Poll "Stallingscontract"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maakt de pensionstal waar jij staat gebruik van een stallingscontract?

Ja, ik heb een stallingscontract ondertekend.
49 (47%)
Nee, ik heb geen stallingscontract hoeven ondertekenen.
54 (52%)

Totaal aantal stemmen: 103

horse_adorer

Re: Poll "Stallingscontract"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:21

Voor beide pensionstallingen (mijn paarden staan apart) heb ik een contract ondertekend. Vind ik persoonlijk fijn. Je weet waar je aan toe bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:30

horse_adorer schreef:
Voor beide pensionstallingen (mijn paarden staan apart) heb ik een contract ondertekend. Vind ik persoonlijk fijn. Je weet waar je aan toe bent.

Hoezo heb je je paarden apart staan joh? Bloos

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:12

Nee, ik heb geen stallings contract.
Ik sta met mijn paard op een boerdrij. Ik heb daar 6 jaren verzorgt, en heb mijn verzorgpaard over gekocht. Ik heb er ook totaal niet een moment aan gedacht dat er zo'n contract moet komen. Ik ken de eigenaren al lang genoeg en vind dat niet nodig.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:13

Tancreda4 schreef:
Nee, ik heb geen stallings contract.
Ik sta met mijn paard op een boerdrij. Ik heb daar 6 jaren verzorgt, en heb mijn verzorgpaard over gekocht. Ik heb er ook totaal niet een moment aan gedacht dat er zo'n contract moet komen. Ik ken de eigenaren al lang genoeg en vind dat niet nodig.

Ik heb jaren een paard verzorgd op mijn vorige stalling, paard van de "boerin", mijn eigen paard is daar ook komen te staan.
Terwijl ik al een eigen paard had, heb ik nog een jaar of 2, elkedag, haar paarden voor haar gemest en alles, totdat ik opeens niet goed genoeg meer was.

Met mijn eigenpaard heb ik er bijna 6 jaar gestaan (5 jaar 10 maanden en 27 dagen Knipoog) en ben ik met veel gezeik weg gegaan. Ik paste vroeger op hun kids, deed er echt bijna alles!
Achterafgezien heb ik er veeel te lang gestaan, als ze vnden dat je je paard te veel hooi/kuil gaven savonds, dan kregen ze sochtens gewoon niks. De bak was poedersuiker ( en werd nooit wat aan gedaan) en de "boer" (een echte koeienboer) was gewoon een hork. Zowel tegen mensen als tegen de paarden.

Als ik een contract had gehad, dan had ik ze (vooral de laatste 1,5 jaar) op veel dingen kunnen wijzen waar ik (of beter mijn paard) recht op had.
Hoelang je ook ergens staat, en hoe goed je de mensen ook kent, de "relatie" kan veranderen. Een contract geeft beide partijen eigenlijk meer zekerheid. (in mijn ogen)

Ben heel benieuwd hoe anderen daar tegenover staan Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:16

Dat klotp, en ben ik het ook met je eens. Maar goed, beetje goed vertrouwen is ook wel gezond. En vind ook niet dat ik veel te zeuren heb verder, ik sta daar heerlijk rustig, heb genoeg tot mn beschikking, en goedkoper dan ik hier in de buurt zou kunnen (al heb je dan wel gelijk weer meer facaliteiten).

Tuurlijk zijn er de afgelopen jaren wel eens onenigheden geweest, maar toch. We hebben mondelinge afspraken. Het is eigenlijk vanzelf sprekend alles. De hoeveelheid stro, het voer... En dat soort dingen.

Ik doe zijn paard zo nu en dan erbij, hij mijn paard als ik een keertje niet kan. Zo helpen we elkaar. Want hij heeft niet altijd genoeg tijd met zo'n groot bedrijf.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:32

daar ben ik het ook mee eens, maar hoemeer mensen je op stal heb staan, hoe moeilijker het wordt.

Het klinkt misschien banketstaaf, maar niet iedereen is even eerlijk.
dr stond bij ons iemand die ongeveer 1 keer in de maand kwam (om stalgeld te betalen, en dan nog te laat) en niks met haar paard deed. Op zich geen probleem, maar de smid kwam ook niet, paard werd niet geent, en had gigantische mok.

Bij een contract had de stalhouder haar op duidelijke afspraken kunnen wijzen. Ook deed deze persoon erg moeilijk met de opzegtermijn. Uiteindelijk heeft ze de maand opzegt termijn niet gedaan,e n ook niet betaald. Haar vriend stond met een honkbalknuppel en een stalen buis in zn handen tegenover de stalhouder. Hij zou nog wel even al zn vrienden van het kamp bellen om hem met zn allen in elkaar te meppen als zij de extra maand zou moeten betalen. ect ect ect

Hij is alleen, en ik was de enige andere op het erf.
Ik durfde dus hem ook niet alleen te laten.

Met een contract zou het (denk ik) een sstuk makkelijker zijn verlopen

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:03

heb als pensionklant geen probleem met een contract hoor. Staan meestal de regels in en de regelmaat van uitmesten/opstrooien/voeren. Ook staat er over het algemeen de opzegtermijn in. voor de rest niets bijzonders. Alleen volgens mij zijn die stalcontracten niet rechtgeldig hoor.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:19

Karnat schreef:
heb als pensionklant geen probleem met een contract hoor. Staan meestal de regels in en de regelmaat van uitmesten/opstrooien/voeren. Ook staat er over het algemeen de opzegtermijn in. voor de rest niets bijzonders. Alleen volgens mij zijn die stalcontracten niet rechtgeldig hoor.

misschien niet rechtsgeldig, maar als je er wel een hebt getekend, hoor je je daar ook aan te houden en kan de eigenaar je daarop aanspreken en jij natuurlijk de eigenaar!
Tenminste, als ik zoiets zal tekenen ga ik er ook van uit dat alles wat er beschreven is ook uitgevoerd wordt, anders kun je de pensionhouder daarop aanspreken.
Sta je toch iets sterker als een mondelige afspraak!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:23

Karnat schreef:
Alleen volgens mij zijn die stalcontracten niet rechtgeldig hoor.

Waarom niet? Dit zijn afspraken die je onderling maakt. Zolang die niet boven de wet staan kunnen die gewoon gehanteerd worden.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:25

Ook ik heb een stallingscontrakt moeten ondertekenen, ze hebben daarvoor negatieve gevalletjes meegemaakt. Ik snap het wel en zou het zelf ook doen mocht ik een stal hebben.