Roeckl handschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: Roeckl handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:43

Silence schreef:
Ik vind het erg slechte handschoenen qua materiaal.
Ik had een paar gekocht en na 1x rijden begon het materiaal al te scheuren.
Dus ik ermee terug naar de winkel en kreeg een nieuw paar.
Dat scheurde niet na de eerste keer, maar nu rij ik er ongeveer een maand mee en bij vrijwel alle vingers is de bovenste laag al helemaal kapot.
Dan vind ik zelfs qua materiaal die van de Lidl nog beter, want met een paar van de Lidl doe ik al twee jaar en die hebben nog geen beschadigingen.

Volkomen mee eens Haha!
Roeckl was heel snel kapot en mijn goedkope Lidll handschoentjes gaan nu ook alweer 2 jaar mee.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:25

Ik heb de duurste uitvoering van roeckl maar ze gaan niet kapot hoor Knipoog
Ik het de witte en de bruine, zitten als gegoten, heb al een aantal keren op paarden gereden die als ze een hindernis zien gaan trekken als een gek o.i.d maar ze gaan niet kapot!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:25

Ah, gelukkig ben ik niet de enige.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:53

Ze zitten heel lekker maar ik het niet de ervaring dat ze beter zijn. Na 2x een SGW training te hebben gehad zaten er al flinke slijtplekken op. Er zijn goedkopere merken die langer meegaan.

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:24

Ff een tip: Kieffer heeft nu hele zachte, dunne lederen handschoenen (hetzelfde model als Roeckl). Rond de 27,- dacht ik. Ik rijd er alweer een tijdje mee en ze zijn echt SUPER! Geen slijtage, geen klamme natte handen... helemaal goed dus!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:10

Die van Kieffer had ik idd ook gezien, leken me wel heel fijn, maar mijn maat was er helaas niet meer.. Lachen

Maar ik heb Roeckl meredith michaels voor wedstrijd en voor training Light & Grip. Die laatste vind ik wel fijner, maar die andere zijn ook goed (en wat goedkoper Knipoog ).

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 07:18

Ik had ook die Meredith handschoenen, heerlijke dingen, goede kwaliteit.

Ik heb er alleen niet zo lang plezier van gehad omdat ze op onverklaarbare wijze zijn verdwenen. Heeft iemand anders dit ook gehad ? Tong uitsteken Haha, ik ben hopeloos met handschoenen maar zo snel als deze ben ik ze nog niet kwijtgeraakt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:20

Ik heb ook de Light & Grip voor op wedstrijd en ze zitten echt heel fijn. Heb ze al een tijd en ze gaan bij mij ook niet kapot!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:20

Mijn roeckls gaan inderdaad ook niet kapot!
Het kan met handschoentjes wel zo zijn, dat ze juist niet te strak om je vingers moeten spannen. Als ze dat wel doen gaan ze sneller slijten, met als gevolg dat ze sneller stuk gaan Lachen Uiteraard kun je natuurlijk altijd hebben dat je net een paar handschoentjes hebt die niet helemaal 100% zijn.. Maar dat is met alles zo!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:35

ik heb de ligth&grip in creme voor concours en in het bruin voor training. Dit is m'n 2e paar inmiddels voor training, de oude heb ik nog wel liggen, maar ik gebruik nu m'n nieuwe paar. M'n ervaring is dat de "Schubjes" er heel snel afgaan, maar het materiaal gaat niet door. M'n oude paar is nu iets van 3 jaar oud, en er zitten veel kale plekken, maar ze zijn nog steeds niet door.
Laatst bijgewerkt door #Ymke# op 14-04-07 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:40

#Ymke# schreef:
ik heb de ligth&grip in creme voor concours en in het bruin voor training. M'n ervaring is dat de "Schubjes" er heel snel afgaan, maar het materiaal gaat niet door.

Ik heb dezelfde ervaring. Toen de schubjes er na een paar keer rijden al afgingen had ik echt zoiets van PFFF, daar gaan we weer Boos! , maar ze zijn nog steeds gewoon helemaal heel verder. Ik had verwacht dat ik er snel doorheen zou zijn, maar dat is helemaal niet het geval. Dus toch wel tevreden over Roeckl.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:41

Ze zijn geniaal!
Verreweg de fijnste en de beste!
Ik verkoop ze in Maastricht, maar heel veel ruitersportzaken hebben ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:48

ineke_ schreef:
Ik had ook die Meredith handschoenen, heerlijke dingen, goede kwaliteit.

Ik heb er alleen niet zo lang plezier van gehad omdat ze op onverklaarbare wijze zijn verdwenen. Heeft iemand anders dit ook gehad ? Tong uitsteken Haha, ik ben hopeloos met handschoenen maar zo snel als deze ben ik ze nog niet kwijtgeraakt.

Schijnheilig

ook de merdith! Ze zaten echt heerlijk, Roeckl handschoenen zijn de enige handschoenen waarmee ik rijd... Andere handschoenen vind ik niet echt lekker zitten Bloos Rijd liever dan zonder handschoenen...

Heb nu Martina Schaudt ofzo...
Zijn wel heel warm, met dit weer, maar heel lekker zacht van binnen, en heel fijn om mee te rijden Haha! Geloof dat ze wel iets duurder waren dan die meredith michaels handschoentjes...

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:55

Inderdaad de schubjes gaan er snel af, maar ik heb ze nog nooit doorgereden. Ik vind ze heerlijk. Die van lidl vind ik opzich ook wel fijn, alleen de ademen een stuk minder Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:23

Ik heb ze ongeveer 1,5 jaar gebruikt,vond ze heel erg prettig.
Alleen zijn ze nu echt compleet door,versleten. De duim is een groot gat en ook de rest is gewoon doorschijnend.
Ben aan het twijfelen of ik dezelfde nog eens koop.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:15

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:36

Scum schreef:
Ze zitten heel lekker maar ik het niet de ervaring dat ze beter zijn. Na 2x een SGW training te hebben gehad zaten er al flinke slijtplekken op. Er zijn goedkopere merken die langer meegaan.

Dat had ik ook. Na 1 crossles zaten er al enorm veel slijtplekken op. Ben terug gegaan naar de ruitersportzaak en kreeg een nieuw paar. Ik heb ze nu ondertussen een half jaar en ze worden zeer regelmatig gebruikt. Weer zitten er schuurplekken op, en stukken waar het loslaat, maar ze zijn echt zooo super fijn dat ik ze gewoon door gebruik tot ze helemaal op zijn.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:44

happyjoyce schreef:
Ik vind ze ook super fijn. Ik heb de light and grip in zomer en winteruitvoering en ze zijn allebei erg goed.

Ja Ja

Zo lekker dun, soepel..ik ben nooit zo van de handschoenen, maar je moet wat in de winter Knipoog
Moet zeggen die van mij hebben ook wel wat lichte beschadigingen op de onderkant van de vingers zeg maar...maar kapot? nee..
duur ? ja Bloos

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:37

Ik heb ze ook, de light and grip uitvoering in het grijs. Ben nu aan mijn 2e paar bezig in 5 jaar tijd!
Dus over de kwaliteit zal je mij niet horen klagen!(even te voorbeeld, mijn global handschoentjes waren na een half jaar rijden compleet op, en dan gebruikte ik ze geneens vaak maar als reserve!)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:40

Ik heb ze gewoon uit de ruitersport shop. Rijd altijd met Roeckl handschoentjes, zijn de enige die me passen Bloos Volgens mij maat 7,5 ofzo..
Ik vind ze echt super fijn, heb ze met elstische gedeelte aan de bovenkant, vorige 2 jaar mee gedaan ofzo, tot er gaten in zaten, nu heb ik precies dezelfde in het nieuw en vind ze nog steeds fijn.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:17

ik heb ook de light en grip. Echt super handschoenen vind ik het!
Ik heb ook die van de liddl gehad, en een paar van BR, maar ik vind ze allebei echt niet te vergelijken met die van roeckl (mag ook wel voor die prijs Knipoog ).
Ik heb nu nog witte handschoentjes voor br voor op wedstrijd, maar ik denk dat ik daarvoor ook nog roeckls aan ga schaffen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:57

Antheman schreef:
Silence schreef:
Ik vind het erg slechte handschoenen qua materiaal.
Ik had een paar gekocht en na 1x rijden begon het materiaal al te scheuren.
Dus ik ermee terug naar de winkel en kreeg een nieuw paar.
Dat scheurde niet na de eerste keer, maar nu rij ik er ongeveer een maand mee en bij vrijwel alle vingers is de bovenste laag al helemaal kapot.
Dan vind ik zelfs qua materiaal die van de Lidl nog beter, want met een paar van de Lidl doe ik al twee jaar en die hebben nog geen beschadigingen.

Volkomen mee eens Haha!
Roeckl was heel snel kapot en mijn goedkope Lidll handschoentjes gaan nu ook alweer 2 jaar mee.

Hier EXACT dezelfde ervaring!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:53

Ik heb nu zwarte roeckl handschoentjes gekocht.. en ben er ook benieuwd naar hoe ze zijn.. in de winkel vertelden ze mij dat ik niet met springteugels moet rijden aangezien de handschoenen dan snel kapot zouden zijn..
Nou heb ik dressuurteugels dus in mijn geval maakt dit niet uit Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:04

MissBambi schreef:
Ik heb nu zwarte roeckl handschoentjes gekocht.. en ben er ook benieuwd naar hoe ze zijn.. in de winkel vertelden ze mij dat ik niet met springteugels moet rijden aangezien de handschoenen dan snel kapot zouden zijn..
Nou heb ik dressuurteugels dus in mijn geval maakt dit niet uit Lachen

nou voor 40euro zou je toch wel met springteugels moeten kunnen rijden?
(rijd zelf ook met spr teugels, vind dressuurteugels niks)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:10

handschoentjes die ik heb gekocht waren 30.. en tja.. als ze bij mij een jaar meegaan ben ik allang blij.. mijn stoffen zijn meestal binnen 6 weken kapot.. maar rijd er dan ook wel ongeveer 5 dagen in de week mee..