Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Natural_K schreef:Je bent verzekerd voor dierenarts kosten, ongelukken die jij met je paard of je paard zelf veroorzaakt enz. enz. en tegen de dood.. natuurlijk kan een geld bedrag de dood van je paard nooit goed maken maar het maakt de afhandeling wel een stuk makkelijker.
Natural_K schreef:Het is voor iedereen een eigen keus.. ik probeer niemand een verzekering aan te smeren. Wat ik alleen probeer duidelijk te maken is dat het een hoop kosten kan schelen als je je paard verzekerd! sommige paarden hebben nooit wat en zijn kern gezond zoals mijn paard en toch is hij verzekerd puur omdat ik als er iets gebeurt hem alle mogenlijke hulp wil kunnen bieden. En daarnaast is het gewoon verplicht bij ons op stal..
. Natural_K schreef:Het is voor iedereen een eigen keus.. ik probeer niemand een verzekering aan te smeren. Wat ik alleen probeer duidelijk te maken is dat het een hoop kosten kan schelen als je je paard verzekerd! sommige paarden hebben nooit wat en zijn kern gezond zoals mijn paard en toch is hij verzekerd puur omdat ik als er iets gebeurt hem alle mogenlijke hulp wil kunnen bieden. En daarnaast is het gewoon verplicht bij ons op stal..
Natural_K schreef:Ik vind het helemaal niet raar dat dat verplicht is.. nou ja verplicht.. zeer gewenst.. het is uiteindelijk mijn eigen keus.
Nogmaals.. iedereen moet het lekker voor zichzelf weten of die zijn of haar paard verzekerd.. ik ben niet van plan om mezelf de grond in te laten stamen omdat ik een verzekering voor mijn paard heb wat ik niet meer als normaal vind!
Malibu schreef:Natural_K schreef:Ik vind het helemaal niet raar dat dat verplicht is.. nou ja verplicht.. zeer gewenst.. het is uiteindelijk mijn eigen keus.
Nogmaals.. iedereen moet het lekker voor zichzelf weten of die zijn of haar paard verzekerd.. ik ben niet van plan om mezelf de grond in te laten stamen omdat ik een verzekering voor mijn paard heb wat ik niet meer als normaal vind!
Ben het met je eens dat het ieder zijn eigen keuze moet wezen.
Aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg situaties gezien op stal waar mensen geen geld opzij hadden gezet voor calamiteiten en geen verzekering hadden afgesloten.
Geloof mij, dat zijn hele nare situaties! Dan sta je dus als staleigenaar toe te kijken hoe mensen hun paard daar laten staan en niets kunnen/willen doen terwijl dat dier pijn heeft...
Uit dat oogpunt kan ik me toch wel voorstellen dat je in zo'n situatie niet machteloos wil toezien en wil voorkomen door mensen een verzekering af te laten sluiten. Als het je eigen pensioenstal is, dan kun je die regels maken. En als je dat van te voren bekend maakt bij nieuwe klanten, dan is het de keus van de persoon om daar te komen staan onder die voorwaarden...
Malibu schreef:Natural_K schreef:Ik vind het helemaal niet raar dat dat verplicht is.. nou ja verplicht.. zeer gewenst.. het is uiteindelijk mijn eigen keus.
Ben het met je eens dat het ieder zijn eigen keuze moet wezen.
Aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg situaties gezien op stal waar mensen geen geld opzij hadden gezet voor calamiteiten en geen verzekering hadden afgesloten.
Geloof mij, dat zijn hele nare situaties! Dan sta je dus als staleigenaar toe te kijken hoe mensen hun paard daar laten staan en niets kunnen/willen doen terwijl dat dier pijn heeft...
Uit dat oogpunt kan ik me toch wel voorstellen dat je in zo'n situatie niet machteloos wil toezien en wil voorkomen door mensen een verzekering af te laten sluiten. Als het je eigen pensioenstal is, dan kun je die regels maken. En als je dat van te voren bekend maakt bij nieuwe klanten, dan is het de keus van de persoon om daar te komen staan onder die voorwaarden...
? Linsey20 schreef:Hallo,
Ik wil graag weten welke paardenverzekering jullie hebben en of je er tevreden mee bent...
Groetjes linsey
Waratje schreef:Als je een lening moet nemen om je paard een behandeling te geven, dan ben je te vroeg aan een paard begonnen. Eerste vereiste is een voldoende grote spaarpot voor calamiteiten, daarna pas het paard. Zo heb ik het ook gedaan en zo zal ik het ook blijven doen. Verder kun je een hoop dierenartskosten uitsparen door verstandig met het paard om te gaan en ja, soms kun je gewoon domme pech hebben.
Natural_K schreef:Mensen,.. dit word een welles nietus verhaal waar de TSer helemaal niet om gevraagt heeft.. laten we ons alsjeblieft volwassen gedragen!
ikke schreef:Natural_K schreef:Mensen,.. dit word een welles nietus verhaal waar de TSer helemaal niet om gevraagt heeft.. laten we ons alsjeblieft volwassen gedragen!
Pardon, JIJ was degene met die opmerking over verplichtstelling. Had dat niet gemeld, dan was daar ook geen discussie over ontstaan.
Welke verzekering ik heb, heb ik al eerder gemeld, dus ik heb mijn positieve bijdrage al gelevert...........
IKbenEllen schreef:Ik zit bij een onderlinge verzekering en ben daar zeer tevreden over. Hij is alleen vezekerd tegen de dood (dus als ie afgekeurd wordt of dood in stal ligt of verongelukt), niet voor ziektenkosten. Maar daarom is de premie ook laag (ca. 80,- per jaar).
).