hoe lang in- en uitstappen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

Re: hoe lang in- en uitstappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:06

instappen doe ik niet echt. meestal staat hij al de hele dag in de wei, en als ik hem eerst 10 miuten laat stappen, dan gaat hij dingen verzinnen die eng zijn enzo... dus gewoon 2 rondjes stappen, als hij dan redelijk soepel is dan wat rondjes draf (dit wel allemaal aan een lang teugeltje, met lichte aanleuning) daarna weer terug in stap, totdat ik hem echt fatsoenlijk rond kan rijden, op een fatsoenlijke manier (fijne aanleuning, makkelijk te sturen, fijn op de hulpen etc) daarna in draf, en uiteindelijk in galop... ben ik klaar, dan nog even aan een lang teugeltje op het gemakje draven en wat stappen (op adem) meestal doe ik dan even een rondje bos (15 tot 20 minuten)

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:27

een echt tijdstip is er niet voor! is het erg bezweet stap wat langer uit is dat niet zo doe dat niet je ziet zelf wel waneer jij een beetje afgekoeld bent waneer het warm is dat is dan voor je paardje ongeveer hetzelfde!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:19

instappen en uitstappen doe ik meestal 5 tot 10 minuutjes.

mocht het paard met uitstappen erg bezweet zijn dan stap ik nog wat langer totdat het bijna helemaal droog is.

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:48

Ik stap meestal 2 minuten in..omdat mijn paard op het begin gewoon echt NIET kan stappen..ik begin meestal meteen met draven..maar wel ontspannen en met lange teugel..uitstappen doe ik meestal 15 minuten tot een half uur..mijn paard is altijd heeeel nat..maar ik let er meer op of ze nog warm is en hoe haar ademhaling is..ik krijg haar nooit helemaal droog..maar ik vind het wel belangrijk dat ze niet warm meer is en een rustige ademhaling heeft. ik noem het daarom ook meer tot adem/rust stappen.