Wanneer mag je een paard slachten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fuego3

Re: Wanneer mag je een paard slachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:02

Halina schreef:
fuego3 schreef:
ik dacht dat zieke paarden helemaal niet geslacht mochten worden dan zou er toch besmet vlees in de winkel komen te liggen????????

Mag wel maar het vlees word vernietigd.

waarom zou een slachthuis jou paard/pony kopen als ze er geen vlees voor terug krijgen?

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:05

fuego3 schreef:
Halina schreef:

Mag wel maar het vlees word vernietigd.

waarom zou een slachthuis jou paard/pony kopen als ze er geen vlees voor terug krijgen?

Ze kopen dan jouw paard niet hoor.
Volgens mij moet je dan zelf geld betalen daarvoor. Maar ik weet niet precies hoe dat werkt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:08

een stalgenoot heeft vorig jaar zijn kreupele paard in Kerkdriel laten slachten
je maakt een afspraak en je gaat erheen.je paard word geslacht en jij krijgt de kilo prijs minus alle kosten
de slachter heeft wel een afnemer.

kijk als je een gezond recreatiepaard hebt ,ga je die niet bij de slacht brengen ,dat leverd nl niets op
de slachtprijs is erg laag vergeleken met de verkoop aan een particulier.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:49

laartjuh schreef:
Ik vraag me af waar de dierenarts voor kwam. Je was er toen zelf bij. ALs je echt wilt weten wat er met het paardje gebeurt is, is de kortste klap om het gewoon even te vragen? Misschien een koliekaanval, je weet het niet he..? En waarom was de dierenarts die week ervoor?

Gewoon de inenting.
Koliek zou kunnen tuurlijk maar de eigenaar die komt nou ook niet meer en kan ik het ook niet vragen, zou ook heel goed kunnen zijn dat hij gewoon verkocht is maar dat terzijde, het gaat erom dat ik me afvroeg of dat slachten zomaar mag.
.[/quote]

Als de eigenaar de pony de week ervoor nog heeft laten inenten, lijkt het me sterk dat hij hem de week erop zomaar bij de slacht aanbied. Dan had ie die enting ook beter kunnen laten..

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:59

Ik denk dat de pony dan verkocht is. Want idd, enten en dan naar de slacht brengen is een beetje vreemd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:04

maar ze zegt ook dat ze het niet weet maar dat ze er over na is gaaan denken of het slachten van gezonde dieren eigenlijk wel mag..

ze geeft alleen aan hoe ze erop is gekomen of het slachten van gezonde dieren mag.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:06

oke, het klinkt een beetje dom, maar het mag wel, zieke paarden mag je niet eten, dus al het paardenvlees is van kerngezonde beestjes Ja