Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Renee91 schreef:Het paard heeft het bit al 3 maal in gehad.
Bedankt

Renee91 schreef:Het paard heeft het bit al 3 maal in gehad.
Bedankt
merrieveulen schreef:Renee91 schreef:Het paard heeft het bit al 3 maal in gehad.
Bedankt
daaruit kan je concluderen dat die eerste drie ervaringen niet fijn waren. is er hard aan getrokken? is ze er van tevoren wel goed aan gewend? als die eerste ervaringen goed waren, accepteerde ze het bit nu wel.
@ doom, een paard wisselt rond de derde 'verjaardag', én rond de vierde, én rond de vijfde. dat zijn momenten om er extra rekening mee te houden zowiezo, maar als een paard het bit niet in wil is er zowiezo altijd iets 'niet in de haak', en dat hoeft maar heel minimaal te zijn.
je zou eens bitloos kunnen proberen.

merrieveulen schreef:zeker! daarom vind ik het ook van belang om dergelijke zaken éérst uit te zoeken, voor er allerlei dwangmiddeltjes (vastknopen, hoofd naar beneden trekken) worden gehanteerd.
Renee91 schreef:De titel zegt het al. Ze gooid haar hoofd omhoog en komt er dan makkelijk onderuit.
Weten jullie raad, ik heb geprobeerd niet op te geven, ben anderhalf uur bezig geweest maar toen toch de moed opgegeven.
Mvg Renee
probleem is ouders...! bleegH haha ik hoor nog wel van je... jeanet01 schreef:appelstroop. Geeft wel een hoop geklieder maar werkt(e) bij die van mij geweldig.

Renee91 schreef:Het probleem zit het in het hoofd. Het paard kan je niet normaal uit het land halen. Je moet haar eerst winnen door hier en daar wat te kriebelen. Dan min of meer je hand naar het halster grijpen in de hoop dat je haar hebt. Op het moment dat je het hoofdstel erbij pakt begint ze panisch te blazen en te trekken. Het paard win en rent weg. In de stal is dus geen optie omdat het paard haar kont naar je toe draaid.
We zijn nou gewoon bezig met het leren uit de wei halen, overal aanraken zo ook tussen de oren ed.