Witte voetjes houden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Witte voetjes houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:35

ja, korte haren schelen een hoop. Mijn verzorgpaardje is inderdaad niet geschoren, dus dat maakt het wel langer, wellicht dat het dan daar aan ligt. Maar zelfs in de zomer doe ik er minimaal een kwartier over om ze GOED wit te krijgen. Ik was ze altijd minimaal 2x goed.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:00

Als ik dr benen niet scheer doe ik er ook een stuk langer over hoor.
Daarom scheer ik ze Tong uitsteken

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:45

scheer ze ook ja scheeld een hoop en ik gebruik zilvershampoo voor grijze/witharige mensen..

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:57

Ik was de witte voetjes van mijn paard gewoon ruim van te voren dat ze droog zijn, de dag van de wedstrijd zelf dus. Knipoog

xUbenterx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:33

ik heb ook zo'n paard, 4 witte voeten...ik was hem altijd helemaal de avond ervoor, behalve zn voeten...k mest zn stal uit, helemaal leeg, schoon stro er in, en hij krijgt het voor elkaar om ze gewoon geel te maken! Boos! Daarnaast heeft i ook nog n bles, die altijd netjes wit is, maar nou snap je natuurlijk wel, om even je baasje te pesten, deze ook nog helemaal zwart te maken! en vlechten? die kank ook beter 's ochtends maken, het is natuurlijk ook veel leuker om je baasje vaak om 6.30 langs je stal te hebben, omdat je ze er uit schuurt!!!!Leuk, paardrijden! Slapen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:37

Zaina schreef:
tsja dan gewoon de ochtend van de wedstrijd wassen denk ik!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:21

Gewoon snelreiniger kopen Lachen
In een groene fles zit t' alleen weet de naam even niet.
Maar dat is super handig en snel;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:36

Op de dag zelf wassen! Haha! Veel minder gedoe, en ze zijn zo weer droog Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:25

secricible schreef:
Overigens snap ik niet hoe jullie in 10 minuten een paard wassen hoor Tong uitsteken Bij mij duurt dat echt minimaal 20 minuten voor een paard schoon is en ECHT wit in mijn ogen.

Gaat dan wel om pony's, maar ik was een pony compleet in 10 minuten, inclusief staart en hoofd. Als je met een stuk of 4 op wedstrijd gaat moet je het wel in snel tempo doen. En ze zien er altijd keurig uit.
Benen opscheren is belangrijk, vaak borstel je dan een viezigheidje er zo af. En bijhouden, ook als de beentjes vuil worden op gewone dagen, zodat de plekken er niet in kunnen trekken.
Overigens was ik beentjes altijd met zilvershampoo, het lijf met gewone shampoo en het hoofd met betadineshampoo.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:40

ik heb een bonte knol.. wat ook heel leuk is om te wassen haha ma iig ik was altijd de dag van te voren als ik de volgende dag vroeg moet rijden.. ma na het wassen spray ik er glansmiddag op behalve op de zadelplek natuurlijk ma iig als ik de volgende ochtend weer kom dan zijn de benen altijd heel wit en de rechterkont is altijd heeel vies... en normaal als ik geen wedstrijd ofzo heb dan zijn haar benen altijd vies en de kont schoon ... net of ze weet dat ze wedstrijd hebt.

fuurtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:39

ik heb een schimmel dus helemaal wit
ik was haar altijd een dag voor de wedstrijd en dan de beentjes op de dag van de wedstrijd en dan doe ik er transportbeschermers omheen of bandages
ik was altijd met shampoo voor witte paarden

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:03

Ik was ze inderdaad ook gewoon op de dag van de wedstrijd.
Maar elke dag na het rijden spuit ik ze ook wel af.. hierbij worden ze dus ook niet erg vies en is het makkelijker schoon te krijgen Knipoog

Succes

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:58

Mijn paard heeft ook 4 hoge witten benen waar je altijd veel werk mee zult hebben. Zelf scheer ik haar benen altijd en was ze voordat ik op concour ga doe dit nooit een dag voor het concour wat dan is het net alsof ze het weet en gaat ze lekker in de oliebol liggen Tong uitsteken en wanneer ik een meerdaagse concour heb en ze zijn iets vies maakt ik de vieze plekken een beetje nat en doe ik een beetje schoolkrijt (poeder) op en als ze droog zijn iets met een borstel erlangs en ze zijn weer wit Haha!

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:20

's ochtends wassen en dan bandages om..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:31

Mijn bonte, met veel sok, was ik de dag van te voren uitgebreid, wel laat op de avond. Dan gaat ze met een regen- of zomerdeken terug het land op (met zo min mogelijk zandplekken) en dan kom ik de volgende ochtend op tijd weer naar het land om evt nieuwe vieze plekken weer schoon te maken. Nog een keer wassen is niet echt een optie met die lange haren.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:25

mijne heeft gelukkig maar 1,5 wit voetje... Haha!
1 witte, en 1 heeeel klein beetje Haha!
ideaal Haha!
heb ze geschoren, dus ze zijn nu nog spierwit, doe er haast niks aan..
voor de wedstrijd de dag ervoor wassen, of eventueel op de dag zelf, zoveel werk is dat niet lijkt mij Knipoog

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:40

fuurtjuh schreef:
ik heb een schimmel dus helemaal wit
ik was haar altijd een dag voor de wedstrijd en dan de beentjes op de dag van de wedstrijd en dan doe ik er transportbeschermers omheen of bandages
ik was altijd met shampoo voor witte paarden

Schimmels worden ook wit van houtskool, helemaal zwart maken en dan wassen. Geloof me het is een dagtaak maar dan heb je ook wat!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:43

Melissa24 schreef:
Ik heb zelf ook een paard met 4 witte (hoge) benen.
Ik was ze meestal de dag voordat ik op concours ga.
Soms als hij heel lekker heeft liggen slapen kan het wel eens voor komen dat hij wat poep aan z'n benen heeft.
Maar dan pak ik meestal een natte spons met een heel klein beetje schampoo en wrijf het zo schoon en anders was ik ze opnieuw.

Zo doe ik het ook! Haha! en gewoon de stal goed schoon houden!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:34

Ik doe ze ook wasse avond van te voren, dan zet ik haar op stal, okej dan stapt ze soms in de stront
maar dan doe ik voordat ze de traler omgaat borstel overeen soms nat maken, dan is et er zo wel weer af bij mij dan Pling