Pompiedom90 schreef:Ik ben hier nog niet zo heel erg lang, dus ik weet niet of het nier wel goed staat.
Ik had een vraag aan jullie:
Een meisje die ik ken(ze woont naast mij), 15 jaar.
Ze vertelde mij vorige week dat ze van een kennis, die een leuke tinker hengst heeft, die ook wel eens dekt. Daar ze vanaf volgende week op mag gaan rijden, en dan indien dat lekker gaat, ook verder mag berijden omdat de eigenaresse niet meer kan rijden ivm. rugklachten. Dat meisje rijd, vind ik dan, erg netjes. Nette zit, lekker ontspannen. En ze is niet bang aangelegt. Ze heeft geen wedstrijdervaring maar als ik moest zeggen op wat voor niveau ze rijd zou ik zeggen L1/misschien L2. Ze heeft nooit een eigenpaard of pony gehad, maar wel paarden voor anderen gereden. Wat erg goed ging, en waar die mensen ook tevreden over waren.
Nou heb ik zelf geen ervaring met hengsten, alleen met mijn haflingermerrie en shetlanderruin, maar ik had zo de vraag:
Is dit niet te veel van wat ze kan? want het is een jonge hengst die nog niet zo lang onder het zadel is. Hij is wel ontzettend lief en braaf (zal niet zo snel gaan bokken oid.) maar het blijft een hengst. En aangezien ze niet zo oud is (ze is ongeveer 1.73 en het paard rond de 1.48)
Pám Dommels.
ik ben zlef 13 maar heb ook een tinker hengst leren rijden en dat was niet makkelijk!!! alleen als je echt goed kan rijden lijkt mij dat je het wel kan (hoewel het nog moeiljik is hoor!)