Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) voor de staart, dan maken ze er gewoon een 7 van ipv een 8, alleen zetten ze het er niet bij.
Ik knip de staart altijd netjes bij, dus geen plukken links en rechts! Bij Djarada staat geen vlecht in de staart en bij opscheren wordt het een pierderig ding, mijn mening
Blijkbaar had de jury er reden voor om het neer te zetten..
Je mag toch ook leren chaps en schoenen aan?
. Bienotje schreef:Een volle staart van boven (dus niet gevlochten, bijgetrokken of geschoren) bedekt deels bepaalde spieren in de achterhand.
Het reglement laat al weten dat het niet mag en dat is niet om ´ruitertjes´ te pesten, maar gewoon om het paard volledig aan de jury te tonen. Daar stamt ook het maken van vlechtjes/ knotjes uit. Op die manier is de hals bovenin vrij waardoor de jury de bespiering van het paard in de hals kan zien tijdens de proef. een paard dat deels wordt bedekt door manen en staart vinden sommige jury´s moeilijker oordelen. Sterker nog, als je paard daarin zwakke punten heeft zou je evt. door de staart te laten groeien dit kunnen bedekken en verdoezelen.
Er is dus gewoon een reden voor, dat ze je er minpunten voor hebben gegeven ipv een waarschuwing is wel erg jammer, maar zoals al gezegd is de opmerking van de jury zeker wel terecht.

casperrr schreef:waarom is dat nou weer gemeen??
AmonRe schreef:casperrr schreef:waarom is dat nou weer gemeen??
Die hebben er dan minder werk aan![]()
. Is ook veel werk.
vind ik wel zo netjes en de jury waardeert dat volgens mij ook wel en idd de rest moet ook vlechten en kan dan niks verdoezelen.
Mistie schreef:In stapjes natuurlijk heh
maar je moet zorgen dat je kleine plukjes pakt deze goed strak aantrekt en dan weer een volgend klein plukje bijpakken (evt met gel of haarlak verstevigen) en voor alles geldt OEFENEN OEFENEN OEFENEN
Resultaat http://www.mijnalbum.nl/Foto=W78CBF3G (bovenkant staart zijn de haren maar ca 10 cm
)