Scheerapparaat scheert alleen met de hoeken.. waarom ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Scheerapparaat scheert alleen met de hoeken.. waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:27

Nagelbijten / Gniffelen dat kun je wel stellen ja!
Maar neem aan dat Sanex toch geen 1800 euro ervoor heeft betaald?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 09:28

Deze machine was rond de 1800 euro, dat heeft de paardenhouder waar ik 'm van leen ervoor neer geteld tenminste.
Een man die toiletteercursussen geeft voor de KNHS had hem gezegd dat deze een van de besten was, en gebruikte 'm zelf ook steeds voor zijn cursussen.
Maar heb verder geen idee, ik heb 'm niet betaald, ben allang blij dat ik 'm lenen mag.

Met de nieuwe messen ging het weer perfect, dus het zal waarschijnlijk aan het slijpen hebben gelegen.
De messen die ik nu heb zijn aesculaapmessen, die idd bij Kommer Biopharm vandaan komen. Ze pasten erop en scheerden perfect Knipoog

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:39

ik heb overigens dezelfde problemen met mijn liscop..
alleen heb toch het idee dat het aan mijzelf ligt want heb afgelopen najaar hulp ingeroepen van een vriendin en die had het probleem niet ermee. ze heeft echt tot in detail uitgelegd hoe zij het doet.. maar als ik het probeer heb ik het probleem van de TS. echt hopeloos.. ik heb er blijkbaar geen talent voor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:44

de keren dat ik dit heb,zijn mijn messen bot...

van de winter heb ik hier ook de paarden geschoren,en begon eerst met de messen van vorig jaar,deze sneden alleen met de hoeken,maar ik was getroost,had nog 2 net geslepen setjes messen liggen,nieuwe messen erop gezet,en wederom alleen scheren met de hoeken,alles nagekeken maar nee hoor...

toen maar mijn laatste setje messen erop egzet,en deze waren scherp genoeg en hebben 3 paarden kaal geschoren.

dus mijn ervaring is echt dat de messen dan bot zijn...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:45

jeeemig €1800 voor een scheermachine.... das aardig aan de prijs...
hoe kan het dan dat de adviesprijs ruim €1400 lager ligt?
zal dan toch wel een ander model zijn?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:52

Degene waar je hem van leent zal wel denken als ik zeg dat hij 1800 euro heeft gekost is ze er vast veel voorzichtiger mee dan wanneer ie 400 euro heeft gekost.
Of het is gewoon wat een zwetsbroek Lachen

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:01

Ik denk dat de machine uit polen vandaan komt. Daar kost de Alfa Laval accu clipper ongeveer 1500,-- zloty

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 10:05

Nou nee, die man zal het echt niet zomaar uit zn duimpje zuigen zodat ik er voorzichtiger mee ben. De beste man heeft alles voor me over en ik mag alles van hem lenen en gebruiken. Mijn pony's staan bij hem op stal en hij is hartstikke wijs met me. Ook met zijn spullen natuurlijk, maar hij is niet de persoon om er 1400 euro bij te kletsen om mij er voorzichtig mee te laten zijn. Hij weet wel dat ik het erg waardeer dat ik alles zomaar gebruiken mag en dat ik er niet als een lompe boer mee om ga.
Hij wilde zelfs de nieuwe messen en het slijpen van de andere messen betalen, maar dat heb ik geweigerd, ik ben degene die mijn pony wil scheren, ik mag het apparaat pakken wanneer ik wil, dan betaal ik zelf de messen en de slijpkosten wel.
En een zwetser is het ook niet Knipoog

Dick, heb jij een verklaring voor het grote verschil ? Of ik heb een verkeerde afbeelding/type geplaatst, dat kan ook nog, deze leek er verdacht veel op maar misschien heb ik de verkeerde voor me.

Ohja, zijn die andere messen nou verknald omdat ze holler geslepen zijn ? Of kunnen die nog weer in de oude,vlakkere vorm geslepen worden ?

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:01

SANEX schreef:
Dick, heb jij een verklaring voor het grote verschil ? Of ik heb een verkeerde afbeelding/type geplaatst, dat kan ook nog, deze leek er verdacht veel op maar misschien heb ik de verkeerde voor me.

Ohja, zijn die andere messen nou verknald omdat ze holler geslepen zijn ? Of kunnen die nog weer in de oude,vlakkere vorm geslepen worden ?

Een verklaring heb ik hier niet voor, alleen dat de beste man flink is opgelicht. De duurste accu machine die ik ken is de heiniger Accu clipper advies verkoop prijs € 369,86. Laat me eens weten wat er precies op het type plaatje staat.

De messen kunnen gewoon weer opnieuw vlak geslepen worden.

Groetjes Dick

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 11:30

Accu clipper r200

Misschien heb ik hem verkeerd verstaan en was het 800 euro, komt dat meer in de buurt...
Zal het hem nog even navragen.

Werk jij voor kommer ? Omdat dat ook in je username zit en je uit Heiloo komt ?

Fijn dat de messen weer vlak geslepen kunnen worden, zal er volgende keer even met nadruk bijzetten dat het Lavalmessen zijn.

Bedankt voor al je informatie trouwens, en ook van de anderen

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:05

Als ik mij niet vergis staat er op het type plaatje: made in switzerland. Als dat zo is en hij lijkt sprekend op de foto geloof mij maar dat het een alfa laval accu-clipper van Heiniger is.
Ik ben zo'n 18 jaar geleden door Aesculap en Heiniger aangesteld als garantie/service/reparatie medewerker voor heel Nederland en België bij de firma Kommer Biopharm in Heiloo. Via dit forum probeer ik gebruikers van deze scheermachines en tondeuses zoveel mogelijk service te geven en eventuele problemen te verhelpen. Dus hou mij te vriend want ik bepaal of het garantie is os niet (geintje) Knipoog

Groetjes Dick