Wanneer tevreden ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: Wanneer tevreden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:37

Hmm, ik ga altijd voor een fijn proefje, als dat is gelukt ben ik tevreden, hoewel ik afgelopen vrijdag toch wel heel bedroeft was, toen ze eindelijk super fijn in een binnenbak haar proefje had gelopen en vervolgens toch nog 156 terug kreeg omdat ze volgens de jury aan haar rechterachterbeen kreupel was. Nou ik heb niks gevoeld en niemand iets gezien, maar daar kan mijn paard niks aan doen, en die liep heel goed.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:39

Als de dingen die meestal best wel lastig gaan,, dan heel goed gaan Haha!

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:15

als ik zelf kan zeggen: de proef ging goed..Haha!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:52

Als ik fijn gereden heb Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:52

Als ik fijn gereden heb en het doel wat ik voor ogen had gehaald is.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:38

als het voor mijn gevoel lekker is gegaan (vaak ook al als het losrijden goed ging), de punten vind ik dan iets minder belangrijk Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:24

Als zelf ík van mezelf kan zeggen dat het een nette proef was! Dat gebeurd niet vaak, ben zeer perfectionistisch. Tijdje terug ging het súper, echt ik was ónwijs tevreden. 169 punten.. Op dat moment kon dat me echt niet meer schelen! De laatste keer ging het ook netjes maar ging het losrijden niet fijn. Dat druk dan toch weer een stempel. Wel reed ik 2 winst. Het gaat om je eigen gevoel.

sanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:55

eigenlijk hoor ik te zeggen als ze maar braaf de proef loopt. want mijn merrie wordt dit jaar 4. en we zijn nu 4 keer gestart en al 6 winstpunten en de laatste twee keer twee keer eerste. nu ben ik toch pas tevrede als ze zeker 2 a 3 winstpunten loopt en een prijs mee pikt.

kuzzie_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:09

als het over het algemeen goed is gegaan ben ik wel tevreden! en bij jonge paarden: als ze rond komen Clown

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:33

Als ze een lekker rustig rondje heeft gesprongen Tong uitsteken

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 09:41

Als ik lekker heb gereden bijvoorbeeld als ik geen punten ben vergeten of een hele grote fout heb gemaakt zoals bij E afwenden en ik rij er voorbij.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:36

Mijn pony kan nogal een heethoofd en bij is het dus het voornaamste om naar onstpanning te rijden. Als ik naar mijn gevoel een fijne proef heb gereden waarbij ze zo goed ontspannen is dat mijn hulpen goed doorkomen en een echt 'samenwerkings' gevoel heb met mijn paard.

Ook vind ik het erg prettig als ik mijn eigen gevoel bevestigd krijgt op de protocol. Dingetjes waarvan ik denk dat ging niet zo goed, en dan een 5 voor heb kan ik dan prima accepteren.
En wat goed ging dan een 7 of 8 voor heb is natuurlijk ook leuk.

Maar voor mij niet het belangrijkste, je moet je natuurlijk altijd bedenken dat de jury jou en je pony maar 5 minuten ziet rijden, in die 5 minuten kan je voor jezelf een ontzettende prestatie leveren (omdat je misschien een heel moeilijk paard heb ofzo) terwijl het er voor hun maar matig uit ziet. Dat moet je je wel bedenken voor de proef anders kun je aardig teleurgesteld worden...

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:58

Ik ben meestal nooid helemaal tevreden, alles kan altijd nog ietsje beter of netter vind ik Clown
volgens de jury valt het denk ik wel mee ,want ik heb nu uit 7 wedstrijden 9 winstpunten dus het zal toch wel goed gaan. Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:03

als hij naar mijn zin goed aanmn hulpenisgoed op de letters heb gereden en netjes stelling en zn aandacht bij mij heeft.heb met mn paard pa 2 wedstrijden gereden waarvan 1 proef waarvan ik dacht dat het goed ging.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:06

Als ik mijn doel gehaald heb (dus goed gereden heb voor mijn gevoel) EN als ik daarbij ook goede punten heb gehaald.

Mijn doel is ten eerste op wedstrijd gaan omdat ik denk op het beoogde niveau goed mee te kunnen rijden (dus wp rijden).

Want als ik tevreden ben en ik heb geen punten dan heeft of de jury het niet goed gezien of ik ben zelf niet kritisch genoeg geweest. Laten we dan maar uitgaan van het 2e Knipoog

Komt dan wel weer voor dat ik dan (bij geen wp) wel tevreden ben over mijn paard maar niet over mezelf.

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:34

Ik ben tevreden als ik lekker heb gereden en mijn paard lekker liep en het voor m'n gevoel goed ging, dan zou het leuk zijn als ik dan ook 1 winstpuntje kreeg, maar het belangrijkste is dat ik lekker heb gereden.

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:35

Als ik het zelf goed vind gaan.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:33

Als ik zelf lekker gereden heb en als de jury dat ook nog beloont, ben ik helemaal blij.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:11

Ik ben heel erg te vrede als ik mijn doel bereikt heb die ik vantevoren heb gemaakt. De laatste keer was mijn doel om een rustig proefje te rijden en ik mijn merrie helemaal onder controle had gereden en ik er goed aan kon rijden. Nou dat was gelukt en ik was súper tevrede. Ik had veel 7's, maar ook 4en en 5en voor midden stap, middendraf en halsstrekken. Maar toch nog 185 punten en een 6e plaats!

Het was de aller eerste keer dat ze mee naar buitenconcours ging.

Mijn volgende wedstrijd heb ik als doel om onder controle een nette proef neer te zetten en net iets meer gedurfd rijden dan afgelopen keer. Als ik dat haal, ben ik gewoon super te vrede. Een prijs/plaats boven aan meepikken en een winstpunt is altijd leuk meegenomen.

maar moet eerlijk zeggen, ik rij nu liever nog geen winst, omdat ik in de B wil blijven totdat ik haar helemaal voor elkaar heb en dus proeven kan rijden die 2 of 3 winstpunten waard zijn! Daarom start ik dan nu ook alleen de selectie wedstrijden (maar ook dat zijn er 5).

Ik heb geen haast met mijn 4,5 jarige! Knipoog

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:47

Ik kijk eigenlijk na de wedstrijd ervoor altijd naar de protocollen van die proeven en de video's om te zien wat ik wil verbeteren. Daar ga ik mee aan de slag in de tussentijd (zonder de rest en vooral de ontspanning te vergeten). Als ik dan weer een wedstrijd gereden heb, ben ik tevreden als de punten waar ik extra op geoefend heb ook beter zijn gegaan en ik voor mijn gevoel netjes rond heb gestuurd. Over Romanov ben ik eigenlijk altijd tevreden, hij doet erg goed zijn best, zelf mag ik nog wel wat puntjes verbeteren. Maar ondanks dat weet ik eigenlijk altijd al gelijk of ik tevreden ben of niet. Dat hangt bij mij niet van mijn punten af, maar van mijn gevoel.
Wat Quir ook zegt, ik heb helemaal geen haast (hoewel het hard genoeg gaat hoor!). Het belangrijkste vind ik dat mijn paar het in de dressuurring gewoon naar zijn zin blijft hebben, en niet gaat afstompen omdat ik mijn ambities te hoog stel. Niet dat ik dat zou doen hoor, ik ben behoorlijk realistisch daarin denk ik.

_charissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:02

als mijn tinker voor mijn gevoel goed gelopen heeft vind ik het al helemaal top! maar als ik dan geen winstpunt denk ik wel van okeee..... lkkr appart maarjah weetje SCHEIT AAN DIE JURY mijn tinker blijft toch altijd mijn topper!! Haha! Pling Go jij! Go jij! Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:45

Nooit Vork
Het kan altijd beter (voor de rest ben ik niet veeleisend Haha! )

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:56

Als ik een lekkere proef voor mezelf heb gereden.. Ik had afgelopen zaterdag mee gedaan aan een wedstrijd op Almeerderzand 2 proeven gereden en 1 wp. Dat was me eerste wedstrijd op me eigen paard. Ik had wel op de maneege wedstrijden gereden maar dit is toch heel anders..
Maar ik had een goed gevoel erover:D

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:04

Ik ben écht tevreden als mijn paard lekker aanvoelt. Als hij net zo aanvoelt als tijdens mijn lessen, dan is het echt helemaal perfect. (tenminste, voor mijn gevoel he Knipoog)
dan kunnen mij die winstpunten ook helemaal niets meer schelen..
al ga ik daar natuurlijk wel voor naar wedstrijden Knipoog, maar toch.. wanneer mijn paard lekker aanvoelt, ben ik al dik tevreden! Pling
zoals het nu gaat, vind ik het al prima. heb vorig jaar 5 wedstrijden gestart en ben nu L1+6. vanaf juni gaan we weer starten, en dan ook wat regelmatiger, dus we zullen zien!