omdat hij/zij dan niet in wedstrijdconditie zou zijn, naar de smaak van de jury waarschijnlijk...

Hoe zit het met een dikke ruiter? Mag dat ook afgestraft worden in de punten voor verzorging?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:33

[/quote]

Hmmm helaas gebeurt dit inderdaad regelmatig.
Schreef wel eens bij in het verleden maar ben daarmee gestopt omdat ik weiger een 5 op te schrijven als het desbtreffende jurylid zegt: ach wat zielig; een fjord(tinker,belg,ijslander,haflinger etc) in de M, doe maar een 5 voor verzorging.

Persoonlijk vindt ik dat proeven door ONAFHANKELIJKE, NIET BEVOOROORDEELDE juryleden moeten worden gejureerd.
Denk dat ik maar een petitie ga starten....wie zet zijn handtekening?

Oja, ff on-topic....lekker starten met je oranje dekje....helemaal stoer: foto van beatrix op de zijkanten vastspelden en al wilhelmuszingend de ring in....moet je ze zien kijken.

Provoceren blijft leuk ghehe Haha!
Succes![/quote]

Uhhh, een 5 voor de verzorging in de M??? In de M krijg je geen cijfers meer voor de verzorging..

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 18:40

CarolineP schreef:
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Het punt verzorging is niet aan de orde omdat ze M start en bovendien heb ik net van yorin hier op Bokt een mooi oranje met blauw afgebiesd dekje gekocht, en dat staat weer mooi bij haar blauwe jasje!

Wat mij betreft kan hier een slotje op.

Jeetje wat een gedoe. Het was maar een simpele vraag!

Volgens mij vallen jullie in herhalingen!

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:30

Volgens mij mag het wel Lachen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:09

EdenLoverr schreef:
Volgens mij mag het wel Lachen

Is het nu zo moeilijk om eens goed de regelementen door te lezen, dan zou iedereeen kunnen lezen wat wel en niet mag!
Je mag ieder willekeurig dekje/handschoenen gebruiken, ik rijd met gele handschoenen en donkerblauw dekje, alles in het geel/blauw, lekker makkelijk, niet zo besmettelijk ook...........

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:16

Barmat schreef:
Even iets anders - nu we het dan toch over verzorging hebben...

Een te dik paard kan in punten afgestraft worden omdat hij/zij dan niet in wedstrijdconditie zou zijn, naar de smaak van de jury waarschijnlijk...

Hoe zit het met een dikke ruiter? Mag dat ook afgestraft worden in de punten voor verzorging?

Ik heb nog niet mee gemaakt dat dikke mensen werden afgestraft door de jury. Zij kunnen net zo goed een goede proef rijden als slanke mensen. Maar als zo iemand nou echt belabberd zit en het pard gewoon echt in de weg zit, vind ik dat je dat best mag afstraffen. Dat wordt bij de wat dunnere mensen ook gedaan.

Ik heb wel eens mee gemaakt dat iemand een 5 of 4 voor de verzorging kreeg omdat het paard te dun was. Het ging om een jong drie jarig paard die enorm was afgevallen doordat die nu werd gereden en enorm groeide. Niet leuk vor de amazone, maar het gebeurt dus wel.

Maar ontopic: een gekleurd dekje mag dus wel, net als dat je zelf mag weten wat voor kleur handschoenen je aan doet!

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:38

Ik weet het niet, je zou dan misschien wel minder punten kunnen krijgen voor uiterlijke verzorging, bij Springen mag het zowiezo wel!! Ik doe zelf mee aan een koninginnedagconcours, ook bij de pony's en ik vond het ook wel toepasselijk om in het Oranje te rijden, maar ik doe het toch maar niet.. straks mag het niet Tong uitsteken

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:50

Volgens mij mag het denk ook wel.. Maar ik zou het niet weten.. Ik rij gewoon met een wit dekje..

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:52

Al rijd je met een paars dekje en groene handschoenen, no problemo.
Maar niet té enthousiast worden en bruine laarzen aantrekken, want dát mag dan weer niet. Nagelbijten / Gniffelen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:55

Als het niet jouw club tenue is mag het dus NIET.

Bij ons op de club hebben ze het clubtenue vanaf Z-dressuur en Z-springen vrijgegeven,
Dus ik start al sinds ik Z-dressuur rijd met een grijs dekje.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 14:06

Nou, Lisa heeft gisteren ( als enige) met het oranje dekje gereden. Was een succes. Ze werd zelfs aangesproken door wildvreemden: jij was toch dat meisje met het oranje dekje? Hartstikke leuk. Ze heeft zich ook in de prijzen gereden, dus het dekje is alweer betaald Knipoog

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:30

Tegen mij is nooit gezegt dat het niet mag dus volgens mij mag het ook gewoon hoor. Net als wat die andere op bokt ookal zeggen. Knipoog