Afspreken PROEFTIJD, hoe vastleggen op papier

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Afspreken PROEFTIJD, hoe vastleggen op papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:47

Daarom , aan zo'n papiertje (al dan niet officieel) heb je bij een echte etterbak nog niet veel.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:41

pmarena schreef:
En daarom spreek je dus al af dat je het paard pas op proef krijgt na betaling van een deel van het aankoopbedrag.

Ik snap wel wat jij bedoeld maar even het voorbeeldje van mijn paard:
mocht er voor 3500 Euro uit en dat vond ik zelf een redelijke prijs voor een leuk basispaard dat M2 had gelopen (zie profiel voor het paard) en Z1 afgericht was en al enkele keren zijn wissels gesprongen had.

Stel even, ze hadden me 2500 gegeven en 1000 nog af te rekenen ofzo? Zoiets bedoel je denk ik he?

In mijn geval was dat dus:
9 maanden x minimaal 100 Euro behandelingskosten = 900 Euro (in praktijk meer omdat hij in het begin elke week behandeld is geweest, maar ik ga hier even uit van eens in de twee weken)
minimaal 12 maanden stalgeld a 300 Euro = 3600 Euro (in praktijk heeft hij langer nog op stal gestaan maar stel even dat je hem binnen 3 maanden nadat je weer kunt rijden weer op niveau hebt gekregen)
medicijnkosten zo'n 200 Euro.
Smid enzo reken ik nu even niet mee.
Maakt een minimaal kostenplaatje van 4700 Euro.

Wil ik die extra kosten eruit krijgen, dan moet ik dus minimaal 2200 Euro doorberekenen, plus die oorspronkelijke 3500 Euro, is 5700 Euro (dus een vraagprijs van zo'n 6000 Euro). Daar had ik dat paard niet voor verkocht gekregen hoor Knipoog
Bij verkoop heb ik dus dik verlies geleden door die hele ellende. Plus dat je gewoon enorm baalt dat je fijn na te rijden, goed afgerichte paard door een of andere malloot naar de bom gereden is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:52

Dat is hartstikke rot , maar dat hou je toch , zulke dingen KUN je niet helemaal afdekken... dat gaat gewoon niet.

Proeftijd heeft altijd risico's hoe je het ook draait.

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:58

Ik heb niet alle reacties gelezen.
Maar toen wij onze pony verkochten hebben we zelf een contrakt gemaakt.
Die door beide partijen laten ondertekenen.
En daarbij moesten de kopers eerst de helft van het geld betalen voordat de pony mee ging.
Na 2 weken hebben ze besloten om de pony te houden en hebben we de andere helft van het geld gekregen.
(Zoals afgesproken in het contract).
Dit ging super en we doen het zeer vaker zo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 10:31

pmarena schreef:
Dat is hartstikke rot , maar dat hou je toch , zulke dingen KUN je niet helemaal afdekken... dat gaat gewoon niet.

Proeftijd heeft altijd risico's hoe je het ook draait.

Dat is dus precies de reden dat ik zeg: bij elke gek maar niet bij mij Clown
Onder mijn toezicht mogen ze wat mij betreft 2 weken lang elke dag komen rijden, ik wil op de fiets meegaan dat het paard buiten geprobeerd wordt, ik ben bereid om hem met de trailer naar een vreemde binnenbak in de omgeving te brengen om te oefenen, maar er wordt niet gereden zonder dat ik erbij ben en het paard gaat zonder mij het erf niet af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:07

Dat zou ik ook zeggen hoor als ik zou verkopen , ik hoef al die ellende ook niet Knipoog

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 00:04

mirgino schreef:
bij mijn vriendin was het contract weg!
de verkoper had deze verscheurt,dus dan sta jij daar met een papiertje waarvan de verkoper zegt deze niet getekend te hebben.

Hoe kan dat dan? Je krijgt toch allebei een door beide partijen ondertekende versie!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 06:54

de handelaar zal de zijne weggegooit hebben Clown
het is een onderlinge overeenkomst die samen beslist is zonder getuigen.
dus bewijs maar dat er een contract is.
er is een valse [ iig niet die van de handelaar]handtekening gezet
er kan dus niets bewezen worden.

daarom kijk goed uit!
en wil je een paard op proef laat een contract opmaken in het bijzijn van een getuige die ook tekend of nog beter zet het op film!!