Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Rosanne_ schreef:Reed je helemaal alleen?
Want ik rij er nu eentje in en altijd is er eigenlijk begelijding bij, igg mensen die opletten, tja het zijn jonge dieren dus daar kan je niks tegen doen, maar ik denk dat hij misschien wel onzekerder is onder het zadel omdat dit natuurlijk gebeurt is!
Heb jij ook geen beugelriem om z'n hals zitten?
Citaat:Dus na 8 dagen denk je al met een hengst ergens los over het erf stappen, rij je al veel overgangen en dan vind je het gek dat ie bokt?
Dat je al heel lang met een paard bezig bent voor keuringen ed wil nog niet zeggen dat hij het onder het zadel allemaal zo maar even doet?! Paarden blijven nou eenmaal onvoorspelbaar en helemaal met een jonge hengst zou ik nou niet zo snel buiten de bak gaan rijden. Ik denk dat hij gewoon het voorjaar in zn bol had en daarbij een vreugdedansje deed op zijn manier. Het is gewoon ongelukkig voor je dat je zo hard op je rug bent gevallen.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker doorgaan met grondwerk, (als je dat nog wel lukt met je rug) en m, als je zelf weer kan rijden, gewoon zelf weer oppakt. Het is helemaal niet verkeerd voor m om even niet onder het zadel te zijn, kan die daar ook weer een beetje van bijkomen. Als ik jou was zou ik gewoon veel afwisselen. Als je grondwerk doet, het daar bij houden voor dan en hem dan niet opzadelen ed. maar m de volgende dag rijden ofzo. Veel afwisseling is goed voor jonge paarden, het houd ze allert en ze blijven het dan ook leuk vinden.
Succes ermee!
Citaat:Reed je helemaal alleen?
Want ik rij er nu eentje in en altijd is er eigenlijk begelijding bij, igg mensen die opletten, tja het zijn jonge dieren dus daar kan je niks tegen doen, maar ik denk dat hij misschien wel onzekerder is onder het zadel omdat dit natuurlijk gebeurt is!
Heb jij ook geen beugelriem om z'n hals zitten

daantjuhhh schreef:Rosanne_ schreef:Reed je helemaal alleen?
Heb jij ook geen beugelriem om z'n hals zitten?
Ja maar dat heeft er toch weinig mee te maken.
Kijk ik was er ook altijd bij als er iemand voor het eerst op een paard los ging rijden, maar als z'n beest bokkend er van door gaat, begin je echt niks hoor.
Paard kan sneller rennen en bokken dan mij![]()
Je kan alleen maar toe kijken in z'n geval (als ze los rijd) en er proberen te zijn voor ruiter en paard na een val!
meisje23 schreef:hoi jmc!!
bedankt voor je reactie..
dus bij jou is het later weer helemaal goed gekomen?ook met je rug?
bedankt voor je tips, en ja ik weet het iedereen maakt wel eens fouten, ik maaktte dit keer de fout om met de hengst even naar buiten te gaan, had ik niet moeten doen, maargoed daar leer je alleen maar weer van...