.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VJRBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:10

amber_ollie schreef:
Hoi, ik heb laatst leren laarzen besteld (die morgen binnenkomen *\o/* ), maar nu vraag ik me af hoe ik ze het best kan onderhouden, ik rij 1 tot 2x pw, dus niet echt veel, dus hoe vaak pw zou ik ze schoon moeten maken? Lief als je reageert! :)

Ik zou het elke drie weken laten reinigen (natte doek) en daarna meteen het in te vetten met vet. Na een kwartiertje drogen en dan met een vochtige doek alles poetsen.

Zo heb je prachtige laarzen!

amber_ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:39

VJRBO schreef:
amber_ollie schreef:
Hoi, ik heb laatst leren laarzen besteld (die morgen binnenkomen *\o/* ), maar nu vraag ik me af hoe ik ze het best kan onderhouden, ik rij 1 tot 2x pw, dus niet echt veel, dus hoe vaak pw zou ik ze schoon moeten maken? Lief als je reageert! :)

Ik zou het elke drie weken laten reinigen (natte doek) en daarna meteen het in te vetten met vet. Na een kwartiertje drogen en dan met een vochtige doek alles poetsen.

Zo heb je prachtige laarzen!

Heel erg bedankt voor je reactie! Helaas zijn de laarzen teruggestuurd vanwege te kleine maat, maar zodra ze weer binnenkomen ga ik dit zeker gebruiken, bedankt! *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 09:21

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

amber_ollie

Re: hoe vaak leren laarzen schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:50

Ja klopt, sorry kwam er net achter dat dit topic al 10 jr bestaat := Maar ik dacht misschien hebben mensen nog wat (nieuwe, handige) tips of producten ofzo :x

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:34

Als het leer eenmaal goed in het vet zit hoef je ze niet vaak meer in te vetten. Dan volstaat schoonmaken onder de lauwe kraan ook. En ook dat doe ik eigenlijk niet wekelijks. Op dit moment 1 keer per 2 maanden. Maar nieuwe laarzen zorg ik wel eerst dat ze goed ingevet zijn. Ik heb het overigens over stug leer. Ik hou niet van slappe laarzen. Dan moet je uitkijken met vet dat ze niet te slap worden.

amber_ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:55

Dankjewel :)

Mb123x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:27

Tandenborstel langs de rits halen zodat die mooi soepel blijft, leder doekjes, met het vet van mijn zadel doe ik het ook wel eens, met gewoon schoen poets mooi maken