Ervaringen vliegenmasker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Re: Ervaringen vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:09

Wij hebben ooit een goedkopere gehad, maar die sloot niet mooi aan. En dat doen die Supermask en Bucas wel heel netjes. Ik moet er niet aan denken dat er iets onder vliegt
Was nog even een toevoeginkje uit eigen ervaring.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:10

runningkawa schreef:
Kawa blijft ook braaf staan als ik hem om doe als hij al in de wei staat.
Ziet hij dat ik een vliegen smeerseltje in mijn hand heb, loopt hij weg Lachen Daar heeft hij zo'n hekel aan.
Dus blijkbaar vind hij het masker niet erg, anders liep hij ook wel weg.

idd dat hoef ik ook niet te proberen hij flipt dan alle kanten op..
en voor het masker blijft hij rustig staan..

jammergenoeg hebben ze hem niet in ponymaat alhoewel cob ook bij mijn welsh past Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:12

runningkawa schreef:
Kawa blijft ook braaf staan als ik hem om doe als hij al in de wei staat.
Ziet hij dat ik een vliegen smeerseltje in mijn hand heb, loopt hij weg Lachen Daar heeft hij zo'n hekel aan.
Dus blijkbaar vind hij het masker niet erg, anders liep hij ook wel weg.

hihihi humor Knipoog
"ik zie je niet, ik zie je niet, en nu ben ik weg hajeeeeeee " Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:13

Flippen doet Kawa er niet om, maar hij loopt gewoon stug aan.
Terwijl hij dat ook alleen maar doet als ik stinkrommel bij heb, anders nooit Lachen

Haha, ja zoiets denkt hij
Smeer je stink zooi maar op jezelf Doei, doei

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:25

Ik heb die van Buces. Heb de mijne vorig jaar moeten vervangen en dat was toen het derde jaar dat ik er mee deed.

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:08

Ik heb er ook 2 van Supermask. Ze zijn inderdaad Super!
Gaan al 3 zomers mee en paardje staat veel rustiger in de wei.
Geen ontstoken ogen meer en het schijnt ook nog als zonnebril te werken.
Wat wil je nog meer? Haha!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:11

heb er een van hh bevalt ook goed,mijn paardjes zijn blij dat die om mag blijvne rustig staan,beter als vliegen bij de ogen

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:17

ook ik heb die van de paardendrogist..vind ze erg fijn en ze zitten goed om de hoofden van mijn paarden heen.

Heb ze nu 1 zomer gebruikt en er is nog niks kapot dus deze zomer gaan ze gewoon weer om!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 07:24

Bedankt voor alle adviezen!! Ik begrijp uit de verhalen dat er toch wel een verschil zit in de duurdere of goedkopere varianten.... Dus ik denk dat ik toch maar voor de Bucas of Supermask ga.... En dan maar duimen dat hij (en zijn weidemaatjes) het heel laten Knipoog

Hoe staat het trouwens met de schuurplekken?? Krijgen ze die van de vliegenmaskers... Ik neem aan dat ze ze 24 uur op hebben (tenminste, mijn knolleke gaat 24/7 het land op). Of doen jullie ze alleen overdag op??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:29

Ik heb die van mij alleen overdag op
Ik heb zelf het idee dat ze er snachts minder mee zien, maar dat kan goed mijn idee erover zijjn Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:57

Mijne heeft het 24 uur per dag op, maar heeft geen gevoelig huidje. De haf waar hij bij stond wel, maar toen hadden ze bontjes om de randen heen genaaid en toen was het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:59

Bij de supermask zitten er al bontjes om.
Is dat bij andere merken dan niet?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:06

Niet bij de bucas iig.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:31

Die van mij is er ook maar wat blij mee. Ik heb ook een supermask en de kwaliteit is uitstekend. Mijn paard heeft zomerexceem wat zich ook uit op haar hoofd. Ik rij dan ook buiten met een bucasdeken met masker. Ik wordt helaas telkens door onwetende mensen uitgemaakt voor dielenbeul want mijn paard kan zo toch niets zien! Ze ziet er dan ook wel uit als een spook Knipoog Vooral als ze het masker opheeft wat bij haar exceemdeken hoort een zwarte met veel te lange oren die haar gehele hoofd bedekt behalve haar neus. maar goed ik ben blij dat ze bestaan ik bespaar haar toch ontstoken ogen en exceem op haar hoofd.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:19

Mij word ook vaak gevraagd of ze wel wat zien. Dan vraag ik altijd of ze zelf even willen kijken door het masker. De meeste vinden zoveel vliegen ook niks dus dan snappen ze het wel.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:26

Purante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:10

Ik heb de goedkopere van HH. Ze zijn goed stevig zodat ze niet tegen de ogen of wimpers aan komen en ze blijven een hele zomer heel (soms 2! Knipoog ) Maar voor die €12,- koop ik wel af en toe een nieuwe.

Ze werken super iig, mijn paard heeft snel last van ontstoken ogen en met dit masker is dat over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:23

VSW --> SV.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:26

heb er 1 met oren prijs weet ik zo niet en het merk ook niet. maar mn pony vind het eng denkt dat ze er niet mee kan bewegen en eten en kijken. ze blijft du gewoonop 1 plek staan in dezelfde houding als toen je hem op deed. en als je dan met haar meeliep en haar loos liet bleefze nog staan. bij mij krijgen ze gewoon halster met sliertjes aan.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 18:30

EEn halster met sliertjes heb ik ook nog aan gedacht... Maar ik heb ze niet zo graag een halster aan in het land. En een aantal jaar terug heb ik zo'n naar ongeluk gezien met die sliertjes.

Sliertjes waren omlaag geschoven in het ookg van het paard, is door alle bedrading heengegaan en over een hek heen geklapt.

Durf dat dus eigenlijk niet aan!

Ik zal even langs een paardenshop tuffen om te kijken of ze een knap masker hebben voor het knolliebeest!!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:34

Ik heb ook gewoon een simpele, maar met een flap tot op zijn neus, hoef ik die niet meer in te smeren.
Er zijn ook maskers die alle UV tegen houden, de mijne niet, maar dat is blijkbaar niet nodig. Want deze werkt op mijn paard ook prima.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:14

mijn paard heeft z'n bucas-masker overdag op in de wei (staat 's avonds en 's nachts op stal, en de boer doet 'm dan af). geen schuurplekken hoor! en hij blijft prima zitten, en sluit netjes aan. kan echt geen vlieg tussen komen.

edit: typo Bloos

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:43

ik heb gewoon die simpele van HH en mijn pony sloopt gelukkig niet dus werkt prima, kost geloof ik 11 of 12 euro en zit mijn pony perfect. Had eerder zo'n zacht (deze heeft van dat wat harder nylon gaas) en die vond m'n pony doodeng omdat die door die vouwen die erin komen het beeld vertekenen + hij had elasthiek en dat heeft hem lelijke drukplekken op de neus opgelevert dus zoiets zou ik als ik jou was nooit nemen Knipoog

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:43

Ik heb een goedkope van de divoza, van 10 euro, wel de stevige versie. Orchid krijgt soms ook erg geirriteerde rode ogen, ze vind het geen probleem om hem te dragen. Ze laat haar voer ervoor staan, eerst maar naar baas en dat ding om Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:02

Mijn fjord was vandaag erg blij met dat ding. Hij deed meteen zijn hoofd naar beneden toen hij het ding zag. Hij deed hem nog net niet zelf om Tong uitsteken