Zijn wij er klaar voor?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Zijn wij er klaar voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:20

had ik niet gelezen (mbt de slogan) Bloos
Beetje verkeerde woordkeuze van jouw kant, maar snap nu wel wat je bedoeld..
je bent na het basis-beginners-a-la-manege-staf/draf/galop/volte-gebeuren wel toe aan wat oefeningen voor de iets gevorderde ruiter/amazone.. Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 14:26

Ja dat is misschien beter omschreven Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:48

Ik zou het - zoals de meesten al zeggen- gewoon proberen. Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 06:14

Er zijn op de foto's nog wel een paar zaken die je enthousiasme moeten temperen...
Je houding en zit zijn verre van het ideaal beeld voor een jury/dressuurproef. Je hebt geen ontspannen, onafhankelijke zit op je pony. Vooral je handen geven geen fijne verbinding en dat komt al omdat je je knieën optrekt! Dat werkt in je hele lijf door

Tel daarbij op dat je pony vrij kort is en je "dus" op een te klein zadel moet zitten, dan wordt het gewoon erg moeilijk om de gevraagde ontspanning in de B te krijgen. ( zie foto 3, je knieën zitten voor het zweetblad omdat je je voeten omhoog trekt. Met een passend zadel zou je dat niet moeten hoeven doen)

Als je pony desondanks goed voorwaarts is en kan blijven doorlopen, kan je er voor gaan, maar het is wel erg duur om maar op de gok te gaan, kan je beter je geld blijven steken in les en onderlinge wedstrijden!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 07:09

@OemmiejO: Met proberen heb je niks te verliezen he Knipoog

@amondi: Jammer dat je er (tot nu toe als enige die gereageerd heeft) zo over denkt. Helaas noem je alleen negatieve punten. En momenteel is het bij ons helemaal niet meer negatief vergeleken met 2-3 maanden geleden. Ik weet ook wel degelijk dat er aan mijn houding nog het één en ander moet gebeuren, maar als ik ga schrijven bij het plaatselijk concours, dan is mijn houding in de B echt niet zo slecht vergeleken met wat ik soms zie.

En op alle drie de onderlinge wedstrijden heb ik uiteraard commentaar gekregen, maar bij geen van alle op mijn zit en houding.

En hoe kun jij vanaf een foto zien of ik wel of niet ontspannen zit? Iedereen op stal heeft onze vorderingen gevolg en ze hebben het er allemaal over dat het er nu zo ontspannen aan toe gaat. Zelfs mijn beide instructrices zeggen dat.
Ik kan heel goed tegen negatief commentaar, maar ik vind het wel apart dat jij van foto`s kunt zien hoe de ontspanning is.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:01

Silence schreef:
@OemmiejO: Met proberen heb je niks te verliezen he Knipoog

@amondi: Jammer dat je er (tot nu toe als enige die gereageerd heeft) zo over denkt. Helaas noem je alleen negatieve punten. En momenteel is het bij ons helemaal niet meer negatief vergeleken met 2-3 maanden geleden. Ik weet ook wel degelijk dat er aan mijn houding nog het één en ander moet gebeuren, maar als ik ga schrijven bij het plaatselijk concours, dan is mijn houding in de B echt niet zo slecht vergeleken met wat ik soms zie.

En op alle drie de onderlinge wedstrijden heb ik uiteraard commentaar gekregen, maar bij geen van alle op mijn zit en houding.

En hoe kun jij vanaf een foto zien of ik wel of niet ontspannen zit? Iedereen op stal heeft onze vorderingen gevolg en ze hebben het er allemaal over dat het er nu zo ontspannen aan toe gaat. Zelfs mijn beide instructrices zeggen dat.
Ik kan heel goed tegen negatief commentaar, maar ik vind het wel apart dat jij van foto`s kunt zien hoe de ontspanning is.

Hmm lijkt mij hier niet een geval van goed om kunnen gaan met negatief commentaar, sorry. Bloos

Maar desondanks blijf ik bij mijn mening: als je het niet probeert, weet je het niet..Kom je (lang) niet aan een wp, meer trainen..
Haal je wel een wp, (ook trainen Knipoog ), maar dan voldoe je blijkbaar wel Knipoog
B blijft ook beginnersklasse, misschien wordt dat hier vergeten?

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:03

Slijm slijm * wat een pony maar dan een mooie ! Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:04

ik denk dat je het wel kunt proberen hoor, hele mooie pony trouwens

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 13:15

@Born2BCrazy: Wat is er niet goed aan dan? Ik leg enkel uit hoe wij er hier tegenover staan.

@Fortuna_love: Pling Dank je wel

@dees_daan: Dank je wel.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:21

Ik ben het voor een groot gedeelte met Amondi eens...
Vergeet ook niet dat jury's op een onderlinge wedstrijd vaak iets milder zijn dan officieel.

Veel succes in ieder geval op de wedstrijden, het gaat erom dat jullie er lol in hebben!

Lynn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:37

Het ziet er heel leuk uit en ik zou het zéker proberen,
daar leer je toch juist van Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:07

Bedankt voor de reacties.

@Lynn_: Leuk om te lezen Knipoog

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:31

k zou het gewoon proberen, het ziet er goed uit op de foto's dus..
van proberen kun je leren.. Knipoog
en als na 2 of 3 wedstrijden blijkt dat het niet goed gaat, kun je altijd nog stoppen en voor volgend seizoen verder trainen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:22

Ik lees net op je webside dat je dat mutsje op moet hebben anders is je pony niet te houden.
Nou heb ik op de WEG ook mensen met zo'n springmuts zien starten, maar of het op de lokale wedstrijd mag.... effe checken dus voordat je een klein kapitaal aan de KNHS sponsort!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 16:31

@xxNANDOxx: Van proberen kun je zeker leren.
En ik denk dat voor iedereen de eerste keren wedstrijd een kwestie van proberen is.

@amondi: Dat omschrijf je wel leuk van dat sponsoren Knipoog
Dat ben ik momenteel inderdaad aan het uitzoeken.
Gelukkig gaat het zonder mutsje ook steeds beter.

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:02

hee sandra ik las op je site dat er is gelogen poen je sience kocht wat is er dan gezegt (ik geloof je wel hoor...Knipoog )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 18:18

Daarover zal ik je even een pb sturen. Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 18:19

Silence schreef:
@Born2BCrazy: Wat is er niet goed aan dan? Ik leg enkel uit hoe wij er hier tegenover staan.

Ik denk dat ze je alleen wil behoeden voor té hoge verwachtingen.. Bloos
Bij onderlinge wedstrijden moet je er 10, zo niet 20 punten afhalen..Ze kijken daar toch anders naar (als jury zijnde)

Enne wat betreft dat 'mutsje' aka oornetje ,kan je wel vergeten dat je die bij dressuur om mag doen..
Misschien de oren 'vol' laten? (dus niet uitscheren oid)..
weet niet zeker of je dit heb trouwens? Lijkt wel zo nl.
Is ie altijd overgevoelig voor geluid? of alleen tijdens rijden? Dan zou dit ook aan de 'alghele controle' kunnen liggen..

Nogmaals begrijp me niet verkeerd, is geen (lucht)aanval op jou hoor!! Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:55

Ik ben het met Amondi eens. Daarnaast mag het mutsje niet tijdens dressuur wedstrijden.

Ik (en Amondi) kijken naar de foto's, waar je dus ook naar vraagt. Op de foto's zien wij de voorgeschiedenis is maar dat zal de jury ook niet zien.

Iig veel succes en plezier!