Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

SANEX schreef:Of het mag of niet, jullie lezen wel slecht zeg.
Iedereen heeft het over 'de tong over het bit slaan' en baseert daarop de 'oh wat zielig'-reactie.
Maar waar heeft de TS het over de tong om het bit slaan ?
De TS wil een kousje om de tong doen en die om het bit slaan, dat is heel wat anders. Ken die manier ook, net iets anders, kousje om de tong en dan onder de kin een knuppie erin. Wordt ook veel gebruikt bij tuigpaarden in de mensport.
Vraag eens op bij de KNHS of je hier vrijstelling voor kan krijgen of dat het idd echt zo erg is dat er zoveel punten aftrek worden gegeven.
Het hoe en waarom het paard het doet laat ik achterwege in mijn reactie, maar wil graag aangeven dat er toch echt beter gelezen moet worden

dat vind ik vriendelijker dan een kous om de tong.. naomi_jamir schreef:wat is het tuchtcollege?(A)
Roxx schreef:naomi_jamir schreef:wat is het tuchtcollege?(A)
Knoop een panty om de tong van je paard en je krijgt vanzelf een uitnodiging om kennis te komen maken!
xxxfhxxx schreef:ik geloof dat ik een soort van oplossing heb:
ik heb nu nieuwe instructrice en die zegt dat als ze dr tong aan de rechterkant uitsteekt ik dan ook met mijn rechterbeen harder moet drijven. Ik probeer het dus en het blijkt ook nog te werken... niet gelijk helemaal naar binnen maar wel steeds minder hangt er buiten dr mond....
Roxx schreef:naomi_jamir schreef:wat is het tuchtcollege?(A)
Knoop een panty om de tong van je paard en je krijgt vanzelf een uitnodiging om kennis te komen maken!
naomi_jamir schreef:wat is het tuchtcollege?(A)
celticpony schreef:snap jury hier eigenlijk niet in! zij sporen indirect blijkbaar aan tot dit soort ideeen.....
kolanda schreef:Vanaf 1 april mag de jury je ook niet meer afstraffen op tong uit de mond van je paard zolang dit niet voortkomt uit verzet of rijtechnische fout.
xxxfhxxx schreef:Hallo,
Ik heb het probleem dat mijn paard dr tong uit haar mond laat hangen op het moment dat ze nageeft..... nu wil ik graag wedstrijden starten alleen trekken veel jurys per onderdeel 1 punt af vanwege die tong (dus min. 20 punten minder.). nu vroeg ik mij af of het toegestaan is een kous om dr tong te doen en die dan een keer om het bit te slaan. Ik weet dat dit niet heel diervriendelijk is maar als je bekijkt wat de andere opties zijn is dit nog de beste. Ik wil dus graag weten of het toegstaan is, in de regelementen staat er niets over.
Bedankt,
PS. aan reacties van ohh wat zielig heb ik niets