Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Lesliedje schreef:Met een D pony mag je niet bij de paarden springen. Bij de paarden springen ze max. 100 cm in de B en max. 110 cm in de L.
Lieke schreef:Het mag wel, alleen het is lastig omdat de parcoursen gebouwd zijn op paardenmaat, dus niet alleen hoger (in de B 100cm), maar ook de afstanden bij bv een dubbel zijn groter.
KiWiKo schreef:ik zou het niet doen, de kans dat je zonder fouten rondkomt is minimaal. De hoogte maakt nog niet zoveel uit, alleen de afstanden zijn eigenlijk niet te doen voor een D ponie.
Roos_s schreef:De b zal waarschijnlijk ook nog wel gaan, L als je geluk heb en een goede pony ook, maar daarna toch niet meer....

zag er wel eentje te koop staan die tussen de paarden Z springt , niet verkeerd
) 
Saar4 schreef:Je mag zelfs met een shetlander tussen de paarden springen, of het verstandig is is iets anders.
De afstanden hoeven geen probleem te zijn. Ik had met mijn pony van 1.44m altijd veel problemen met springen bij de pony's omdat de afstanden te krap stonden voor mijn pony. Ze heeft een gewone galop maar ze basculeert echt enorm en pakt heel veel bodem boven de sprong. Terugrijden had geen zin omdat het probleem niet in de galop lag maar in het springen zelf.
Ik heb toen een aantal B en L oefenparcoursen bij de paarden gereden en daar kon ik gewoon fijn rondrijden. De extra hoogte maakte niet zo veel uit. Vermogen zat