Ik vervloek die laarzen! :@

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lein_

Re: Ik vervloek die laarzen! :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:36

Lydiia schreef:
Fietsen! (Wel staan anders krijg je een lelijk stukje bij je knieholte)

Wat bedoel je precies?

Ik ging er gewoon mee fietsen, doe dat nu nog steeds..en geen lelijke stukjes hoor!

En gewoon gaan rijden, werkte bij mij ook goed Lachen .

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:45

Ik had hakjes gekregen van iemand anders op stal, die helpen wel, want dan krijg je niet zo last van je knieholte en dan buigt je laars daar ook niet lelijk om. En tja ik heb ze 's ochtends aangedaan en de hele dag lesgegeven en 2 uur gereden daarna. Toen waren ze eigenlijk al gelijk lekker (had wel echt super zere benen/voeten toen ik me laarzen uit deed Scheve mond ).
De volgende dag ook gelijk 's ochtends weer aangedaan en weer een dag er op gewerkt, en toen had ik heerlijke laarzen en geen zere benen/voeten meer.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:46

Ik had de Petrie Standard en nu de Anky, geen klachten over inlopen eigenlijk.
Ik trok ze thuis gewoon altijd aan (niet perse traplopen, gewoon alles incl. zitten/afwassen/computeren Clown ) voor een week lang en daarna ben ik gaan rijden. In het begin is dat wel even stroef maar niet storend.
Goed vetten om ze soepeler te krijgen. Lachen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:48

wat ik heb gedaan, en zeg nou niet meteen dat het goed voor je laarzen is. Ik heb er natte kranten in gestopt. Ik kan je verzekeren dat het helpt. Mijn laarzen zitten nu heel goed. Heb petrie ankys.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:43

Ik heb met mijn Petries niks anders gedaan dan gewoon gaan rijden. Niks niet traplopen of fietsen of natte kranten. Heb totaal geen last van wat dan ook gehad Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:25

Lederolie erop. Heb ik bij de standaard gedaan. IN het begin 2 keer per dag, later 1 keer per week en na een half jaar waren ze pas zo soepel dat ik ze nu alleen maar meer vet. Ik weet alleen niet of venetoleer wel olie opneemt vanwege de coating.

en dan nog iets: men zegt dat je geen olie mag gebruiken, maar ik spreek uit eigen ervaring dat mijn laarzen er absoluut niets minder om geworden zijn.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:32

Ik heb ook Petrie Perfect, heerlijke laarzen, mijn benen liggen veel stiller en heb geen richtigaanwijzers. Wel meteen ermee gaan rijden, opstappen moest via een bankje, verder heb ik knie buigingen gedaan, dan moet je ook bij je enkels knikken, dagelijks een paar keer en na 3 weken zaten ze super, kan er de hele dag op lopen als het moet maar vind dit zonde van mijn laarzen. De eerste week had ik natuurkijk ook blauwe en kapotte knieholtes maar je moet er wat voor over hebben, mijn vorige Petries heb ik ook zo ingereden en heb ze 10 jaar gehad.
Even doorbijten joh, dan heb je super laarzen.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:40

Ik heb ook Petrie Perfect,, vind het hele fijn laarzen,, ik ben ermee gaan rijden dat advies kreeg ik mee,, omdat je met fietsen,, traplopen een andere houding heb dan op het paard,, heb de eerste 2 weken veel pijn gehad heb ze nu een jaar en ze zitten perfect Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:06

Ik ken hyet probleem, heb ook de perfect.
Die vrouw heeft ze te hoog aangemeten, want da's mooi Zij zijn groot en ik is klein! en omdat paardlief zijn been brak na de aankoop heb ik ze een tijdje laten staan, waardoor mijn kuiten er nu niet meer zo heeel soepel inzitten.
op laten rekken kan niet, door de coating Hamer

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:47

Paar binnen die nu worden genoemt maar je absoluut NIET mag doen is het leer natmaken op welke manier dan ook(water, spiritus, olie etc) Je hebt namelijk geen complete runder leren laars maar op de perfect zit een coating!(overgens is het voor een vol leren laars ook niet aan te raden!!) Die coating zal heel lelijk gaan worden mocht je dit gaan doen(het water bv. kan niet door de coating heen en zal dus tussen de lagen gaan zitten waardoor er blazen ontstaan, hoeft natuurlijk niet maar de kans is ongeveer 80% en je bent ook gelijk alle mogelijke garantie kwijt op de laars)
Petrie perfect mag je ook alleen schoonmaken/onderhouden met een iets vochtige doek en het liefste in combi met speciale boot cleaner van petrie!

Het enige wat even verlichting kan bieden zijn de speciale hakjes die je in de laars legt waardoor je hiel wat hoger komt.
Petrie is een hele stugge laars en het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat hij helemaal zit zoals die hoort te zitten!

Ga er ook niet mee traplopen/fietsen/autorijden aangezien je dan valse vouwen in het leer kan printen en die gaan er nooit meer uit!(en dat is eeuwig zonde, het is toch €200!!)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:49

ik had erbij de rijlaaren die ik nu heb 1.5 jaar overgedaan Huilen van het lachen

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:54

Het inlopen was niet het probleem, maar de coatinglaag van de Perfect liet al na 8 maanden los. Je wil die laarzen nu niet meer zien.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:57

ik heb sinds ongeveer 2 maanden de petrie perfect in het begin vroeg ik me af waar ik aan begonnen was maar nu weet ik wel beter:+ mijn benen liggen stiller en ik trek ze niet meer op, ook heb ik geen kapstokken meer Nagelbijten / Gniffelen
IK ben er meteen een half uur op gaan lopen en na 3 dagen er mee gaan rijden het was wel wennen en ik heb echt af moeten zien maar ik vind de petrie perfect ook redelijk stroef moet ik zeggen, ik heb er ook veel mee gefietst tot bloedende knieholtes aan toe:)

succes gewoon geduld hebben en dan wil je niets anders meer

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:00

Heel veel mee lopen en heel vaak poetsen. De eerste maand gewoon dagelijks in de ouderwetse schoenpoets (van Kiwi) zetten (die je dus uit moet wrijven). Het is bottenwerk, maar ze worden er wel onwijs soepel van...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:07

xxxfhxxx schreef:
kranten met spiritus erin en heel veel fietsen dat werkt goed.

klopt ja.. als je spiritus in je schoene( leren) spuit.. gaat het leer na je voet staan.. wel even je neus dichthouden bij het weer uit doen en meteen je voeten wassen hahaa

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:10

oewh ik weet wat je nu voelt en ook dat je niet kan begrijpen dat die rotdingen ooit lekker gaan zitten,
ik heb ze gewoon aangetrokken ja ook met kappotte knie holtes
en ben er ook mee gaan fietsen, pas toen de ergste pijn over was :4 hahah
en nu zitten ze zooo lekker ze zijn ingezakt en ik ben echt super blij met mijn mooi laarzen ik heb ook petrie perfect
nog ff vol houden en dan kun je genieten Haha!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:19

Damber schreef:
Heel veel mee lopen en heel vaak poetsen. De eerste maand gewoon dagelijks in de ouderwetse schoenpoets (van Kiwi) zetten (die je dus uit moet wrijven). Het is bottenwerk, maar ze worden er wel onwijs soepel van...

Dat heeft 0,0 zin bij de petrie perfect vanwege de coatring, er komt niets de laars door naar het leer zodat het soepel gemaakt kan worden!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:56

gucci_girl schreef:
Wat heb jij gedaan om je laarzen zo goed mogelijk in te zakken/lopen?

verkocht Clown

(nee zonder gekheid, ik paste er niet meer fijn in bij mijn kuiten. Met het warme weer zwellen mijn kuiten op en dan kan ik ze niet aan).

Maar aan de perfects heb je er inderdaad een hele klus aan om ze in te lopen! Daarentegen blijven ze wel weer heel lang mooi.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:41

Ik heb gehoord dat je het beste (misschien volgend weekend met t warme weer)
met natte sokken in de laarzen een héle dag kan gaan lopen!
Ik heb dit zelf echter niet gedaan.. heb sinds jan. nieuwe leren laarzen.. maar ik heb niet zulke gevoelige voeten Clown heb ook helemaal nérgens last van gehad vandaar Lachen
Zorg er dan wel voor dat je de volgende dag niet hoeft te rijden, tenzij je ook jodphurs hebt.. (ben laatst gevallen int water en ik was van top tot teen nat.. incl mijn leren laarzen en die waren 2 dagen later pas weer droog.. had ze gewoon in kantine gezet zonder verwarming ofzo)

Succes!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:43

Ik heb dezelfde laarzen..
Gewoon goed in (blijven) vetten met de Petrie laarzencréme.

AmmieJ_ schreef:
Ik heb gehoord dat je het beste (misschien volgend weekend met t warme weer)
met natte sokken in de laarzen een héle dag kan gaan lopen!

Dat overleven je benen niet. *LOL*

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:44

Gewoon gaan rijden en na het rijden natte kranten erin.

Ik ben overigens gewoon gaan rijden en na 3x voelde ik niets meer. Heb je ze niet te hoog gekocht?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:59

Toen ik mijn Perfects net had, moest ik een eind fietsen toevallig, en daardoor zijn ze erg soepel geworden en daardoor ging alles een stuk makkelijker. Ze zijn nu mooi ingezakt!